UżywaneOpinieUżywany Ford EcoSport (od 2013 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Ford EcoSport (od 2013 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Ford EcoSport to samochód światowy! Dlaczego? Zaprojektowano go w Brazylii, wyprodukowano w Indiach, a sprzedaje się dobrze na całym świecie. Czym charakteryzuje się ten niewielki crossover i jakie są o nim opinie?

Ford to nie tylko duże, amerykańskie SUV-y, pickupy etc., ale również niewielkie crossovery. Od niedawna w ofercie jest nowa Puma, ale rolę tej skromniejszej, nieco tańszej propozycji wciąż dzierży EcoSport. To dość specyficzne auto, które wyróżnia się w swoim segmencie wyraźnie wyższą sylwetką. Z jednej strony mamy nieco wyższe zawieszenie i cechy crossovera, z drugiej zaś EcoSport pasuje trochę do segmentu minivanów. Auto polubią przede wszyscy kierowcy, którzy szukają przestrzeni dla rodziny, ale w niewielkim nadwoziu auta miejskiego. Zamiast modnej stylistyki kosztem funkcjonalności, styliści poszli w zupełnie innym kierunku – nie ma tu smukłych linii i opadającego dachu, tylko sporo miejsca nad głową kosztem nieco niezgrabnej sylwetki. To dobrze, że na rynku są auta zarówno dla zwolenników dobrego stylu, jak i tych, dla których priorytetem jest funkcjonalność.

Ford EcoSport - tył
Wąska i wysoka sylwetka nie wygląda zbyt dynamicznie, ale wygodna pozycja za kierownicą i sporo przestrzeni nad głową to znacząca zaleta.

Używany Ford EcoSport – wymiary, nadwozie

Teoretycznie Ford EcoSport powinien przypominać podniesioną Fiestę, ale styliści poszli w innym kierunku i postanowili upodobnić tego sympatycznego malucha do starszych i większych braci w ówczesnej ofercie, np. Edge’a. Widać to przede wszystkim w przedniej części, gdzie szczególnie po liftingu króluje typowo amerykański styl. Duży grill w charakterystycznym dla ówczesnych Fordów kształcie z chromowanymi lub czarnymi elementami (w zależności od wersji), do tego smukłe klosze lamp i agresywnie narysowany zderzak z wbudowanymi lampami przeciwmgłowymi. Oczywiście wokół auta nie brakuje „terenowych” dodatków, czyli sporej ilości plastikowych nakładek, ale co ciekawe, nie ma ich na nadkolach (występują w wersji Active). Co więcej, w odmianie ST-Line wszystkie nakładki polakierowano w kolor nadwozia, co prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Ciekawostką jest z pewnością otwierany na bok bagażnik. Ma to oczywiście swoje zalety, jak i wady. Wypakowując zakupy w deszczu na pewno zmokniemy, trzeba omijać drzwi dookoła i zostawiać więcej miejsca za samochodem. Na plus należy zaliczyć niski próg załadunku. Ford EcoSport mierzy 4273 mm długości, 1765 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2519 mm.

Ford EcoSport - przód
Z przodu EcoSport przypomina swoich większych braci – charakterystyczny grill dodaje mu odrobiny agresywnego charakteru.

Używany Ford EcoSport – wnętrze, bagażnik

Wewnątrz pozycja za kierownicą jest imponująca, a jakość późniejszych rocznikowo samochodów wydaje się poprawiać niemal z roku na rok. Deska rozdzielcza jest oparta na ówczesnej Fieście, a większość głównych elementów sterujących jest łatwa w użyciu. Jeśli ktoś jeździł Fordami z podobnych roczników i odpowiadała mu ich funkcjonalność i ergonomia, z pewnością poczuje się bardzo dobrze w modelu EcoSport. Kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 6,5 cala jest standardem, podczas gdy wyższe modele Titanium i ST-Line otrzymują wersję 8-calową. Obie wersje systemowe są proste w obsłudze, szybko reagują i są wyposażone w funkcję integracji smartfonów Apple CarPlay i Android Auto, chociaż jeśli ktoś liczy na nowoczesne rozwiązania i gadżety, może być nieco rozczarowany.

Nikt nie będzie jednak zawiedziony, jeśli chodzi o przestrzeń. Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca, ale należy pamiętać, że EcoSport jest wąskim samochodem, co utrudnia trzem osobom siedzenie obok siebie z tyłu przez dłuższy czas. Trochę rozczarowujący jest również nieduży bagażnik, do którego można dostać się przez otwieraną na bok tylną klapę. Praktycznych dodatków też zbyt wielu nie uświadczymy, a pojemność bagażnika w standardowym ułożeniu oparć kanapy to 333 litry. Po złożeniu oparć przestrzeń bagażowa powiększa się do 1238 litrów.

Używany Ford EcoSport – silniki

Oferta silnikowa również jest skromna, ale obejmuje jednostki, które sprawdzą się w niedrogim i oszczędnym miejskim crossoverze. Przed liftingiem podstawą był silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM i momencie obrotowym 170 Nm. Alternatywą był nieco większy, ale słabszy silnik 1.5 Duratec Ti-VCT o mocy 112 KM i momencie obrotowym 140 Nm. W tej wersji sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 13,3 sekundy, prędkość maksymalna to 172 km/h, a średnie spalanie to 6,3 l/100 km. Po liftingu oferta składała się już tylko z jednostek 1.0 EcoBoost o mocy od 95 do 140 KM. Najmocniejszy (140 KM i 180 Nm) to dość ciekawa propozycja, która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,8 sekundy, osiąga 188 km/h prędkości maksymalnej i średnio pali 5,2 l/100 km.

Ford EcoSport - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost to najpopularniejsza jednostka w tym modelu. Topowy wariant o mocy 140 KM zapewnia całkiem niezłą dynamikę.

Jest też silnik 1.5 TDCi (potem EcoBlue) o mocy od 95 do 125 KM. Najpopularniejszym i najdłużej oferowanym jest silnik 95-konny z momentem obrotowym 210 Nm, który nie będzie demonem prędkości, ale zadowoli się ok. 5,4 l/100 km.

Używany Ford EcoSport – opinie użytkowników

 Zalety 

„Dość przestronna (ale nie na szerokość) konstrukcja i praktyczne wnętrze”.

„W odpowiedniej konfiguracji – ciekawa stylistyka i niektóre rozwiązania”.

„Układ jezdny z optymalnym połączeniem komfortu i stabilności prowadzenia”.

„Oszczędne jednostki napędowe, choć nie dla dynamicznych kierowców”.

 Wady 

„Wysoka, ale wąska kabina – raczej dla rodziny 2+2 bez większych wymagań”.

„Irytujące, drobne usterki elektroniki (np. wariujące zimą czujniki parkowania)”.

„Hałas we wnętrzu i podatność na podmuchy wiatru”.

„Mimo wszystko, nawet najnowsze modele są przestarzałe konstrukcyjnie”.

Używany Ford EcoSport – awaryjność, typowe usterki

EcoSport był w większości przypadków używany na ciasnych parkingach w centrum miasta i na trasie praca-szkoła-dom, więc warto sprawdzić, czy nie ma zarysowań na karoserii i uszkodzeń od krawężników na felgach aluminiowych. Warto również sprawdzić stan i działanie tylnych siedzeń; powinny się łatwo składać i podnosić. Należy również dokładnie sprawdzić stan otwieranej na bok klapy bagażnika, czy nie ma obić od ścian i czy otwiera się łatwo, bez wysiłku i zacięć. Ogłoszono kilka akcji serwisowych, m.in. w związku z możliwymi wyciekami paliwa spowodowanymi przez przewody paliwowe, które mogą korodować. Dotyczy to egzemplarzy wyprodukowanych od rozpoczęcia produkcji do 26 czerwca 2014 roku. Wymiana zostanie dokonana w ASO Forda. Poza tym auto nie ma poważnych wad, a jedynie drobne usterki dotyczące systemu, problemów z klimatyzacją czy korozji elementów podwozia.

Ford EcoSport - klapa bagażnika
Otwierana na bok klapa bagażnika czasami mocno przeszkadza, więc wart szukać uszkodzeń czy zadrapań.

Używany Ford EcoSport – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie EcoSport znajduje się po stronie pasażera pod drzwiami, w dolnej części przy podłodze, jak również na podszybiu, widoczny w lewym dolnym rogu za szybą czołową.

Ford EcoSport numer VIN

Używany Ford EcoSport – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących używanego Forda EcoSport. Przykładowo egzemplarz z 2018 roku z silnikiem 1.5 EcoBlue z wyposażeniem ST-Line z przebiegiem 75 000 kilometrów to koszt około 40 000 złotych. Za około 60 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 1.0 EcoBoost i z przebiegiem 33 000 kilometrów.

Używany Ford EcoSport – podsumowanie

Ford EcoSport to doskonała opcja dla poszukujących praktycznego, niedużego i nietuzinkowego auta miejskiego, z podstawowym wyposażeniem i oszczędnym silnikiem. Auto jest zaskakująco przestronne, praktyczne i wygodne, choć na pewno nie skusi tych, którzy szukają modnego i dynamicznego crossovera.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Fiesta VIII (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników

Ford EcoSport - bok

Ford EcoSport – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 427/176/164 cm
Rozstaw osi 251 cm
Pojemność bagażnika 333-1238 l
Ford EcoSport – dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.5 Duratec Ti-VCT 1.5 TDCi 1.5 TDCi
Pojemność 998 cm³ 998 cm³ 998 cm³ 1499 cm³ 1499 cm³ 1499 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 100 KM 125 KM 140 KM 112 KM 100 KM 125 KM
Maks. moment 170 Nm 170 Nm 180 Nm 140 Nm 215 Nm 300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s 12,7 s 11,8 s 13,3 s 14 s 10,7 s
Prędkość maks. 173 km/h 180 km/h 188 km/h 172 km/h 160 km/h 183 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,0 l/100 km 5,2 l/100 km 5,2 l/100 km 6,3 l/100 km 4,1 l/100 km 4,7 l/100 km

Używany Ford EcoSport – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji