UżywaneOpinieUżywane Subaru Legacy V (2009-2014) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Subaru Legacy V (2009-2014) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Subaru Legacy to jedno z nielicznych aut, które niczego nie udaje, tylko solidnie wypełnia swoje zadania. Jest solidne, trwałe, komfortowe i nawet dziś generacja V wygląda dobrze i sprawdza się w wielu zadaniach. Jakie są opinie o Subaru Legacy V?

Od samego początku swojego istnienia, a konkretniej od 1989 roku, Subaru Legacy nie starało się zachwycać formą, gadżetami i stylowym wnętrzem. To auto zadaniowe – solidne, trwałe, ze świetną trakcją, niezłymi osiągami i niepowtarzalnym charakterem. Nie brylowało na „salonach”, ale rozstawiało po kątach inne auta na rajdowych trasach i ten surowy charakter pozostawał z tym modelem przez wiele lat. Ale gdy rolę rajdowego potwora przejęła Impreza, Legacy stało się nieco bardziej eleganckie, stylowe i było w stanie konkurować m.in. z niemieckimi rywalami. Na szczęście nie straciło całego swojego charakteru i odrobina surowości w nim została. Z generacji na generację było jej coraz mniej, a ostatnia oferowana w Europie wersja w latach 2009-2014 wygląda już bardzo nowocześnie i w odpowiedniej wersji, może się podobać.

Subaru Legacy V - tył
O ile przód jest naprawdę ciekawy i atrakcyjny, tak tył wersji sedan jest dość przeciętnej urody.

Używane Subaru Legacy V – wymiary, nadwozie

Audi A4, Skoda Superb i Octavia, Volkswagen Passat, BMW serii 3 – konkurentów na rynku było wielu i Subaru doskonale wiedziało, że z typowo japońską, surową stylistyką i wnętrzem może mieć problemy z rywalizacją. Dlatego też piąta generacja została mocno unowocześniona i zyskała niemal typowy, atrakcyjny europejski styl. Co prawda zostało sporo tradycyjnego charakteru, ale ortodoksyjni fani tej marki nie cenią piątej generacji aż tak mocno, jak poprzednich wersji. Przednia część zdominowana jest przez szerokie, narysowane z dużym polotem, nachodzące na nadkola klosze lamp oraz mocno zdobiony chromem grill. Na uwagę zasługują również sportowe nakładki i agresywne linie zderzaka. Linia boczna jest dość łagodna, ale uwagę zwracają przetłoczenia na nadkolach, które nadają muskularności. Tył jest już spokojniejszy, klosze lamp mają ładny kształt, zderzak ma regularne linie i nie rzuca się w oczy. Jeśli auto jest w wyższej wersji wyposażenia i ma felgi w większym rozmiarze, Subaru Legacy V nawet dziś może zrobić bardzo pozytywne wrażenie. Należy jednak pamiętać, że podkreślone nadkola w parze z małymi felgami mogą dawać dość pokraczne wrażenie. Subaru Legacy V mierzy 4730 mm długości, 1780 mm szerokości i 1505 mm wysokości. Rozstaw osi to 2750 mm. W wersji z nadwoziem kombi długość to 4775 mm a wysokość – 1535 mm. Reszta wymiarów się nie zmieniła.

Subaru Legacy V - przód
Co prawda widać mnóstwo cech typowo japońskiej stylistyki, ale w odpowiedniej konfiguracji Legacy V wygląda świetnie i może śmiało konkurować z europejskimi rywalami.

Używane Subaru Legacy V – wnętrze, bagażnik

Również we wnętrzu Legacy V zrobiło się nowocześnie, dość modnie i „europejsko”. Oczywiście sceptycy będą narzekać na duże ilości tworzyw sztucznych imitujących np. szczotkowane aluminium, ale w początkowych latach produkcji tego modelu było to dość powszechne zjawisko. Nie można jednak odmówić wnętrzu estetyki i jeśli ktoś preferował symetryczne i dość surowe linie np. Passata, w Legacy poczuje się naprawdę dobrze. Niemal wszystko ma ostre kąty, a ilość krągłości ogranicza się do minimum. Jest wbudowane radio z odtwarzaczem płyt CD, wyżej jest niewielki ekran komputera pokładowego. Zegary mają bardzo atrakcyjne wykończenie i są czytelne. Jest też sporo schowków i półeczek. Fakt, klimat jest dość specyficzny, ale wnętrze Legacy V naprawdę może się podobać.

