Hyundai ix35

Niezłe silniki i nowoczesne wyposażenie koreańskiego SUV-a przyćmiewają braki w wykończeniu wnętrza. Oto opinie o używanym Hyundaiu ix35.

Na samym wstępie ciekawostka – zarówno poprzednik, jak i następca tego modelu nazywa się Tucson. Nazwa „ix35” wzięła się z ówczesnego nazewnictwa modeli Hyundaia w Europie, w którym samochody marki nazywały się na „i”, a SUV-y – „ix”. Nowy uterenowiony model w końcu otrzymał atrakcyjnie zaprojektowaną karoserię, której tak brakowało w poprzedniku. Samochód jest wyłącznie 5-osobowy i ma pojemny, 465-litrowy bagażnik. Jego wadą jest dość wysoko poprowadzona podłoga, kryjąca pełnowymiarowe koło zapasowe lub obszerny schowek. W środku nikt nie powinien narzekać na brak miejsca, oczywiście jak na samochód tej wielkości. Oglądając ix35 z drugiej ręki należy dobrze przyjrzeć się kondycji tapicerki, zwłaszcza jeśli interesuje nas auto w słabszej specyfikacji wyposażeniowej. Jej jakość, jak i pozostałych materiałów we wnętrzu jest znacznie niższa niż w „bogatym” wariancie. Zdarzało się, że po kilku latach tapicerka pękała i wymieniano ją na gwarancji. W Hyundaiu ix35 obejmowała ona 5 lat (z wyłączeniami), więc w najmłodszych egzemplarzach wygasła stosunkowo niedawno. Mimo iż samochód produkowano tylko 5 lat, w 2013 roku doczekał się modernizacji wizualnej, która przyniosła też nowy topowy silnik benzynowy, czyli 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI). W ix35 nie uświadczymy jeszcze znanych z Tucsona III downsizingowych jednostek 1.6 T-GDI, stąd oczekując dobrych osiągów jesteśmy w zasadzie skazani na 2-litrowego turbodiesla (nawet 184 KM).

Hyundai ix35
Hyundai ix35 już w okresie gwarancyjnym wykazywał drobne problemy z zawieszeniem i układem kierowniczym. Podczas jazdy próbnej warto skupić uwagę na precyzji prowadzenia samochodu i niepożądanych odgłosów z podwozia.

Hyundai ix35 ma zaledwie 17-centymetrowy prześwit, co w zasadzie dyskwalifikuje go w jeździe typowo terenowej, ale przydaje się przy pokonywaniu krawężników i ułatwia wsiadanie. Napęd na cztery koła jest dołączany przez elektrycznie sterowane sprzęgło międzyosiowe, które można zablokować, choć odblokuje się po skręceniu kół. Najlepiej współpracuje z manualną skrzynią biegów i dwulitrowym silnikiem, niezależnie od rodzaju paliwa – właśnie takie ix35 są poszukiwane na rynku wtórnym. Ale czy tylko takiego warto rozważyć? Zobaczmy, co o używanym Hyundaiu ix35 sądzą właściciele.

Hyundai Tucson (2021) – opis wersji i cennik

Hyundai ix35
Dostępny tylko w silnikach 2-litrowych napęd 4×4 przydaje się głównie do poprawy trakcji na asfalcie: jego możliwości z terenie są bardzo ograniczone. Poza tym Hyundai ix35 dysponuje zaledwie 17-centymetrowym prześwitem.

Używany Hyundai ix35 – wnętrze

Mimo ponad 10 lat rynkowego stażu, kokpit Hyundaia ix35 specjalnie się nie zestarzał. Jego wiek zdradzają liczne przyciski sterowania funkcjami, znajdujące zastosowanie nawet w najbogatszych wersjach wyposażeniowych. Poszczególne różnią się wyglądem konsoli środkowej, głównie ze względu na inne rozmiary centralnego wyświetlacza. W wielu samochodach nie można narzekać na poziom wyposażenia: popularne dodatki to m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica czy podgrzewane fotele. Dopóki mowa o głównych materiałach wykończeniowych kokpitu, Hyundai nie ma się czego wstydzić. Są nieźle zmontowane i odporne na zużycie, czego niestety nie można powiedzieć o elementach ozdobnych (w srebrnym kolorze). Poza intensywnym niebieskim podświetleniem, ergonomia deski rozdzielczej zasługuje na dobrą ocenę.

Skondensowane wymiary Hyundaia ix35 (długość: 4,4 m, rozstaw osi: 264 cm) czynią z niego przerośniętego kompakta, ale tylko w niewielkim stopniu. A jednak oferuje on obszerny przedział pasażerski z dużą ilością miejsca na głowy, w obu rzędach. Nieźle jest również na nogi, szczególnie że tunel środkowy przed kanapą jest minimalny. Dopiero osoby słusznego wzrostu obijają kolanami o twarde oparcia przednich foteli. Na plus długie siedziska wszystkich miejsc, na minus skromne wyprofilowanie i wątpliwa jakość tapicerek. Po stronie zalet bagażnika należy postawić pojemność (465-1435 l) i niezłą pakowność, pod warunkiem że chcemy przewieźć mniejsze przedmioty: większe gabarytowo nie wejdą z uwagi na wcinające się do środka nadkola. Szkoda, że nie pokuszono się o lepsze wykończenie ścianek bocznych.

Używany Hyundai ix35 – silniki

W Hyundaiu ix35 stosowano pięć silników od 116 do aż 184 KM. Podstawową odmianę benzynową (1.6 GDI/135 KM) i wysokoprężną (1.7 CRDi/116 KM) można było zamówić wyłącznie z przednim napędem: 4×4 był dostępny tylko w dwulitrowych odmianach. Nie oznacza to, że nie polecamy słabszych silników. 1.6 GDI jest względnie oszczędny, choć na autostradzie łapie „zadyszkę”. 1.7 CRDi natomiast nie ma dwumasowego koła zamachowego. Wysokoprężna „dwulitrówka” ma tylko o 20 KM więcej (136 KM), ale o wiele sprawniej napędza auto przy niewiele większym zapotrzebowaniem na paliwo. 184-konna odmiana to prawdziwy połykacz kilometrów. Silnik benzynowy 2.0 przy okazji liftingu otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa (GDI; standard w 1.6), co utrudniło ewentualny montaż instalacji gazowej. Da się ją założyć do 2.0 sprzed 2013 roku, jednak nie mają one regulacji hydrauliki zaworowej i trzeba się nastawić na związane z tym wydatki.

Używany Hyundai ix35 (2010-2016) – który silnik wybrać?

HYUNDAI ix35 I 2.0 DOHC 16V 163KM 5MT 4WD WN3387A 03-2010
Starszy silnik 2.0 MPI (fot.) osiągami i spalaniem niewiele różni się od nowszego 2.0 GDI. O wiele łatwiej i taniej można go jednak zasilać alternatywnym paliwem.
Hyundai ix35 silnik
Udane silniki wysokoprężne to mocny punkt używanego Hyundaia ix35. Do miasta z powodzeniem wystarczy 1.7 CRDi, natomiast 2.0 CRDi rekomendujemy do częstszych wyjazdów na drogi szybkiego ruchu.

Używany Hyundai ix35 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Przez 5 lat jazdy samochodem nie miałem problemów. Na przeglądach tylko filtry i olej, raz łączniki stabilizatora”

„Z przodu jest bardzo szeroko i siedzi się ponad innymi – miłe uczucie”

„Podwyższony prześwit przydaje się na wysokich, miejskich krawężnikach”

„Samochód wypada dobrze, jeśli weźmie się stosunek ceny używanego auta do oferowanego wyposażenia”

 Wady 

„Ekran dotykowy w nocy razi w oczy. Przyciemnienie niewiele daje”

„Zawieszenie – twarde, układ kierowniczy – niezbyt precyzyjny. Auto jest lekko podsterowne”

„Materiały w środku są ewidentnie z dolnej półki i bardzo łatwo się rysują”

„Automat czasami gubi się w jeździe miejskiej, co objawia się niepotrzebnymi redukcjami biegów”

Używany Hyundai ix35 – awaryjność, typowe usterki

Od strony mechanicznej w zasadzie trudno cokolwiek zarzucić Hyundaiowi. Silniki bez większych ingerencji pokonują dalekie przebiegi, przypominając o sobie awariami wyeksploatowanego osprzętu (szczególnie 2.0 CRDi, do którego jest drogi) i wyciekami oleju. Kłopoty mogą rodzić ix35 z instalacjami gazowymi, ale tylko wtedy, gdy zaniedbywano terminy regulacji zaworów, lub przyoszczędzono na doborze instalacji do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Auto pozostaje wrażliwe na słaby stan dróg: zawieszenie szybko zaczyna stukać, a winowajcą jest luzująca się półoś z prawej strony. Czasami poskrzypują łożyska przednich kolumn zawieszenia. W ramach gwarancji w tym modelu wymieniano awaryjną pompę podciśnienia hamulców. Samochody z początku produkcji powoli zaczynają rdzewieć w okolicach przednich słupków, nad przednią szybą oraz na klapie bagażnika. Do Hyundaia ciągle brakuje niektórych zamienników przeznaczonych wyłącznie do tego modelu (silniki ma powiązane z mniejszymi modelami).

Hyundai ix35 radio
Elektronika pokładowa w tym modelu okazuje się stabilna. To dobra wiadomość, szczególnie że z reguły nie można narzekać na poziom wyposażenia.

Używany Hyundai ix35 – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się w obudowie deski rozdzielczej przed kierowcą (fot.), na naklejce w słupku środkowym lewym oraz na fragmencie podłogi przed fotelem pasażera.

Hyundai ix35 numer VIN

Używany Hyundai ix35 – sytuacja rynkowa

Ceny używanych Hyundaiów niemal stanęły w miejscu: najtańsze auta wciąż kosztują minimum 30 tys. zł i będą to raczej turbodiesle, z tym że nawet 2-litrowe. Zwiększając budżet do 40 tys. zł rośnie szansa kupna samochodu poliftowego, zaś na zadbany egzemplarz wystarczy ok. 45 tys. zł. Najdroższe auta dochodzą do nawet 60 tys. zł. Są z roczników 2014-2015 i rzadko mają większe przebiegi niż 100 tys. km. Podział między silnikami benzynowymi i Dieslami rozkłada się równomiernie.

Używany Hyundai ix35 – podsumowanie

To naprawdę udany model, który raz na zawsze powinien przekreślić uprzedzenia do koreańskich aut. Hyundaiowi ix35 nie brakuje niczego, by zawojować rynek używanych kompaktowych SUV-ów. Niską utratę wartości lepiej w nim traktować jako zaletę. Akurat w przypadku tego auta nie trzeba się bać najmocniejszych i najlepiej wyposażonych wersji: będą równie niezawodne co słabsze, a zapewnią większą przyjemność z użytkowania.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai ix35 i Hyundai Tucson III (TL) – którego wybrać?

Używany Hyundai Tucson III (TL; 2015-2020) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – opinie użytkowników

HYUNDAI ix35 I 2.0 DOHC 16V 163KM 5MT 4WD WN3387A 03-2010

Hyundai ix35 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.441/182/166 cm
Rozstaw osi264 cm
Pojemność bagażnika465-1435 l
Hyundai ix35 – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.6 GDI2.0 MPI2.0 GDI1.7 CRDi2.0 CRDi2.0 CRDi
Pojemność1591 cm³1998 cm³1999 cm³1685 cm³1995 cm³1995 cm³
Paliwobenz.benz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc135 KM163 KM166 KM116 KM136 KM184 KM
Maks. moment167 Nm194 Nm205 Nm260 Nm320 Nm383 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,1 s10,4 s10,4 s12,4 s10,8 s10,0 s
Prędkość maks.178 km/h184 km/h196 km/h173 km/h182 km/h194 km/h
Śr. zużycie paliwa6,4 l/100 km7,5 l/100 km7,4 l/100 km5,2 l/100 km5,7 l/100 km6,1 l/100 km

Używany Hyundai ix35 – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here