Hyundai i30 II

Z generacji na generację Hyundai tworzy coraz lepsze kompakty. Jak prezentuje się gama silnikowa modelu i30 II i którą jednostkę napędową wybrać w jego przypadku?

Już pierwsze wcielenie Hyundaia i30 dało się poznać jako wystarczająco obszerny w środku i solidny (w ogólnym rozrachunku) samochód kompaktowy. Produkowana w latach 2012-2017 druga generacja tylko potwierdziła postępujący rozwój koreańskiej marki w produkowaniu samochodów spełniających europejskie realia. Hyundai i30 II zjednał w sobie odbiorców przystępną gamą wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d oraz kombi), akceptowalnym wykończeniem wnętrza, a także trafiającą w gusta paletą jednostek napędowych. Które z nich uchodzą za najlepsze? Czy trzeba się po nich spodziewać podobnych awarii jak w znanych silnikach popularniejszych rywali? Zobaczmy, które silniki w Hyundaiu i30 warto polecić.

Używany Hyundai i30 II – silniki benzynowe

Nieco mniej reprezentowana w ogłoszeniach „benzynowa” strona Hyundaia i30 obejmuje silniki 1.4 oraz 1.6. Pierwszego z nich, pomimo podobnych parametrów, stanowią dwie zupełnie różne jednostki. Do liftingu oferowano 99-konnego 1.4 z rodziny Gamma, później – wersję z rodziny Kappa (1.4/100 KM). Oba nie należą do szczególnie żwawych, ale nowsza odmiana płynniej rozwija moc i jazda nią jest przyjemniejsza. Wystarczające osiągi poza miastem zapewni dopiero odmiana 1.6, generująca 120 KM (wtrysk wielopunktowy) lub 135 KM (wtrysk bezpośredniGDI). Od 2015 r. Hyundai montował również jego turbodoładowaną odmianę o mocy 186 KM, tworząc z i30 namiastkę kompaktowego hot hatcha. Dodanie wtrysku bezpośredniego dyskusyjnie poprawiło parametry silnika 1.6, a na pewno ograniczyło możliwości z zakresu montażu instalacji gazowej. Co ciekawe, wszystkie odmiany standardowo łączyły się z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach. „Automaty” można było zamówić dopiero do wersji 1.6.

Hyundai i30 II
100 KM w Hyundaiu i30 w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy. Przyjemniejszą charakterystykę ma nowsza odmiana silnika 1.4 z rodziny Kappa (fot.).
Hyundai i30 II
Dodanie wtrysku bezpośredniego delikatnie poprawiło parametry jednostki 1.6, ale i w pewnym sensie zamknęło furtkę do założenia LPG.

Używany Hyundai i30 II – silniki Diesla

Jednostki wysokoprężne również cechują pojemności 1.4 i 1.6. Pierwszy 1.4 CRDi rozwija 90 KM i był często wybierany w samochodach przeznaczonych do flot. 1.6 CRDi generuje b, a w flagowej odmianie albo 128 KM (przed liftingiem) lub 136 KM (po liftingu). Tylko dla niego Hyundai przewidział możliwość zestawienia ze skrzynią automatyczną, z kolei filtr cząstek stałych trafił już do każdego wysokoprężnego auta. Poza częstymi procedurami wypalania raczej nie sprawia on problemów użytkownikom. Turbodiesel 1.4 sporadycznie miewa problemy z prawidłowym rozwijaniem mocy, natomiast 1.6 CRDi mógłby pracować trochę ciszej. Pod względem niezawodności plasują się jednak w ścisłej czołówce. Newralgiczne punkty to nietrwałe sprzęgła oraz wycieki ze skrzyni biegów (zdarzają się również w odmianach benzynowych).

Hyundai i30 II
Koreańskie turbodiesle już w poprzedniej generacje dały się poznać jako dopracowane i oszczędne konstrukcje, choć może nieco zbyt głośne.

Używany Hyundai i30 II – który silnik wybrać?

Najlepiej rozejrzeć się za jednostkami 1.6. W przypadku benzynowych lepiej pozostać przy prostszej odmianie o mocy 120 KM, wysokoprężne z kolei polecamy wszystkie. Silniki 1.4 zadowolą tylko spokojnych kierowców i wcale nie przyniosą znacznych korzyści na zużyciu paliwa. Jeśli budżet pozwoli (i wykażemy się cierpliwością przy poszukiwaniach), nie widzimy przeciwwskazań do zakupu Hyundaia i30 Turbo.

Przeczytaj więcej o używanym Hyundaiu i30 II w poniższym materiale:

Używany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – opinie użytkowników

Hyundai i30 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.4 MPI1.4 MPI1.6 MPI1.6 GDI1.6 T-GDI
Pojemność1396 cm³1368 cm³1591 cm³1591 cm³1591 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.benz., turbo
Maks. moc99 KM100 KM120 KM135 KM186 KM
Maks. moment137 Nm134 Nm156 Nm164 Nm265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,2 s12,7 s10,9 s9,9 s8,0 s
Prędkość maks.182 km/h183 km/h192 km/h195 km/h219 km/h
Śr. zużycie paliwa6,0 l/100 km5,6 l/100 km6,4 l/100 km5,7 l/100 km7,3 l/100 km
Hyundai i30 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.4 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Pojemność1396 cm³1582 cm³1582 cm³1582 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM110 KM128 KM136 KM
Maks. moment220 Nm260 Nm260 Nm280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,5 s11,0 s10,9 s10,2 s
Prędkość maks.170 km/h185 km/h197 km/h197 km/h
Śr. zużycie paliwa4,1 l/100 km4,0 l/100 km4,1 l/100 km3,8 l/100 km

Hyundai i30 II

Oceny czytelników
[Głosów: 8 Średnia: 4.5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here