Z generacji na generację Hyundai tworzy coraz lepsze kompakty. Jak prezentuje się gama silnikowa modelu i30 II i którą jednostkę napędową wybrać w jego przypadku?
Już pierwsze wcielenie Hyundaia i30 dało się poznać jako wystarczająco obszerny w środku i solidny (w ogólnym rozrachunku) samochód kompaktowy. Produkowana w latach 2012-2017 druga generacja tylko potwierdziła postępujący rozwój koreańskiej marki w produkowaniu samochodów spełniających europejskie realia. Hyundai i30 II zjednał w sobie odbiorców przystępną gamą wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d oraz kombi), akceptowalnym wykończeniem wnętrza, a także trafiającą w gusta paletą jednostek napędowych. Które z nich uchodzą za najlepsze? Czy trzeba się po nich spodziewać podobnych awarii jak w znanych silnikach popularniejszych rywali? Zobaczmy, które silniki w Hyundaiu i30 warto polecić.
Używany Hyundai i30 II – silniki benzynowe
Nieco mniej reprezentowana w ogłoszeniach „benzynowa” strona Hyundaia i30 obejmuje silniki 1.4 oraz 1.6. Pierwszą propozycję, pomimo podobnych parametrów, stanowią dwie zupełnie różne jednostki. Do liftingu oferowano 99-konnego 1.4 z rodziny Gamma, później – wersję z rodziny Kappa (1.4/100 KM). Oba nie należą do szczególnie żwawych, ale nowsza odmiana płynniej rozwija moc i jazda nią jest przyjemniejsza. Wystarczające osiągi poza miastem zapewni dopiero odmiana 1.6, generująca 120 KM (wtrysk wielopunktowy) lub 135 KM (wtrysk bezpośredni – GDI). Od 2015 r. Hyundai montował również jego turbodoładowaną odmianę o mocy 186 KM, tworząc z i30 namiastkę kompaktowego hot hatcha. Dodanie wtrysku bezpośredniego dyskusyjnie poprawiło parametry silnika 1.6, a na pewno ograniczyło możliwości z zakresu montażu instalacji gazowej. Co ciekawe, wszystkie odmiany standardowo łączyły się z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach. „Automaty” można było zamówić dopiero do wersji 1.6.
Używany Hyundai i30 II – silniki Diesla
Jednostki wysokoprężne również cechują pojemności 1.4 i 1.6. Pierwszy 1.4 CRDi rozwija 90 KM i był często wybierany w samochodach przeznaczonych do flot. 1.6 CRDi generuje 110 KM, a w flagowej odmianie albo 128 KM (przed liftingiem) lub 136 KM (po liftingu). Tylko dla niego Hyundai przewidział możliwość zestawienia ze skrzynią automatyczną, z kolei filtr cząstek stałych trafił już do każdego wysokoprężnego auta. Poza częstymi procedurami wypalania raczej nie sprawia on problemów użytkownikom. Turbodiesel 1.4 sporadycznie miewa problemy z prawidłowym rozwijaniem mocy, natomiast 1.6 CRDi mógłby pracować trochę ciszej. Pod względem niezawodności plasują się jednak w ścisłej czołówce. Newralgiczne punkty to nietrwałe sprzęgła oraz wycieki ze skrzyń biegów (zdarzają się również w odmianach benzynowych).
Używany Hyundai i30 II – który silnik wybrać?
Najlepiej rozejrzeć się za jednostkami 1.6. W przypadku benzynowych lepiej pozostać przy prostszej odmianie o mocy 120 KM, wysokoprężne z kolei polecamy wszystkie. Silniki 1.4 zadowolą tylko spokojnych kierowców i wcale nie przyniosą znacznych korzyści na zużyciu paliwa. Jeśli budżet pozwoli (i wykażemy się cierpliwością przy poszukiwaniach), nie widzimy przeciwwskazań do zakupu Hyundaia i30 Turbo.
Przeczytaj więcej o używanym Hyundaiu i30 II w poniższym materiale:
Używany Hyundai i30 II (GD; 2012-2017) – opinie użytkowników
Silnik | 1.4 MPI | 1.4 MPI | 1.6 MPI | 1.6 GDI | 1.6 T-GDI |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1396 cm³ | 1368 cm³ | 1591 cm³ | 1591 cm³ | 1591 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. | benz., turbo |
Maks. moc | 99 KM | 100 KM | 120 KM | 135 KM | 186 KM |
Maks. moment | 137 Nm | 134 Nm | 156 Nm | 164 Nm | 265 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,2 s | 12,7 s | 10,9 s | 9,9 s | 8,0 s |
Prędkość maks. | 182 km/h | 183 km/h | 192 km/h | 195 km/h | 219 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,0 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,4 l/100 km | 5,7 l/100 km | 7,3 l/100 km |
Silnik | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1396 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 90 KM | 110 KM | 128 KM | 136 KM |
Maks. moment | 220 Nm | 260 Nm | 260 Nm | 280 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,5 s | 11,0 s | 10,9 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 185 km/h | 197 km/h | 197 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,1 l/100 km | 4,0 l/100 km | 4,1 l/100 km | 3,8 l/100 km |