Używany Hyundai opinie z forum

Z opinii kierowców wynika, że używany Hyundai i20 jest trwały i tani w utrzymaniu, a do tego funkcjonalny i przestronny. Szkoda, że zabrakło dopracowania detali i lepszego lakieru.

Następca popularnego Getza, czyli Hyundai i20 został zaprezentowany pod koniec 2008 r., a do sprzedaży na większości rynków wszedł na początku 2009 r. W 2012 r. auto przeszło face lifting, w ramach którego sporym zmianom poddano przedni pas nadwozia, by wizualnie dopasować i20 do pozostałych modeli Hyundaia.

Używany Hyundai i20 - usterki
Mocną stroną Hyundaia i20 jest przestronność wnętrza i pojemność bagażnika.

Za dostawy odpowiadały fabryki z Indii (mają VIN zaczynający się od liter MAL) oraz Turcji (NLH; od drugiej połowy 2010 r.; tylko 5-drzwiowa wersja). Na forach dyskusyjnych od czasu do czasu pojawiają się sugestie, że auta z Turcji są solidniej wykonane. Brakuje jednak twardych dowodów na poparcie tej tezy.

Nabywcy Hyundaia i20 mieli do wyboru 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiową wersję z efektownie wznoszącą się linią szyb bocznych. Zdecydowana większość klientów dopłacała za dodatkową parę drzwi. W efekcie najłatwiej o używanego Hyundaia i20 z pięciodrzwiowym nadwoziem – w tym z polskiego salonu oraz udokumentowaną historią serwisową. Rzadziej spotykane 3-drzwiowe egzemplarze pochodzą głównie z importu.

Hyundai i20 - wnętrze
Wnętrze jest uporządkowane i ergonomiczne. Podobnie jak w wielu autach tego segmentu tworzywa są twarde. Szkoda, że w wielu egzemplarzach i20 trzeszczą od nowości.

Zawieszenie Hyundaia i20 składa się z przednich kolumn McPhersona i tylnej belki skrętnej. To niespokomplikowane, a zarazem trwałe rozwiązanie, które zapewnia przyzwoity komfort jazdy i pewne prowadzenie. Auto nie przepada jedynie za krótkimi poprzecznymi nierównościami, które wyraźnie nim wstrząsają. W używanym aucie niespecjalnie trzeba się przejmować hałasami towarzyszącymi pokonywaniu większych mankamentów nawierzchni – nie muszą świadczyć o zużyciu zawieszenia. Ten typ tak po prostu ma.

Używany Hyundai i20 I – wnętrze

Prosto stylizowane wnętrze jest łatwe w obsłudze. Wygląda nieźle, ale zostało wykończone wyłącznie twardymi tworzywami. W segmencie aut miejskich to jednak norma. Szkoda, że już przy niewielkich przebiegach w niektórych autach pojawiały się hałasy, z którymi serwisy nie potrafiły sobie poradzić.

Hyundai i20 - radio
Większość używanych egzemplarzy posiada manualną klimatyzację, a wszystkie – fabryczne radio.

Powodów do narzekania nie daje ilość miejsca w kabinie. Za kierowcą wysokim na ok. 1,8 m może swobodnie usiąść osoba o podobnym wzroście. Przednie fotele zostały dobrze ukształtowane, a pozycja za kierownicą jest ergonomiczna. Standardem we wszystkich wersjach wyposażenia była regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. W dwóch najwyższych poziomach wyposażenia dochodziła do tego regulacja na wysokość fotela kierowcy. Na wysoką notę zasługuje też dobra widoczność – zarówno przez szyby, jak i sporych rozmiarów lusterka. Ponad standard wykracza bagażnik o pojemności 295 l – jeden z największych w klasie.

Używany Hyundai i20 I (2009-2014) – dane techniczne

Hyundai i20 I – wymiary

hyundai-i20-i-wymiary

Hyundai i20 I – silniki

Paletę silników tworzyły benzynowe jednostki 1.2 (78 i 86 KM), 1.4 (101 KM) i rzadko spotykana 1.6 (126 KM), a także diesle – 3-cylindrowy 1.1 CRDi (75 KM) oraz 4-cylindrowe 1.4 CRDi (90 KM) i 1.6 CRDi (116 KM). Silniki benzynowe łączono z 5-biegowymi skrzyniami. Wszystkie diesle otrzymywały natomiast „szóstki”. Opcją dla benzynowych silników 1.4 i 1.6 była automatyczna, 4-stopniowa przekładnia, która sporadycznie pojawia się na rynku wtórnym.

Hyundai i20 - silniki
Benzynowe silniki Hyundaia nie sprawiają problemów. Przy niezbyt forsownej eksploatacji nie palą dużo. Montaż instalacji LPG nie jest polecany – może dojść do wypalenia gniazd zaworowych.

Do codziennej jazdy w zupełności wystarczają bazowe silniki – benzynowy 1.2 zużywa ok. 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym, a diesel 1.1 CRDi o litr mniej. Małej jednostki wysokoprężnej nie należy się obawiać, ale też nie warto jej specjalnie szukać – 1.4 CRDi czy 1.6 CRDi spalą praktycznie tyle samo, a jeżdżą żwawiej i legitymują się dużo wyższą kulturą pracy.

Hyundai i20 I – jednostki benzynowe

hyundai-i20-i-silniki-benzynowe

Hyundai i20 I – silniki wysokoprężne

hyundai-i20-i-silniki-diesla

Używany Hyundai i20 – typowe usterki

Wałki rozrządu wszystkich silników są napędzane trwałymi łańcuchami. Problemów nie przysparzają także skrzynie biegów, aczkolwiek na forach nie brakuje doniesień o utrudnionym włączaniu biegu wstecznego. Nie warto siłować się ze skrzynią. Użytkownicy auta polecają zwolnienie nacisku na lewarek i powtórne wciśnięcie sprzęgła. Przeciętną trwałość mają uszczelnienia zespołu napędowego. Wycieki oleju nie należą do rzadkości.

Największą zmorą okazała się korozja nadwozia. W wielu egzemplarzach punktowe ogniska zaczynały szpecić auto jeszcze w okresie gwarancyjnym. Serwisy ponownie lakierowały elementy, jednak często poprawiało to sytuację tylko na chwilę – rdza pojawiała się w tym samym miejscu lub tuż obok. Kupując używanego Hyundaia i20 trzeba więc pogodzić się z rudymi wykwitami lub zaprawkami na krawędziach błotników, klapy bagażnika czy okolicach jej zamka. Rdza pojawia się także przy klamkach drzwi oraz ramkach okien. Często sygnalizowanym problemem są też awarie łożysk kół czy zapieczone zaciski hamulcowe. Przez internet bez większego trudu uda się kupić markowe zamienniki, ale ceny niektórych elementów, biorąc pod uwagę segment auta, mogą sprawiać wrażenie wyśrubowanych (np. komplet sprzęgła kosztuje 300 zł, ale piasta koła czy chłodnica ok. 500 zł.

Używany Hyundai i20 I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wart kupna. Szczególnie na krótkie trasy dla dwóch osób ewentualnie z dwoma dziećmi.”

„Poza wymianami eksploatacyjnymi większych problemów brak.”

„Ładny wygląd, spora przestrzeń, ładna deska rozdzielcza, napęd rozrządu łańcuchem.”

„Zmieści się w każde miejsce parkingowe i jest żwawy na tyle, że nie zostaje na światłach”

 Wady 

„Plastiki są chyba najgorsze z możliwych. Po 10000 km zaczęły skrzypieć plastiki przy konsoli centralnej i pod kierownicą.”

„Przy prędkościach autostradowych w kabinie jest naprawdę głośno.”

„Zarówno układ kierowniczy, jak i silnik słabo radzą sobie przy prędkościach powyżej 120 km/h.”

„Duży minus za sprzęgło. Od początku piszczy – serwis mówi, że jest OK.”

Używany Hyundai i20 I – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Używany Hyundai i20 – sytuacja na rynku

Najtańsze Hyundaie i20 są wyceniane na ok. 11 tys. zł. By móc swobodnie wybierać, na zakup trzeba przeznaczyć przynajmniej 14-16 tys. zł. Zadbane i mało wyeksploatowane kosztują przynajmniej na 20 tys. zł. Praktycznie wszystkie egzemplarze mają klimatyzację, a standard obejmował radioodtwarzacz, wspomaganie układu kierowniczego, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy czy sześć poduszek powietrznych.

Przeglądając oferty łatwo dostrzec wyraźny podział na egzemplarze pofirmowe i sprzedawane przez indywidualnych właścicieli. Auta flotowe mają często biały kolor, diesla pod maską, przebieg znacznie przekraczający 100 tys. km oraz atrakcyjną cenę. Prywatnie użytkowane auta z jego tego samego rocznika bywają nawet dwukrotnie droższe.

Używany Hyundai i20 I – podsumowanie

Model i20 miał otworzyć nowy rozdział w historii miejskich modeli Hyundaia. I stało się tak rzeczywiście, tyle że wraz z wprowadzeniem w 2014 r. bardziej dopracowanego i20 drugiej generacji. „Jedynka” ma swoje przypadłości, które uprzykrzają eksploatację auta, ale nie ograniczają jego mobilności. Hyundai i20 wyróżnia się też korzystnym stosunkiem wieku do wyposażenia i ceny.

Oceny czytelników
[Głosów: 8 Średnia: 3.8]