UżywaneUżywany Chevrolet Orlando (2010-2018) - który silnik wybrać?

Używany Chevrolet Orlando (2010-2018) – który silnik wybrać?

Zapomniany minivan Chevroleta przyciąga uwagę przestronnym, 7-osobowym wnętrzem i mocnymi silnikami. A jak z awaryjnością Chevroleta Orlando? Który silnik w nim wybrać?

W ubiegłej dekadzie Chevrolet święcił niemałe sukcesy na polskim rynku. Kusił rozsądnie skalkulowanymi cenami, za które otrzymywało się samochody funkcjonalne, dobrze wyposażone i stosunkowo mocne. Podobnie było z minivanem Orlando. Standardowo opuszczał salon w konfiguracji 7-osobowej, a przez sporą długość (465 cm) na dodatkowych miejscach w bagażniku mieścili się nawet dorośli pasażerowie. Samochód kosztował sporo mniej od rywali, dlatego odbiorcy zazwyczaj decydowali się dopłacić do lepiej wyposażonych odmian. Orlando bywał krytykowany za przeciętny bagażnik (466 l przy 5 osobach) i słaby poziom wyciszenia.

Jak na budżetowego minivana, pod maską Orlando zagościły naprawdę wydajne silniki. Zobaczmy, jakie, i wybierzmy najodpowiedniejszego.

Używany Chevrolet Orlando – silniki benzynowe

Chevrolety Orlando przeznaczone do sprzedaży na rynku europejskim wyjeżdżały z salonów z dwoma silnikami: wolnossącym 1.8 (141 KM) i turbodoładowanym 1.4 T (140 KM; od 2012 r.). Obydwa bez przeszkód tolerują LPG, z czego odmianę 1.8 oferowano nawet w wersji z fabryczną instalacją firmy BRC. Producent na tę okoliczność wzmocnił nawet gniazda zaworowe (jednostki z kodem KL7). Warto wiedzieć, że podobne zabiegi czyniono również w 1.4 T, tylko że w wybranych modelach Opla (np. Astra J, Insignia A). Na co dzień oba warianty wystarczają, choć przy pełnym załadunku docenia się wyższy moment obrotowy jednostki turbodoładowanej. Właściciele Orlando z 1.8 powinni pamiętać o interwałach wymiany paska rozrządu (w 1.4 T zastosowano łańcuch). Na wybranych rynkach można było zamówić minivana Chevroleta z 4-cylindrową jednostką 2.4 (176 KM).

CHEVROLET Orlando LTZ 1.8 141KM 5MT 7-os WE1155V 02-2011
Benzynowy 1.8 cieszył się dużym wzięciem z uwagi na fabryczną konfigurację z instalacją gazową. Obecnie gości on pod maskami większości wystawionych Orlando z drugiej ręki.

Używany Chevrolet Orlando – silniki Diesla

Również w tej kwestii producent nie dał wielkiego wyboru. Stosowano tylko jeden silnik wysokoprężny – 2-litrowy o mocy 130 KM lub 163 KM. Rozrząd tej jednostki sterowany jest za pośrednictwem trwałego łańcucha, obligatoryjnie łączono go z filtrem cząstek stałych. Nie sprawia problemów, dopóki raz na jakiś czas „przeganiamy” auto na drogach szybkiego ruchu. Na systematyczne zapychanie DPF-u zazwyczaj narzekają osoby użytkujące Orlando w miastach, czyli głównie taksówkarze. Kupno samochodu z taką przeszłością może również zwiastować konieczność doinwestowania w nowy zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym. Swego czasu właściciele Orlando zmagali się z awariami wysprzęglików i ręcznych skrzyń biegów. Wychodziły wtedy na jaw kłopoty z dostępnością niektórych części. Dopóki pasują z któregoś Opla, da się je kupić od ręki. Na pozostałe przyjdzie czekać nawet tygodniami.

CHEVROLET Orlando LTZ 2.0d 163KM 6MT 7-os WE913FA 10-2013
Turbodiesel o mocy 163 KM najlepiej sobie radzi z „wypakowanym po brzegi” Chevroletem. Do kultury pracy i zużycia paliwa nie płyną jakiekolwiek zarzuty.

Używany Chevrolet Orlando – który silnik wybrać?

Prawdę mówiąc, wszystkie źródła napędu Chevroleta Orlando są godne polecenia. Ponad połowa wystawionych na sprzedaż samochodów ma pod maską benzynowego 1.8, z czego co trzeci także z instalacją LPG. Jeśli kupimy doinwestowane auto, powinno służyć latami i być wiernym kompanem dalekich wyjazdów z rodziną. Jeśli mamy trochę więcej czasu na poszukiwania, warto także „zapolować” na dobrze utrzymanego 2.0 D albo 1.4 Turbo.

Dowiedz się więcej na temat używanego Chevroleta Orlando w poniższym materiale:

Używany Chevrolet Orlando (2010-2018) – opinie użytkowników

Chevrolet Orlando – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.4 T 1.8 2.0 D 2.0 D
Pojemność 1364 cm³ 1796 cm³ 1998 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz., turbo benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 141 KM 130 KM 163 KM
Maks. moment 200 Nm 176 Nm 315 Nm 360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s 11,6 s 11,5 s 10,3 s
Prędkość maks. 200 km/h 195 km/h 185 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 7,9 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km

Chevrolet Orlando 02

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji