UżywaneOpinieUżywany Chevrolet Aveo II (T300; 2011-2020) - opinie, dane techniczne, usterki

Używany Chevrolet Aveo II (T300; 2011-2020) – opinie, dane techniczne, usterki

Aveo, podobnie jak pozostałe Chevrolety, stał się rynkowym outsiderem. Jak jest z dostępnością części zamiennych do używanego Chevroleta Aveo II i co o nim sądzą użytkownicy?

Europejska kariera drugiej generacji Chevroleta Aveo trwała zaledwie 3 lata: wycofanie się Chevroleta w 2014 r. z europejskiego rynku przekreśliło szanse na mocniejsze zawojowanie segmentu aut miejskich. Trzeba przyznać, że Aveo miało ku temu wszelkie predyspozycje. Samochód wyróżniała niecodzienna stylistyka nadwozia i kokpitu, dopracowana gama silnikowa i obecność pojemnej wersji sedan. Mało skomplikowana konstrukcja okazała się przy tym odporna na trudy forsownej eksploatacji, może poza szybko „poddającym się” na polskich drogach zawieszeniem. Mimo tego Chevrolet Aveo pozostaje w cieniu popularnych rywali. Nie każdy akceptuje jego budżetowy charakter (widać go po jakości plastików we wnętrzu), wiele osób nawet nie bierze go pod uwagę ze względu na obawy o trudności z późniejszym serwisowaniem. Z tym na szczęście nie jest tak źle, podobnie jak z dostępnością do podstawowych części zamiennych. Inna sprawa, że Chevrolet rzadko kiedy wymaga poważnych napraw.

Chevrolet Aveo II 08
Projektanci Chevroleta Aveo inspirowali się stylem motocyklowym. Nawiązania do niego widać m.in. w lampach pozbawionych wspólnych kloszy oraz w charakterystycznym zestawie wskaźników (fot. na dole).

Czym Chevrolet Aveo II może przekonać nabywców do siebie? Samochód ma wiele asów w rękawie, choć nie jest idealny. Ale na pewno warty rozpatrzenia. Poznajmy opinie o używanym Chevrolecie Aveo II.

CHEVROLET Aveo II Sedan 1.4 100KM 5MT WE8442V 07-2011
W miejskiej eksploatacji nieco przeszkadza niewielki prześwit Chevroleta Aveo oraz nisko opadający przedni zderzak. W odróżnieniu od poprzedniej generacji modelu, sedan (fot.) i hatchback otrzymały identyczne stylizacje przedniej części nadwozia.

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – wnętrze

Projektanci miejskiego Chevroleta zadbali o to, by samochód wyróżniał się także w środku. Pierwsze spojrzenie najczęściej pada na niecodzienny zestaw wskaźników, przypominający ten z motocykli. W tradycyjnej formie ze wskazówką utrzymano tylko obrotomierz: prędkościomierz jest cyfrowy, a naokoło niego umieszczono panele z kontrolkami. Ciekawy design kokpitu nie zakłócił funkcjonalności, bowiem wnętrze Aveo oferuje dużo schowków (w tym podwójny przed pasażerem) i pojemne kieszenie boczne. Bliższe obcowanie z materiałami wykończeniowymi nie napawa już takim optymizmem, za to poziom wyposażenia – już tak. Standardowo Chevrolety otrzymywały, poza najważniejszymi poduszkami powietrznymi i systemami bezpieczeństwa, radio z CD/MP3, elektryczne szyby z przodu i wspomaganie kierownicy, a nawet… tempomat!

CHEVROLET Aveo II LTZ 1.3d 95KM 6MT WE936EP 01-2013
Trzeba przyznać, że kokpit Chevroleta do dzisiaj prezentuje się ciekawie. W większości aut nosi już jednak ślady zużycia.

Kabina niemałego, jak na samochód miejski, Chevroleta (auto mierzy 404 cm) okazuje się całkiem przestronna. Wysokie osoby docenią przednie fotele z długim siedziskiem i szerokim zakresem regulacji. Drugi rząd wystarczy do przewozu dorosłych osób na niewielkich odcinkach. Aveo, zwłaszcza sedana, można nawet traktować jak samochód rodzinny. Na co dzień przyda się jego 502-litrowy bagażnik. Hatchback nadrabia za to funkcjonalnością (podwójna podłoga, regularny kształt), choć jak na auto tej wielkości również nie ma się czego wstydzić – 290 l to czołówka w segmencie aut miejskich.

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – silniki

Chevrolet zaproponował odbiorcom 6 jednostek napędowych. Żaden z benzynowych nie posiada turbodoładowania. Gamę otwiera 70-konny 1.2 (także w wersji 86 KM), kolejny to 1.4 (100 KM) i rzadko spotykany 1.6 (115 KM). We wszystkich zastosowano 5-biegową skrzynię ręczną: „szóstka” trafiła tylko do mocniejszego turbodiesla, czyli 1.3 D/95 KM. Ten pochodzący od Fiata silnik występował też w odmianie osłabionej do 75 KM. Wysoki moment obrotowy czyni go lepszą propozycją, jeśli zamierzamy wyjeżdżać Aveo w trasy – w mieście najprawdopodobniej przeszkadzać będzie obecność filtra DPF. Do miejskiej eksploatacji wystarczy nawet benzynowy 1.2, a jeśli ktoś oczekuje choć trochę osiągów, powinien rozważyć Aveo 1.4. Dzięki hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego (także w 1.2) nie trzeba się obawiać współpracy z instalacją gazową.

CHEVROLET Aveo II Sedan 1.4 100KM 5MT WE8442V 07-2011
100 KM gwarantuje w Aveo zadowalające osiągi. 1.4 zasłynął jako dopracowana, pozbawiona większych wad jednostka napędowa.
CHEVROLET Aveo II LTZ 1.3d 95KM 6MT WE936EP 01-2013
Coraz trudniej trafić Chevroleta Aveo z dieslem. Montowany obligatoryjnie filtr cząstek stałych nie zawsze bezproblemowo sprawdza się w naturalnym środowisku auta, czyli w mieście.

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – opinie użytkowników

 Zalety 

„Polecam silnik 1.4: pracuje kulturalnie, nie pali zbyt dużo i zapewnia przyzwoite osiągi”

„Bardzo dużo schowków w zasięgu kierowcy. We wnękach drzwi mieszczą się butelki o objętości 1,5 litra”

„Lewarek skrzyni świetnie leży w dłoni. Krótkie skoki pomiędzy biegami. Aż chce się je zmieniać”

„Żadnych zbędnych przycisków. Kokpit ciekawie wygląda i łatwo się go obsługuje”

 Wady 

„Bardzo gruby słupek C. Konkurenci zapewniają lepszą widoczność”

„Benzynowy Aveo w mieście pali zdecydowanie za dużo. Trudno zejść poniżej 8 l/100 km, a to przecież niewielki samochód”

„Tworzywa, z których wykonano kokpit, nie sprawiają najlepszego wrażenia”

„Nawet serwis potwierdził, że zawieszenie Aveo nie daje sobie rady na polskich drogach”

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – awaryjność, typowe usterki

Aveo to samochód w zasadzie pozbawiony wad konstrukcyjnych. W części aut w ramach akcji serwisowej wymieniano stacyjkę, w większości natomiast trzeba odłożyć pieniądze (na szczęście niewielkie) na doprowadzenie do porządku zawieszenia, czyli wymienić np. łączniki stabilizatora. Zwlekanie z wymianą oleju naraża na szwank kondycję łańcucha rozrządu i turbosprężarek w dieslu. Tam trzeba się też przygotować na ewentualne niedomagania filtra DPF. Zamiast wymiany warto spróbować go zregenerować. Poza tym trwałością nie grzeszą pompy wody, pojawiają się drobne niedomagania elektryczne (np. wraz z światłami dziennymi włączają się pozycyjne). Dostępność poszczególnych części, przynajmniej z zakresu mechaniki, wypada nieźle: benzynowe silniki pochodzą z Opli, diesle – z Fiatów. Chevrolety można serwisować w autoryzowanych placówkach zlokalizowanych w sąsiedztwie ASO Opla.

CHEVROLET Aveo II LTZ 1.3d 95KM 6MT WE936EP 01-2013
Przycisk ECO uaktywnia system Start & Stop. Jego obecność wymaga zastosowania specjalnego akumulatora i skraca żywotność rozrusznika.

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN w Chevrolecie Aveo umieszczono w doskonale widocznym miejscu – w lewym dolnym rogu przedniej szyby. Wybito go również pośrodku ściany grodziowej.

Chevrolet Aveo II numer VIN

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – sytuacja rynkowa

Popularność Chevroleta Aveo jest ograniczona: w ogłoszeniach figuruje kilkadziesiąt bezwypadkowych egzemplarzy. Ich ceny startują od 15 tys. zł i rosną najwyżej do 28 tys. zł. W zasadzie dominują tylko roczniki 2011/2012/2013, w zdecydowanej większości benzynowe (tylko kilka wysokoprężnych Aveo na całą Polskę!). Co dziesiąty Aveo jest sedanem.

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – podsumowanie

Nie trzeba go skreślać. Pod śmiało narysowaną karoserią Chevrolet Aveo kryje nieskomplikowaną technikę i dopracowane jednostki napędowe z Opli i Fiatów. Fakt nieistnienia marki w Europie może nie zachęca do zakupu, ale nie powinien stanowić nadmiernej blokady: wystarczy jeździć Chevroletem do serwisów zajmujących się Oplami. I ewentualnie nastawić się na możliwość długotrwałego sprowadzania niektórych części, np. reflektorów.

Chevrolet Aveo II 09

Redakcja poleca inne artykuły o używanych Chevroletach:

Używany Chevrolet Cruze (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Chevrolet Spark II (2009-2017) – opinie użytkowników

CHEVROLET Aveo II LTZ 1.3d 95KM 6MT WE936EP 01-2013

Chevrolet Aveo II (T300) – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 404-440/176/152 cm
Rozstaw osi 253 cm
Pojemność bagażnika htb 290-653 l, sed 502 l
Chevrolet Aveo II (T300) – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.2 16V 1.2 16V 1.4 16V 1.6 16V 1.3 D 1.3 D
Pojemność 1229 cm³ 1229 cm³ 1398 cm³ 1598 cm³ 1248 cm³ 1248 cm³
Paliwo benz. benz. benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 70 KM 86 KM 100 KM 115 KM 75 KM 95 KM
Maks. moment 115 Nm 115 Nm 130 Nm 155 Nm 190 Nm 210 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,3 s 13,4 s 12,1 s 11,3 s 14,2 s 12,6 s
Prędkość maks. 162 km/h 171 km/h 174 km/h 183 km/h 163 km/h 174 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 5,5 l/100 km 5,9 l/100 km 6,6 l/100 km 3,8 l/100 km 4,1 l/100 km

Używany Chevrolet Aveo II (T300) – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji