Kompaktowy SUV Hyundaia znajduje się w kręgu polecanych uterenowiowych modeli z drugiej ręki. Wybierzmy najodpowiedniejszą dla niego wersję silnikową.
Koreańskiemu SUV-owi wiele nie brakuje do ideału. W zgrabnym, 4,4-metrowym nadwoziu wygospodarowano sporo przestrzeni dla kompletu podróżnych, bagażnik mieści solidne 465 l, kokpit zaś do dziś przykuwa oko odważnym designem. Hyundai poczynił też postępy w doborze materiałów wykończeniowych. Przy okazji nie omieszkał wyposażyć ix35 w napęd na 4 koła, a konkretnie układ dołączający, bez ingerencji kierowcy, tylną oś w niesprzyjających warunkach. To przydatne rozwiązanie zarezerwowano wyłącznie dla topowych wersji silnikowych, tj. 2-litrowych. Wybierając słabszego Hyundaia jesteśmy z kolei w stanie zredukować koszty utrzymania do minimum – albo poprzez ograniczenie wydatków na paliwo, albo na naprawy eksploatacyjne.
Zobaczmy, co się kryje w gamie silnikowej Hyundaia ix35.
Używany Hyundai ix35 – silniki benzynowe
Już bazowy napęd koreańskiego SUV-a robi wrażenie mocą – rozwija 135 KM z silnika 1.6. Niski moment obrotowy (164 Nm) nie pozwala Hyundaiowi uzyskać zadowalających wyników elastyczności, zwłaszcza jeśli przyjdzie nam wyprzedzać przy prędkościach autostradowych. Jednostkę od początku wyposażano w bezpośredni wtrysk paliwa. Trafił on też do wprowadzonego po liftingu (2013 r.) 2.0 GDI (166 KM). Do tego czasu rolę „tego mocniejszego” dzierżył odrobinę słabszy (163 KM) 2.0 MPI. Jako jedyny silnik w gamie względnie nadaje się do założenia instalacji gazowej (przydaje się, gdyż pochłania sporo paliwa), z tym że nie można zapominać o regulacji luzów zaworowych. Niestety, także w przypadku „2-litrówek” nie ma co oczekiwać nadzwyczajnych osiągów. Opcjonalnie trafiał do nich napęd 4×4 oraz 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Używany Hyundai ix35 – silniki Diesla
Tym razem gamę otwiera nieco ospały, ale uproszczony konstrukcyjnie (brak m.in. dwumasowego koła zamachowego) 1.7 CRDi. Wystarczający moment obrotowy nie rekompensuje mocy zaledwie 116 KM, dlatego przysługuje mu miano najmniej żwawego silnika w ix35. Co innego topowy 2.0 CRDi. Hyundai przewidział wystarczającą odmianę 136-konną oraz prawdziwego kompana długich podróży pod drogach szybkiego ruchu – 2.0 CRDi/184 KM. Okazały moment obrotowy (383 Nm) daje gwarancję bezpiecznego i bezstresowego wyprzedzania, czyni też z ix35 samochód oszczędny w trasie. Podobnie jak w przypadku benzynowych 2.0, także turbodiesle zestawiano z układem 4×4 i skrzyniami automatycznymi o 6 przełożeniach. Do tej pory użytkownikom we znaki dały się głównie nietrwałe sprzęgła z drogimi kołami dwumasowymi: nowe elementy kosztują łącznie ok. 3 tys. zł, do tego dochodzi jeszcze robocizna. Inna typowa usterka w Hyundaiu ix35? Zapychające się sitko w zbiorniku paliwa, w wyniku czego samochód poszarpuje.
Używany Hyundai ix35 – który silnik wybrać?
Jeśli chodzi o niezawodność, wszystkie wersje są godne polecenia. Wybór zależy zatem od preferencji: najbardziej uniwersalny będzie 2.0 CRDi z 4×4, najmniej kłopotliwy i niedrogi w naprawach – 1.7 CRDi lub 1.6 GDI. Benzynowego 2.0 mogą rozważyć osoby nie liczące każdej złotówki na paliwo, chyba że trafią 2.0 MPI z instalacją gazową.
Przeczytaj więcej na temat używanego Hyundaia ix35 w poniższym materiale:
Używany Hyundai ix35 (2010-2016) – opinie użytkowników
Silnik | 1.6 GDI | 2.0 MPI | 2.0 GDI |
---|---|---|---|
Pojemność | 1591 cm³ | 1998 cm³ | 1999 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 135 KM | 163 KM | 166 KM |
Maks. moment | 167 Nm | 194 Nm | 205 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s | 10,4 s | 10,4 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 184 km/h | 196 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,4 l/100 km |
Silnik | 1.7 CRDi | 2.0 CRDi | 2.0 CRDi |
---|---|---|---|
Pojemność | 1685 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 116 KM | 136 KM | 184 KM |
Maks. moment | 260 Nm | 320 Nm | 383 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,4 s | 10,8 s | 10,0 s |
Prędkość maks. | 173 km/h | 182 km/h | 194 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,2 l/100 km | 5,7 l/100 km | 6,1 l/100 km |