UżywaneUżywany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – który silnik wybrać?

Używany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – który silnik wybrać?

Z generacji na generację Hyundai tworzy coraz lepsze kompakty. Jak prezentuje się gama silnikowa modelu i30 II i którą jednostkę napędową wybrać w jego przypadku?

Już pierwsze wcielenie Hyundaia i30 dało się poznać jako wystarczająco obszerny w środku i solidny (w ogólnym rozrachunku) samochód kompaktowy. Produkowana w latach 2012-2017 druga generacja tylko potwierdziła postępujący rozwój koreańskiej marki w produkowaniu samochodów spełniających europejskie realia. Hyundai i30 II zjednał w sobie odbiorców przystępną gamą wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d oraz kombi), akceptowalnym wykończeniem wnętrza, a także trafiającą w gusta paletą jednostek napędowych. Które z nich uchodzą za najlepsze? Czy trzeba się po nich spodziewać podobnych awarii jak w znanych silnikach popularniejszych rywali? Zobaczmy, które silniki w Hyundaiu i30 warto polecić.

Używany Hyundai i30 II – silniki benzynowe

Nieco mniej reprezentowana w ogłoszeniach „benzynowa” strona Hyundaia i30 obejmuje silniki 1.4 oraz 1.6. Pierwszą propozycję, pomimo podobnych parametrów, stanowią dwie zupełnie różne jednostki. Do liftingu oferowano 99-konnego 1.4 z rodziny Gamma, później – wersję z rodziny Kappa (1.4/100 KM). Oba nie należą do szczególnie żwawych, ale nowsza odmiana płynniej rozwija moc i jazda nią jest przyjemniejsza. Wystarczające osiągi poza miastem zapewni dopiero odmiana 1.6, generująca 120 KM (wtrysk wielopunktowy) lub 135 KM (wtrysk bezpośredniGDI). Od 2015 r. Hyundai montował również jego turbodoładowaną odmianę o mocy 186 KM, tworząc z i30 namiastkę kompaktowego hot hatcha. Dodanie wtrysku bezpośredniego dyskusyjnie poprawiło parametry silnika 1.6, a na pewno ograniczyło możliwości z zakresu montażu instalacji gazowej. Co ciekawe, wszystkie odmiany standardowo łączyły się z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach. „Automaty” można było zamówić dopiero do wersji 1.6.

Hyundai i30 II
100 KM w Hyundaiu i30 w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy. Przyjemniejszą charakterystykę ma nowsza odmiana silnika 1.4 z rodziny Kappa (fot.).
Hyundai i30 II
Dodanie wtrysku bezpośredniego delikatnie poprawiło parametry jednostki 1.6, ale i w pewnym sensie zamknęło furtkę do założenia LPG.

Używany Hyundai i30 II – silniki Diesla

Jednostki wysokoprężne również cechują pojemności 1.4 i 1.6. Pierwszy 1.4 CRDi rozwija 90 KM i był często wybierany w samochodach przeznaczonych do flot. 1.6 CRDi generuje 110 KM, a w flagowej odmianie albo 128 KM (przed liftingiem) lub 136 KM (po liftingu). Tylko dla niego Hyundai przewidział możliwość zestawienia ze skrzynią automatyczną, z kolei filtr cząstek stałych trafił już do każdego wysokoprężnego auta. Poza częstymi procedurami wypalania raczej nie sprawia on problemów użytkownikom. Turbodiesel 1.4 sporadycznie miewa problemy z prawidłowym rozwijaniem mocy, natomiast 1.6 CRDi mógłby pracować trochę ciszej. Pod względem niezawodności plasują się jednak w ścisłej czołówce. Newralgiczne punkty to nietrwałe sprzęgła oraz wycieki ze skrzyń biegów (zdarzają się również w odmianach benzynowych).

Hyundai i30 II
Koreańskie turbodiesle już w poprzedniej generacji dały się poznać jako dopracowane i oszczędne konstrukcje, choć może nieco zbyt głośne.

Używany Hyundai i30 II – który silnik wybrać?

Najlepiej rozejrzeć się za jednostkami 1.6. W przypadku benzynowych lepiej pozostać przy prostszej odmianie o mocy 120 KM, wysokoprężne z kolei polecamy wszystkie. Silniki 1.4 zadowolą tylko spokojnych kierowców i wcale nie przyniosą znacznych korzyści na zużyciu paliwa. Jeśli budżet pozwoli (i wykażemy się cierpliwością przy poszukiwaniach), nie widzimy przeciwwskazań do zakupu Hyundaia i30 Turbo.

Przeczytaj więcej o używanym Hyundaiu i30 II w poniższym materiale:

Używany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – opinie użytkowników

Hyundai i30 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.4 MPI 1.4 MPI 1.6 MPI 1.6 GDI 1.6 T-GDI
Pojemność 1396 cm³ 1368 cm³ 1591 cm³ 1591 cm³ 1591 cm³
Paliwo benz. benz. benz. benz. benz., turbo
Maks. moc 99 KM 100 KM 120 KM 135 KM 186 KM
Maks. moment 137 Nm 134 Nm 156 Nm 164 Nm 265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s 12,7 s 10,9 s 9,9 s 8,0 s
Prędkość maks. 182 km/h 183 km/h 192 km/h 195 km/h 219 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 6,4 l/100 km 5,7 l/100 km 7,3 l/100 km
Hyundai i30 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.4 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Pojemność 1396 cm³ 1582 cm³ 1582 cm³ 1582 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 90 KM 110 KM 128 KM 136 KM
Maks. moment 220 Nm 260 Nm 260 Nm 280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s 11,0 s 10,9 s 10,2 s
Prędkość maks. 170 km/h 185 km/h 197 km/h 197 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km 4,0 l/100 km 4,1 l/100 km 3,8 l/100 km

Hyundai i30 II

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji