Używany Ford Fiesta VII – opinie kierowców, wady, zalety i usterki

Ford Fiesta VII - otwierające

Używany Ford Fiesta VII jest jednym z najlepszych aut miejskich. Cieszy się dobrymi opiniami, nie psuje się, świetnie jeździ, a można go kupić za niecałe 15 tys. zł.

Fiesta VII jest jednym z najbardziej poszukiwanych modeli na rynku wtórnym, co przekłada się na wysokie ceny auta. Trudno dziwić się jednak preferencjom klientów. Debiutujący w 2008 r. samochód był dużym ukłonem w stronę klientów szukających nie tylko radości z jazdy, ale i auta cieszącego oko. Z perspektywy czasu można stwierdzić, że efektowna stylizacja małego Forda starzeje się wolno – nieprzypadkowo do kolejnej generacji przeniesiono wiele ze sprawdzonych i lubianych linii.

Ford Fiesta VII - tył
Atrakcyjny design nie idzie w parze z użytecznością na co dzień: przez małe szybki w tylnej części nadwozia kierowca niewiele widzi.

Używany Ford Fiesta – wnętrze

Efektownie skrojone nadwozie Fiesty kryje przestronne wnętrze. Ford oferujący niezłe warunki podróżowania czterem dorosłym osobom, stoi w drugim rzędzie tuż za najlepszymi, np. Hondą Jazz. Kokpit ma dość futurystyczny design, a precyzja spasowania i montażu sprawia, że o skrzypieniu zwykle nie ma mowy. Oczywiście na nadmiar miękkich materiałów nie ma co liczyć, ale to typowe w autach segmentu B. Tworzywa i tapicerki wykazują dużą odporność na zużycie. Zastrzeżenia można mieć do kilku niedociągnięć w zakresie ergonomii. Właściciele małych Fordów jednak chwalą ich użyteczność w mieście i dalekich trasach, określając Fiestę jako samochód dojrzały i warty swojej ceny.

Używany Ford Fiesta – silniki

Bardzo obszerna paleta jednostek napędowych sprawia, że każdy będzie w stanie idealnie dopasować silnik do swoich oczekiwań i potrzeb. Otwiera ją, nieco za słaby do tego Fiesty, benzynowy 1.25 16V o mocy 60 KM, a zamyka 182-konny 1.6 EcoBoost sportowej wersji ST. Optymalnym wyborem dla spokojnie jeżdżących kierowców będzie 1.25 16V o mocy 82 KM. Kto szuka za kierownicą także odrobiny emocji, powinien myśleć o motorach 1.4 16V (96 KM), 1.6 16V (120 KM) lub dieslu 1.6 TDCi (95 KM). Trzycylindrowego 1.0 EcoBoost nie należy się obawiać (od 2012 r.). Mały, ale wysilony motor okazał się zaskakująco trwały. Więcej na jego temat piszemy tutaj.

Udane są także pozostałe silniki. Część benzynowych jednostek Ford opracował we współpracy z Yamahą, a diesle są owocem mariażu z koncernem PSA. Potencjalne usterki są już dobrze znane, podobnie jak i możliwe rozwiązania problemów. W silnikach benzynowych przede wszystkim w grę wchodzą awarie osprzętu, cewek, a w 1.25 i 1.4 także podwyższone spalanie oleju. W dieslach szczelność tracą podkładki pod wtryskiwaczami – w kabinie pojawia się wówczas zapach spalin. Możliwe są też usterki turbosprężarek czy zaworów układu recyrkulacji spalin, ale mają one charakter zużycia eksploatacyjnego niż przypadkowych defektów. Kto ceni proste konstrukcyjnie, a więc tanie w naprawach diesle, może celować w wersję 1.4 HDi (70 KM) – w uproszczeniu mówiąc jest to zubożona w osprzęt i moc, budżetowa pochodna 1.6 HDi.

Używany Ford Fiesta VII – opinie użytkowników

 Zalety 

„Silnik 1.0 EcoBoost wydaje subtelny, delikatny pomruk i jest elastyczny w szerokim zakresie obrotów”

„Zawieszenie to czołówka klasy. Samochód zachowuje stabilność nawet przy wysokich prędkościach”

„Jeden z największych bagażników w klasie – idealny dla 3-osobowej rodziny”

„ Pełnoprawny i wygodny samochód, nie tylko do jazdy po mieście”

 

 Wady 

„Przełożenia skrzyni są zbyt długie. Skok pomiędzy biegami również mógłby być krótszy”

„Plastiki użyte we wnętrzu są twarde i z czasem potrafią trzeszczeć”

„Przyciski do regulacji szyb są za bardzo cofnięte. Żeby ich użyć, trzeba się gimnastykować”

„Samochód nie jest drogi ale po 5 latach użytkowania pojawiają się ciągle drobne usterki”

 

Używany Ford Fiesta zbiera najwięcej plusów podczas jazdy – zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort resorowania, a w kwestii prowadzenia klasowi rywale mogą sobie stawiać Fiestę jako wzór do naśladowania. Jeśli wybierzemy odmianę po liftingu (po 2012 r.) z silnikiem 1.0 EcoBoost, otrzymamy żwawego, miejskiego „pomykacza”. Mimo zaawansowanego downsizingu jednostki nie sprawiają problemów, a dzięki niskiemu spalaniu stanowią dobrą alternatywą dla diesli, które zresztą również polecamy. Przed liftingiem stosowano silniki benzynowe Duratec z mechaniczną regulacją luzu zaworowego, co dyskwalifikuje możliwość założenia instalacji gazowej.

Ford Fiesta VII - deska rozdzielcza
Deska wciąż doskonale wygląda i równie dobrze znosi kolejne lata eksploatacji.

Używany Ford Fiesta VII – sytuacja rynkowa

Najtańsze używane Fiesty VII są wyceniane na ok. 13 tys. zł. Za dobrze wyposażone, bezwypadkowe auto z mocniejszym silnikiem i z małym przebiegiem trzeba jednak zapłacić dużo więcej – na zakup warto zarezerwować przynajmniej 16-18 tys. zł. Kto chciałby cieszyć się poliftingowym egzemplarzem z udanym silnikiem 1.0 EcoBoost wyda ponad 23 tys. zł. Flagowe Fiesty ST startują z pułapu 40 tys. zł.

Używany Ford Fiesta VII – PODSUMOWANIE

Fiesta pozostaje jedną z ciekawszych propozycji w segmencie aut miejskich z drugiej ręki. Ofert jest mnóstwo, ale radzimy dokładnie je przejrzeć, bo rynek zalały słabo wyposażone  i moc wyeksploatowane egzemplarze z flotową przeszłością. Eksploatacja nie powinna sprawić większych niespodzianek. Fiesta jest dobrze zaopatrzona w części zamienne. Do wyboru są zarówno solidne zamienniki w rozsądnych cenach, a także rekomendowane przez Forda i dostępne także w ASO części marki Motorcraft.

Ford Fiesta VII – wymiary
Dł./szer./wys. 395/172/148 cm
Rozstaw osi 249 cm
Pojemność bagażnika 295-980 l
Ford Fiesta VII – dane techniczne wersji benzynowych
Silnik 1.0 EcoBoost 1.25 16V 1.4 16V 1.6 16V 1.6 EB  (ST)
Pojemność 998 cm³ 1242 cm³ 1388 cm³ 1596 cm³ 1596 cm³
Paliwo turbo benz. benz. benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 100 KM 82 KM 96 KM 120 KM 182 KM
Maks. moment 170 Nm 114 Nm 128 Nm 152 Nm 240 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,2 s 13,3 s 12,2 s 9,9 s 6,9 s
Prędkość maks. 180 km/h 168 km/h 175 km/h 193 km/h 223 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 5,6 l/100 km 6,6 l/100 km 5,8 l/100 km 5,9 l/100 km
Ford Fiesta VII – dane techniczne wersji wysokoprężnych
Silnik 1.4 TDCi 1.5 TDCi 1.6 TDCi 1.6 TDCi
Pojemność 1399 cm³ 1499 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 70 KM 75 KM 75 KM 95 KM
Maks. moment 160 Nm 185 Nm 185 Nm 205 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,8 s 13,5 s 13,9 s 11,8 s
Prędkość maks. 162 km/h 167 km/h 167 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km 3,7 l/100 km 4,2 l/100 km 5,0 l/100 km

Używany Ford Fiesta VII – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Aktualizacja: 17 stycznia 2019 r.

Zobacz też: Ford Edge test

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here