Ogromną zaletą jest przede wszystkim komfort i poczucie obcowania z autem o nieco wyższej klasie. Mamy więc miękką, skórzaną tapicerkę, obszerne, bardzo komfortowe fotele z przyjemnym, ale nie męczącym trzymaniem bocznym i długim siedziskiem. Również kanapa nie rozczarowuje i jest na tyle szeroka, aby zasiadły tam trzy dorosłe osoby. Oczywiście środkiem przebiega dość wysoki i szeroki tunel (usprawiedliwieniem jest napęd 4×4), a w wersji sedan dach na wysokości zagłówków zaczyna mocno opadać, ale w kombi naprawdę trudno narzekać na warunki. Dwie dorosłe osoby mogą tam podróżować nawet na dalekie dystanse i nie poczują dyskomfortu spowodowanego ciasnotą. O ile bagażnik w sedanie nie grzeszy funkcjonalnością – jest płytki i ma nieregularne kształty – tak w kombi można przewozić mnóstwo bagażu, a jego usytuowanie nie będzie problemem. Jeśli chodzi o pojemności, bagażnik w sedanie ma 486 litrów pojemności, a w kombi 526/1677 litrów.

Używane Subaru Legacy V – silniki

W ofercie silnikowej znajdziemy kilka ciekawych pozycji, choć szukający zróżnicowania mogą czuć się zawiedzeni. Podstawą jest silnik 2.0 o mocy 150 KM i momentem obrotowym 196 Nm. Napęd kierowany jest oczywiście na wszystkie koła (symetryczny napęd AWD) za pośrednictwem manualnej lub bezstopniowej przekładni Lineartronic. W wersji z automatem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11 sekund, a prędkość maksymalna to 203 km/h. Średnie spalanie wg producenta – około 8 l/100 km. Nieco więcej wigoru ma silnik 2.5. Generuje on 170 KM i 230 Nm, dzięki czemu sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy, a średnie spalanie to około 9 l/100 km. Jest także odmiana GT na bazie 2.5-litrowej jednostki o mocy 265 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Sprint do setki zajmuje bardzo przyzwoite 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 245 km/h. Niestety średnie spalanie znacznie przekracza 10 l/100 km.

Subaru Legacy V - silnik
Jednostka benzynowa 2.0 Boxer to bazowe rozwiązanie dla Legacy V. Nie jest zbyt dynamiczna, ale raczej bezproblemowa.

Dla bardzo wymagających przygotowano również silnik 3.6R o mocy 256 KM i momencie obrotowym 335 Nm. Co prawda osiągi wcale nie są lepszy niż w wersji GT – około 7 sekund do setki – ale spalanie jest podobne, a przyjemność z jazdy 6-cylindrowym bokserem, na pewno o wiele większa. Nie ma jednak zbyt wielu egzemplarzy, a sporo usterek i wysokie koszty eksploatacji skutecznie zniechęcają do zakupu. Po drugiej stronie skali jest dość oszczędny silnik Diesla, tj. 2.0d o mocy 150 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Tutaj przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy, prędkość maksymalna to 206 km/h, a średnie spalanie to przyzwoite 5,9 l/100 km.

Subaru Legacy V - silnik
Nie wszyscy są zwolennikami jednostki wysokoprężnej w Subaru, ale jest ona dość oszczędna i wykazuje się zadowalającą dynamiką.

Używane Subaru Legacy V – opinie użytkowników

 Zalety 

„Rewelacyjne właściwości jezdne dzięki napędowi AWD”.

„Dość przestronne wnętrze oraz praktyczny bagażnik w wersji kombi”.

„Ciekawa stylistyka i oryginalność na drodze”.

„Solidne wykonanie i względna bezawaryjność”.

 Wady 

„Skromny wybór na rynku wtórnym”.

„Trochę skromna i mało zróżnicowana oferta silnikowa”.

„Wnętrze odbiega nieco jakością i finezją od najgroźniejszej konkurencji”.

„Mało precyzyjna skrzynia manualna i irytujący bezstopniowy automat”.

Używane Subaru Legacy V – awaryjność, typowe usterki

Niestety w przypadku Subaru Legacy koszty eksploatacji, zużycie paliwa i emisja CO2 są dość wysokie, chociaż modele z silnikiem Diesla zostały nieco ulepszone w 2012 roku. Bardziej popularni producenci zazwyczaj oferują tańsze części i usługi serwisowe, choć nie zawsze odpowiadają poziomowi obsługi klienta, jaki można uzyskać u dealerów Subaru. Subaru wyróżnia się niezawodnością – poprzednie Legacy cieszyły się godną pozazdroszczenia reputacją pod względem trwałości, nawet w przypadku regularnego użytkowania w trudnym terenie. Nic nie wskazuje na to, że niezawodność Subaru Legacy w opisywanej wersji jakkolwiek ucierpiała. Brakuje opinii o częstych i uporczywych usterkach, choć użytkownicy jednostek wysokoprężnych narzekają, że serwis, ze względu na nietypową budowę, może być nieco droższy i bardziej problematyczny. Podczas zakupu warto również dokładnie sprawdzić działanie wszystkich funkcji we wnętrzu, stan tapicerki i elementów plastikowych, bowiem ich wymiana może być nieco kłopotliwa ze względu na kiepski dostęp do nietypowych części zamiennych.

Subaru Legacy V - tryby napędu
Napęd w Subaru Legacy V jest solidny, ale nieumiejętna eksploatacja mogły doprowadzić do jego uszkodzenia. Warto to skontrolować przed zakupem.

Używane Subaru Legacy V – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Subaru Legacy V znajduje się pod przednią szybą w lewym dolnym rogu, jak również w komorze silnika po prawej stronie pojazdu na plakietce oraz w okolicy lewego mocowania amortyzatora. Numer VIN można również znaleźć na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Subaru Legacy V numer VIN

Używane Subaru Legacy V – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 30 ogłoszeń dotyczących używanego Subaru Legacy V. Przykładowo egzemplarz z 2009 roku z silnikiem 2.0d i przebiegiem 178 000 kilometrów to koszt około 22 000 złotych. Za około 40 000 złotych znajdziemy model z 2013 roku z przebiegiem około 150 000 kilometrów i silnikiem 2.5.

Używane Subaru Legacy V – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka niedrogiego, ale naprawdę solidnego i nietuzinkowego auta rodzinnego, Subaru Legacy V powinno zwrócić jego uwagę. Wśród największych zalet należy na pewno wymienić świetne właściwości jezdne, trakcję, komfort i przestrzeń, choć jeśli ktoś szuka naprawdę wysokiej jakości wykończenia czy nowoczesnych (jak na ówczesne czasy) rozwiązań, japońska propozycja może być nieco rozczarowująca.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Subaru:

Używane Subaru Legacy IV (2003-2009) – opinie użytkowników

Używane Subaru Forester III (2008-2013) – opinie użytkowników

Subaru Legacy V - bok

Subaru Legacy V – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 473-477/178/150-153 cm
Rozstaw osi 275 cm
Pojemność bagażnika sed 486 l, kmb 526-1660 l
Subaru Legacy V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.0 2.5 2.5 T 3.6R 2.0d
Pojemność 1994 cm³ 2457 cm³ 2457 cm³ 3630 cm³ 1998 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benz., turbo benzynowy turbodiesel
Maks. moc 150 KM 170 KM 250 KM 256 KM 150 KM
Maks. moment 196 Nm 230 Nm 350 Nm 335 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s 9,2 s 6,2 s 6,8 s 9,3 s
Prędkość maks. 210 km/h 215 km/h 245 km/h 240 km/h 206 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,5 l/100km 9 l/100km 10 l/100 km 10,6 l/100 km 5,9 l/100km

Używane Subaru Legacy V – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji