UżywaneOpinieUżywany Jeep Renegade (od 2014 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Jeep Renegade (od 2014 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

W morzu miejskich crossoverów uchował się Jeep Renegade – samochód zwracający uwagę i mogący zapuścić się dalej w teren. Oto opinie o używanym Jeepie Renegade.

Na fali dynamicznie rozwijającego się segmentu niewielkich crossoverów swoje propozycje przedstawiło większość kluczowych na rynku producentów. Nie inaczej zrobił Jeep. Na platformie użytej m.in. w Fiacie 500X opracował niewielkiego, bo mierzącego ok. 425 cm Renegade’a. Trzeba przyznać, że auto do dzisiaj zwraca uwagę na tle projektowanych „na jedno kopyto” crossoverów. Nawiązujący do Wranglera pas przedni od razu przypomina, z jaką marką mamy do czynienia. Wysoką, pudełkowatą karoserię malowano w ciekawe, jaskrawe kolory. Jeep nie ograniczał odbiorców do kilku wersji wyposażeniowych: oferował nastawionego na jazdę w terenie Renegade’a Trailhawk czy opracowanego na 75-lecie Jeepa Renegade’a 75th Anniversary. Do najmocniejszych silników producent przewidział zaawansowany napęd 4×4 z czterema trybami pracy, a pod maskami zawitały sprawdzone we wcześniejszych modelach jednostki Fiata.

Jeep Renegade
Jeep Renegade z napędem 4×4 oferuje tryby jazdy w trzech rodzajach terenu (błoto, śnieg, piach) oraz tryb Auto. Naciśnięcie przycisku Lock uruchamia funkcję równego rozdziału momentu obrotowego na obie osie.

Jeep Renegade szybko zyskał w sobie sympatię odbiorców szukających czegoś pomiędzy prawdziwą „terenówką” a SUV-em. Nie da się jednak ukryć bliskiego pokrewieństwa z Fiatem, a dla wielu to prawdziwa blokada. Czy słusznie? Jak sprawują się używane Jeepy Renegade w opiniach użytkowników? Oto opinie o tych samochodach.

Jeep Renegade
Na zdjęciu: przygotowana na 75-lecie Jeepa odmiana „75th Anniversary” ze zdejmowanymi dwoma panelami dachowymi. W salonach kosztowała blisko 130 tys. zł, stąd w ogłoszeniach trafia się sporadycznie.

Używany Jeep Renegade – wnętrze

Wnętrze Jeepa Renegade’a nie robi takiego wrażenia jak karoseria, ale na pewno nie należy do najnudniejszych. Co ważne, obsługa wszelkich instrumentów nie sprawia kłopotów: niektóre funkcje, np. przyciski za kierownicą, dodatkowo ułatwiają codzienne obcowanie z Jeepem. Wykończenie też pozytywnie zaskakuje (miękka górna część deski rozdzielczej), natomiast ergonomia – niekoniecznie: mowa m.in. o zbyt nisko umieszczonym panelu klimatyzacji i pokrętła wyboru trybu jazdy terenowej. Pomimo niezłego przeszklenia nadwozia widoczność w Renegacie jest co najwyżej wystarczająca – to efekt zastosowania grubych słupków bocznych. Nie da się jednak oprzeć wrażeniu, że całość sprawia solidniejsze wrażenie niż u innych miejskich crossoverów.

Spora wysokość i prosty szkic nadwozia dały efekt w postaci całkiem przestronnego wnętrza Renegade’a. Miejsca na pewno nie zabraknie na wysokość, może go natomiast brakować na szerokość w drugim rzędzie siedzeń. Tamtejsi pasażerowie siedzą zresztą na nieco zbyt twardej i kiepsko wyprofilowanej kanapie. Kierowca Jeepa dysponuje fotelem z szerokim zakresem regulacji, umieszczonym wyjściowo w wysokiej pozycji. Bagażnik co prawda nie imponuje „na papierze” (351-1297 l), ale jest bardzo pakowny za sprawą sporej wysokości i niemal pionowej tylnej klapy.

Używany Jeep Renegade – silniki

W gamie nowoczesnego Jeepa Renegade’a znalazło się miejsce na wolnossącą jednostkę benzynową (1.6 E-torQ/110 KM). Trochę nie pasuje do tego samochodu i nie zadowala ani pod kątem dynamiki, ani spalania. Ciekawszą, choć droższą w serwisowaniu propozycję stanowi 1.4 MultiAir w dwóch wersjach mocy: 140 i 170 KM. Tylko druga z nich łączyła się z napędem 4×4, jak i 9-stopniowym automatem. Wielu użytkowników ma zastrzeżenia do jego pracy (niepotrzebnie przeciąga biegi), zatem nie warto go polecać. Wszystkie opisane silniki z powodzeniem tolerują instalację gazową, gdyż nie mają wtrysku bezpośredniego. Trafił on dopiero do zupełnie nowych silników montowanych po liftingu (od 2018 r.), czyli 1.0 T-GDI (120 KM) i 1.3 T-GDI (150/180 KM). Na bazie tego drugiego zbudowano dwie odmiany hybrydowe plug-in (4xe) o mocy 190 i 240 KM. W 2022 r. wersje w pełni benzynowe zastąpiła nowy wariant 1.5 GSE Hybrid (130 KM), który tak naprawdę jest „miękką hybrydą”. Wysokoprężne Jeepy Renegade mają pod maskami jednostki 1.6 MultiJet (95/120/130 KM) i 2.0 MultiJet (120/140/170 KM). Obie pochodzą ze stajni Fiata i należą do grona polecanych współczesnych turbodiesli. Dwulitrowy silnik obligatoryjnie łączył się z napędem 4×4, 170-konna odmiana także z 9-stopniową skrzynia automatyczną (140-konna: tylko z „manualnem”).

Jeep Renegade
1.4-litrowy silnik z turbodoładowaniem idealnie pasuje do Renegade’a. Zastosowany w nim system sterowania zaworami MultiAir swego czasu sprawiał problemy użytkownikom, ale w Jeepie Renegade skala usterek wyraźnie spadła.
Jeep Renegade
Wysokoprężne Jeepy Renegade stanowią margines rynkowy. Jeśli już, to częściej trafiają się odmiany 2-litrowe.

Używany Jeep Renegade – opinie użytkowników

 Zalety 

„Dzięki kanciastej bryle nadwozia w środku jest zaskakująco dużo miejsca, zwłaszcza nad głowami”

„Solidne blachy, wręcz pancerna budowa. Wysoka jakość wykończenia”

„Renegade jeździ niczym przyklejony do jezdni. Twardo zestrojone zawieszenie mocno trzyma w ryzach wysokie nadwozie”

„Bagażnik krótki, ale za to wysoki i foremny. Zmieści więcej niż można się spodziewać”

 Wady 

„Żałuję, że wybrałem automat. Szarpie i trzyma wysokie obroty przed zmianą na wyższy bieg”

„Od 130 km/h słychać szumy powietrza omiatającego kanciaste nadwozie”

„Mizerna jakość tarcz i klocków hamulcowych. Z układu szybko słychać popiskiwanie”

„System start-stop wydaje się niedopracowany. Jego działanie powinno być niezauważalne, a niestety jest”

Używany Jeep Renegade – awaryjność, typowe usterki

Jeep Renegade to stosunkowo dopracowany samochód i nie zdołał nadmiernie naprzykrzyć się użytkownikom. Ci najczęściej zgłaszają niedomagania w pracy elektroniki pokładowej: wiesza się radio (lub całkowicie wyłącza), psują czujniki w oponach, z opóźnieniem zwalnia się hamulec ręczny. Do innych newralgicznych dolegliwości Jeepa zaliczane są nietrwałe elementy układu hamulcowego (klocki i tarcze), na szczęście można już kupić niedrogie zamienniki. Sporadycznie trafiają się doniesienia na temat awarii modułu MultiAir w silnikach 1.4 turbo. Wydatki na doprowadzenie turbodiesli do porządku wynikają z zużycia eksploatacyjnego, nie ponadprzeciętnej awaryjności.

Jeep Renegade
Na razie awaryjność Jeepa Renegade’a ogranicza się głównie do problemów z działaniem wyposażenia. Mechanicy przyznają jednak, diagnostyka tego modelu nie należy do najłatwiejszych.

Używany Jeep Renegade – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN umieszczono w przedniej szybie w okolicach lewej wycieraczki oraz na naklejce w słupku przy drzwiach kierowcy.

Jeep Renegade numer VIN

Używany Jeep Renegade – sytuacja rynkowa, ceny

Moda na crossovery przyczynia się wręcz do wzrostu cen używanych Renegade’ów: podczas gdy dwa lata temu ciężko było znaleźć cokolwiek sensownego za mniej niż 50 tys. zł, tak teraz minimum na ten samochód stanowi kwota 55-60 tys. zł. Optymalny budżet na używanego Jeepa Renegade to ok. 65-75 tys. zł. Na auto poliftowe trzeba przeznaczyć minimum 80 tys. zł. W ogłoszeniach przeważają Renegade’y z silnikami benzynowymi: zaledwie co 5. Jeep ma pod maską jednostkę wysokoprężną. O dziwo jeszcze mniejszą popularnością się auta z 4×4.

Używany Jeep Renegade – podsumowanie

Miał być spadek cen, tymczasem ten model wręcz zyskuje na wartości. Renegade jest drogi, ale wciąż wygląda świeżo i właściwie się nie psuje. I przy tym jest „jakiś”: zwraca uwagę na ulicy, zapuści się trochę dalej w teren, a nawet posłuży jako pojazd rodzinny. To bez wątpienia ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Polecamy nasze artykuły o bliźniaczym Fiacie 500X i innych używanych Jeepach:

Używany Fiat 500X (od 2014 r.) – opinie użytkowników

Używany Jeep Wrangler TJ (1996-2006) – opinie użytkowników

Używany Jeep Compass I (2007-2016) – opinie użytkowników

Jeep Renegade

Jeep Renegade – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 424-426/180/170-173 cm
Rozstaw osi 257 cm
Pojemność bagażnika 351-1297 l
Jeep Renegade – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.0 T-GDI 1.3 T-GDI 1.3 T-GDI 1.4 MultiAir 1.4 MultiAir 1.6 E-torQ 2.4 Tigershark
Pojemność 999 cm³ 1332 cm³ 1332 cm³ 1368 cm³ 1368 cm³ 1598 cm³ 2360 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz. benz.
Maks. moc 120 KM 150 KM 180 KM 140 KM 170 KM 110 KM 182 KM
Maks. moment 190 Nm 270 Nm 270 Nm 230 Nm 250 Nm 152 Nm 232 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s 9,4 s 8,5 s 10,9 s 8,8 s 11,8 s 8,3 s
Prędkość maks. 185 km/h 203 km/h 201 km/h 181 km/h 196 km/h 177 km/h 203 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,1 l/100 km 6,4 l/100 km 7,5 l/100 km 6,0 l/100 km 6,9 l/100 km 6,0 l/100 km 7,6 l/100 km
Jeep Renegade – dane techniczne, osiągi, spalanie (wersje hybrydowe)
Silnik 1.3 Turbo PHEV 1.3 Turbo PHEV 1.5 GSE Hybrid
Pojemność 1332 cm³ 1332 cm³ 1469 cm³
Paliwo benz., turbo + elektr. benz., turbo + elektr. benz., turbo + elektr.
Maks. moc 190 KM 240 KM 130 KM
Maks. moment b.d. b.d. 270 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s 7,1 s 10,0 s
Prędkość maks. 182 km/h 199 km/h 191 km/h
Śr. zużycie paliwa 1,9 l/100 km 2,0 l/100 km 5,8 l/100 km
Jeep Renegade – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet 2.0 MultiJet 2.0 MultiJet 2.0 MultiJet
Pojemność 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1956 cm³ 1956 cm³ 1956 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 95 KM 120 KM 130 KM 120 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 320 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm 350 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,0 s 10,2 s 10,4 s b.d. 9,5 s 8,9 s
Prędkość maks. 167 km/h 178 km/h 193 km/h 176 km/h 182 km/h 196 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km 4,6 l/100 km 4,7 l/100 km 5,1 l/100 km 5,1 l/100 km 5,9 l/100 km

Używany Jeep Renegade – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

  1. Jeżdżę Renegade od 2 lat (samochód z rocznika 2019, 170 KM, automat, 4×4) i na wstępie powiem: tak wdzięcznym, zwinnym, praktycznym, dzielnym i nie dającym się pomylić z innymi samochodem chyba jeszcze nie jeździłem (a sporo jeździłem). Kanciaste, brzydkie to, że aż piękne. Po prostu niezawodny kumpel. Bardziej obły kuzyn fiat 500x niby to samo, ale nie to samo. Ad rem. Skrzynia automatyczne. Zupełnie się nie zgadzam z zarzutami. To nie jest skrzynia do sportowej jazdy, do jazdy normalnej w miarę dynamicznej (wyprzedzanie, reakcja na kick down, etc.) jest świetna. Spalanie: 6-7 l w mieście i na drogach < 90 km/h. Z polską prędkością autostradową ok 8-9 l, z niemiecką może dojść i do 11, chociaż nie radzę powyżej 150 km/h z uwagi na klockowaty profil boczny. Zdolności poza szosowe: 4×4 wjedzie i wyjedzie oprócz skał i jeziora bo jest wystarczająco mocny i lekki. Koszty użytkowania: przez dwa lata tylko olej, coś tam eksploatacyjnego z hamulcami, filtry. Serwis: jeep ale każdy serwis fiata go ogarnie. Résumé: jeśli nie ganiacie samochodem 50 tys. km rocznie, macie 100-110 tys. zł do wydania i chcecie się pobawić autem to serdecznie polecam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji