Volvo V70 III 05

Pojemne kombi Volvo pozostaje jednym z najsolidniejszych samochodów w klasie wyższej. Na który silnik najlepiej się zdecydować w przypadku używanego Volvo V70 III?

Volvo V70 uparcie poszło drogą wytyczoną przez producenta już dawno temu. Trzecia generacja ponownie stała się naprawdę długim (ponad 4,8 m), niskim kombi z doskonałymi możliwościami transportowymi – do bagażnika wejdzie minimum 575 l, a przy dwóch miejscach 1600 l. Wnętrze nie jest rekordowo przestronne, ale to rezultat jego mocnego zabudowania, dzięki czemu niemal każdy poczuje się w nim bezpiecznie. Volvo V70 łączy wykończenie na poziomie premium z rozsądnymi wydatkami na bieżące naprawy: technicznie ma bowiem wiele wspólnego z Fordem Mondeo IV. Dzieli z nim także część silników, z czego niektóre pochodzą od duetu Citroen-Peugeot (turbodiesle 1.6 i 2.0). Spośród ponad 30 wersji silnikowych tego modelu największym uznaniem cieszą się odmiany 5-cylindrowe, niezależnie od rodzaju stosowanego w nich paliwa. Jakie źródła napędu jeszcze proponowało Volvo? Który silnik wybrać w używanym Volvo V70 III?

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Używane Volvo V70 III – silniki benzynowe

Prawdę mówiąc, żaden producent nie wprowadzał takiego zamieszania w oznaczaniu wersji silnikowych jak Volvo. Odpuścimy wobec tego ich typowanie (T4, T5, T6) i skupimy się na pojemnościach skokowych. Wszystkie posiadają rzędowy układ cylindrów, a ich liczba wynosi 4, 5 lub 6. Odmiany 4-cylindrowe to turbodoładowany 1.6 (180 KM) i kilka „2-litrówek” (1999 cm³): bez turbo (145 KM) i z nim (203/240 KM). Pod koniec produkcji wprowadzono inne odmiany 2.0 o pojemności zmniejszonej do 1969 cm³, o mocy 190 i 245 KM. 5-cylindrowe Volvo zawsze mają pod maskami jednostki 2.5 wspomagane turbosprężarkami. Starsze, oferowane do 2010 r. (2521 cm³) rozwijają 200/231 KM, nowsza (od 2013 r., 2497 cm³) już 253 KM i łączyła się z napędem 4×4. Obligatoryjnie trafiał on do V70 z silnikami R6 – 3.0 turbo (285/305 KM) i wolnossącego 3.2 (238/243 KM, do 2012 r.). Serwisowanie benzynowych odmian ogranicza się zazwyczaj do wymian płynów eksploatacyjnych. Część zaoszczędzonych na naprawach wydatków bez wątpienia pójdzie na paliwo, na które zachłanne są nawet słabsze silniki. Optimum stanowią wobec tego najczęściej spotykane warianty 2-litrowe.

Volvo V70 III 02
Jedyny benzynowy silnik 1.6 (turbo, 180 KM) montowano w latach 2010-2015. To dość rzadka propozycja w Volvo V70 III.
Volvo V70 III 07
3-litrowe wersje benzynowe zawsze nosiły oznaczenie T6 AWD (napęd 4×4 był seryjny).
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. 4-cylindrowe)
Silnik1.6 T2.0 T2.0 T2.02.0 T
Pojemność1595 cm³1969 cm³1969 cm³1999 cm³1999 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz.benz., turbo
Maks. moc180 KM190 KM245 KM145 KM203 KM
Maks. moment240 Nm300 Nm350 Nm190 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s7,6 s6,7 s11,3 s8,3 s
Prędkość maks.210 km/h210 km/h230 km/h200 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa6,8 l/100 km6,0 l/100 km6,4 l/100 km8,6 l/100 km8,1 l/100 km
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. 5/6-cylindrowe)
Silnik2.5 T2.5 T3.0 T3.0 T3.2
Pojemność2521 cm³2521 cm³2953 cm³2953 cm³3192 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz.
Maks. moc200 KM231 KM285 KM305 KM243 KM
Maks. moment300 Nm340 Nm400 Nm440 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,1 s7,7 s7,2 s6.6 s8,4 s
Prędkość maks.230 km/h210 km/h245 km/h250 km/h235 km/h
Śr. zużycie paliwa9,5 l/100 km8,8 l/100 km11,3 l/100 km10,2 l/100 km9,2 l/100 km

Używane Volvo V70 III – silniki Diesla

Gamę turbodiesli otwiera znana z samochodów miejskich i kompaktowych jednostka 1.6 D, czyli francuski 1.6 HDi (109-114 KM). W Volvo V70 pełnił rolę silnika nastawionego na maksymalną oszczędność paliwa: jego osiągi są, mówiąc wprost, mierne. Lepiej pod tym względem wypadają turbodiesle 2.0. Montowano aż trzy rodzaje: jeden od PSA (R4, 1998 cm³, 136 KM) i dwa od Volvo – R4 (1969 cm³, 120/150/181 KM) i R5 (1984 cm³, 136/163 KM). Z 2,4-litrowymi odmianami jest łatwiej, ponieważ wszystkie posiadają 5 cylindrów w układzie rzędowym i zawsze są to konstrukcje Volvo. Rozwijają od 163 do 215 KM i, podobnie jak 2.0 R5, dostępne były z napędem na 4 koła. Te jednostki zachwycają kulturą pracy, ale nie są do końca bezawaryjne. Użytkownicy zgłaszali przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą i całkowite zniszczenie silnika spowodowane wkręceniem zerwanego paska osprzętu w napęd rozrządu. Ponadto wysoki moment obrotowy silników 2.4 szybko „rozprawia się” z automatycznymi skrzyniami biegów, zwłaszcza ich starszych odmian TF80SC (poprawiona do TF80SD).

Volvo V70 III 04
Turbodiesel 1.6 jako jedyny z silników wysokoprężnych trafił do nastawionej na ekologię serii DRIVe. Takie Volvo posiadają m.in. obniżone zawieszenie i opony z mniejszymi oporami toczenia. V70 DRIVe oferowano również z benzynowymi 2.0 i 2.5 T.
Volvo V70 III 03
Niezależnie od tego, jaką wersję 2-litrową wybierzemy (czy od PSA, czy Volvo), nie powinniśmy się na nich zawieść.
Volvo V70 III 01
Doinwestowane odmiany 2.4 sprawią użytkownikowi wiele radości. Dla świętego spokoju warto poszukać aut ze skrzynią ręczną.
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla 4-cylindrowe)
Silnik1.6 D2.0 D2.0 D2.0 D2.0 D
Pojemność1560 cm³1969 cm³1969 cm³1969 cm³1998 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc109 KM120 KM150 KM181 KM136 KM
Maks. moment240 Nm280 Nm320 Nm400 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,5 s12,6 s9,8 s8,6 s11,4 s
Prędkość maks.185 km/h190 km/h205 km/h220 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km4,3 l/100 km4,3 l/100 km4,3 l/100 km5,9 l/100 km
Volvo V70 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla 5-cylindrowe)
Silnik2.0 D2.0 D2.4 D2.4 D2.4 D
Pojemność1984 cm³1984 cm³2400 cm³2400 cm³2400 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc136 KM163 KM163 KM185 KM215 KM
Maks. moment350 Nm400 Nm340 Nm400 Nm440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s9,9 s9,9 s8,9 s8,1 s
Prędkość maks.210 km/g210 km/h210 km/h225 km/h225 km/h
Śr. zużycie paliwa5,2 l/100 km5,5 l/100 km6,7 l/100 km6,7 l/100 km5,1 l/100 km

Używane Volvo V70 III – który silnik wybrać?

Wszystko zależy od stanu utrzymania konkretnego egzemplarza. Zadbane Volvo V70, nieważne z jakim silnikiem, będzie samochodem na lata względnego spokoju eksploatacyjnego. Do codziennej jazdy wystarczą wersje 2-litrowe, a dla koneserów marki i osób nie liczących się ze spalaniem – odmiany 5-cylindrowe. W przypadku diesli 2.4 dokładnie sprawdźmy historię wykonanych przy nich napraw.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Volvo V70 III, odsyłamy do poniższego materiału:

Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie użytkowników

Volvo V70 III 06

3 KOMENTARZE

  1. Mam V70 w wersji T6. Pali jak smok w mieście (100%) ok 15 litrów. Ale komfort bardzo wysoki. Niepozorny kombiak z 6,5 sek do setki. Wygodny bardzo pakowany i pomimo 11 lat świetnie się trzyma. Wady – to koszty utrzymania. Części są dość drogie i nie zawsze dostępne. Auto mam 3 lata jest z polskiego salonu chciałbym mieć nowe V90 ale póki co ceny że śmigła wzięte. Czy polecam? Tak jeśli masz budżet na utrzymanie.

  2. Benz 190km, drugi remont silnika w 4letnim aucie to jakas porażka. Podobno była jakaś akcja serwisowa związana z nieprawodlosciami w układzie chłodzenia, o której nikt mnie nie powiadomił. Jestem 30 tyś zł w plecy. Koszmar.

Pozostaw odpowiedź Piotr Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here