Duży SUV Lexusa uchodzi za wzór niezawodności, ale jego eksploatacja może kosztować. Przedstawiamy opinie kierowców na temat Lexusa RX drugiej generacji w wersjach benzynowych oraz hybrydowej RX 400h.
Duży SUV japońskiej marki zadebiutował już w 1998 roku, a jego druga generacja 5 lat później. Samochód powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim (produkowano go też w Kanadzie), dlatego pod maską nie znajdziemy diesli, tylko mocne, sześciocylindrowe jednostki benzynowe. Spalają dużo (15-16 litrów na 100 kilometrów), dlatego niektórzy „ratują się”, montując instalację gazową (najlepiej do 3.5 V6).
Alternatywą jest wprowadzona w 2004 roku wersja hybrydowa o nazwie RX 400h, z zespołem napędowym o łącznej mocy 272 KM. Po latach system nie sprawia problemów i można go śmiało brać pod uwagę. Imponuje stosunkowo niskie zużycie paliwa: zarówno w trasie, jak i w mieście wynosi około 9,5-10 l/100 km.
Używany Lexus RX II – wnętrze
Właściciele wysoko oceniają swoje RX-y pod względem przestronności i pojemności bagażnika, chociaż zdarzają się wpadki z brakującym wyposażeniem (np. brak USB). RX to samochód o niezbyt dynamicznym usposobieniu. Fotele są szerokie, ale płaskie, a własności terenowe – skromne. Napęd 4×4 pełni tu funkcję jedynie wspomagającą.
SUV Lexusa wyróżnia się jednak doskonałym wyciszeniem, co w połączeniu z porządnym wykończeniem i wysokim komfortem tłumienia nierówności daje poczucie absolutnego spokoju w kabinie. Na pochwałę zasługuje również wysokiej jakości nagłośnienie oraz trwała pokładowa elektronika.
Używany Lexus RX II – awaryjność, typowe usterki
Lexus RX uchodzi za wzór niezawodności i naprawdę rzadko się psuje. Niestety, nie uchroni to potencjalnego nabywcy przed ewentualnymi wydatkami, gdyż nie wszystko jest wieczne. Niektóre elementy wręcz zużywają się zbyt szybko, jak przykładowo klocki hamulcowe – średnio już po 20 tysiącach kilometrów.
Serwisowanie Lexusa RX jest nie tylko drogie, ale też nie wszędzie dostępne – najlepsze warsztaty znajdziemy tylko w większych miastach. Nie ma co szukać oszczędności na cenach części.
Lexus RX II (2003-2009) – opinie kierowców
Zalety
„W kabinie panuje absolutna cisza, nie słychać ani silnika, ani żadnych skrzypień czy łomotania.”
„Wybitnie stabilna elektronika, nigdy nic się nie zepsuło, nie zapaliła żadna niepokojąca kontrolka.”
„Układ hybrydowy pracuje bez zarzutu, auto ma tę miłą zaletę, że jest najoszczędniejsze w korkach.”
„Świetne nagłośnienie Mark Levinson.”
Wady
„Bardzo słabe hamulce w wersji hybrydowej. 20 000 km na jednym komplecie klocków z przodu to za mało.”
„Niewygodny fotel kierowcy, po dłuższej jeździe bolą plecy. Za krótkie siedzisko dla wysokich osób.”
„Połamały się mocowania przednich lamp i wypalił się katalizator. W serwisie zostawiłem 12 000 zł.”
Dł./szer./wys. | 473/184/174 cm |
Rozstaw osi | 272 cm |
Pojemność bagażnika | 440-2130 l |
Silnik | RX 300 | RX 330 | RX 350 | RX 400h |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 2995 cm³ | 3302 cm³ | 3456 cm³ | 3311 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. + elektr. |
Maks. moc | 204 KM | 233 KM | 276 KM | 272 KM |
Maks. moment | 283 Nm | 328 Nm | 344 Nm | 288+333 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s | 7,8 s | 7,8 s | 7,6 s |
Prędkość maks. | 200 km/h | 180 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 12,2 l/100 km | 11,5 l/100 km | 11,2 l/100 km | 8,1 l/100 km |
Lexus RX II (2003-2009) – PODSUMOWANIE
Lexus RX nie jest samochodem nie do zdarcia, chociaż trzeba docenić jego trwałość, doskonałe wykonanie i znikomą awaryjność. Za nieco ponad 30 tysięcy złotych można mieć mocnego i przestronnego SUV-a, który wolno się starzeje.