Używane Renault Megane III cieszy się bardzo dobrą opinią. Francuski kompakt, choć niezbyt awaryjny i dobrze wyposażony, kosztuje mniej od konkurentów z Niemiec i Japonii.
Trzecie wcielenie kompaktowego Renault zadebiutowało w 2008 roku, zastępując słynące z awaryjnej elektroniki Megane II. W 2016 r., po wprowadzeniu na rynek Megane IV, ceny „trójki” zapikowały, co jest typowym zjawiskiem – model stracił status wciąż produkowanego. Megane III pozostało jednak jednym z najbardziej nowoczesnych, bezpiecznych i dobrze wyposażonych kompaktów na rynku, dostępnym przy tym w rozsądnej cenie. Na zakup jeżdżącego egzemplarza wystarczy niecałe 14 tys. zł. Oczywiście w takiej sytuacji trzeba pogodzić się wysokim przebiegiem, widocznymi śladami eksploatacji (np. zarysowania i wgniecenia) lub wypadkową przeszłością. Kto planuje kupienie używanego Megane III za 20-25 tys. zł będzie miał ogromne pole manewru, a do wyboru wyłącznie zadbane auta.
Wśród ogłoszeń nie brakuje samochodów z polskich salonów i z pełni udokumentowaną historią. Trzeba jednak mieć na względzie, że część aut pochodzi z flot, co nie każdemu może odpowiadać. Megane III dla masowego odbiorcy są zwykle skromniej skonfigurowane od egzemplarzy zamawianych przez klientów indywidualnych (z myślą o flotach tworzono nawet specjalne wersje wyposażeniowe – np. zubożoną Generation).

Trzonem oferty są pięciodrzwiowy hatchback i kombi, które za sprawą wydłużonego rozstawu osi zapewnia pasażerom drugiego rzędu większą ilość miejsca na kolana. W ofercie Renault były też trzydrzwiowy hatchback (nazywany też coupe) oraz Coupe-Cabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Dwie ostatnie wersje występują jednak dużo rzadziej na rynku. Był też sedan, oferowany jako Renault Fluence. Podobnie jak kombi, ma on wydłużony rozstaw osi.
Używane Megane III – kompakt bez niepotrzebnych rewolucji
Potencjalni nabywcy, kierując się stereotypami i negatywnymi opiniami na temat niezawodności, wciąż boją się kupować samochody Renault. W przypadku trzeciej generacji Megane obawy są niesłuszne – inżynierowie dopracowali ten model i nie zastosowali w nim eksperymentalnych rozwiązań, które mogłyby trapić poważne awarie. Tylne zawieszenie jest oparte o solidną belkę skrętną, silniki to sprawdzone jednostki, używanych części nie brakuje, a markowe zamienniki są łatwo dostępne i tanie.
Bogate wyposażenie plus wysoki komfort jazdy
Kierowcy chwalą przede wszystkim estetyczne i dobrze spasowane wnętrze, które nie trzeszczy nawet po przebiegach rzędu 200 tys. km. Użytkownikom podoba się praca zawieszenia, dobrze wybierającego nierówności i zapewniającego dobre prowadzenie na zakrętach. Spośród silników dobrą opinią cieszy się turbodiesel 1.5 dCi – według właścicieli nie tylko mało pali (5l/100 km), ale i nie sprawia problemów z filtrem DPF, nawet podczas jazdy miejskiej. Pewne obawy może budzić trwałość panewek. Specjalizujące się w obsłudze Renault serwisy czasami rekomendują ich profilaktyczną wymianę co ok. 100 tys. km (ok. 1000 zł). Można spotkać się też z opiniami, że z silnikiem nic złego się nie dzieje, jeżeli kierowca nie używa samochodu w agresywny sposób oraz wymienia olej co 15 tys. km.

Duży plusem używanych Renault Megane III jest bogate wyposażenie większości aut. Klimatyzacji, radia czy karty Hands Free nie poskąpiono w większości egzemplarzy. Megane sprzedawane przez osoby prywatne nierzadko są wyposażone w nawigację firmy TomTom – względnie łatwą w obsłudze i posiadającą dobre mapy.
W palecie wersji silnikowych dosłownie każdy będzie znaleźć w stanie coś dla siebie. Dostępne były bowiem wolnossące silniki benzynowe 1.6 16V (101 i 110 KM) i pochodzący od Nissana 2.0 16V (140 KM, łączony tylko z przekładnią CVT), jak również turbo-benzyny 1.2 TCe (115 i 132 KM), 1.4 TCe (130 KM), 2.0 TCe (180, 190, 220, 250, 265 i 273 KM). Jednostki o mocy od 250 KM wzwyż trafiały do flagowego Megane R.S. Zainteresowanym montowaniem instalacji LPG do aut można polecić wolnossące silniki 1.6 16V oraz turbodoładowane 1.4/2.0 TCe z pośrednim wtryskiem. Paletę diesli tworzyły jednostki 1.5 dCi (86, 90, 95, 106 i 110 KM) – najpopularniejsze na rynku wtórnym, a także rzadziej spotykane 1.6 dCi (130 KM), 1.9 dCi (130 KM) i 2.0 dCi (150, 160 i 163 KM).

Żadnej z jednostek nie należy się obawiać. Nawet 1.9 dCi, owiany złą opinią za sprawą wysokiej awaryjności w Lagunie II, to znacznie udoskonalona konstrukcja. To samo można powiedzieć o 1.5 dCi, które z problemami z panewkami i układem wtryskowym zmagało się przed epoką Megane III.
Używane Renault Megane III – usterki i problemy
Podobnie jak inne modele Renault, także Megane III potrafi zgłaszać nieistniejące usterki. W opinii użytkowników pojazdu dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w skaner diagnostyczny, który pozwoli na samodzielne odczytywanie kodów błędów (każda taka operacja u mechanika to przynajmniej 50 zł). W silnikach benzynowych 1.6 16V po przebiegu ok. 150 tys. km do wymiany zwykle kwalifikuje się klekoczący wariator faz rozrządu (znany też jako KZFR). Niezbyt trwałe okazują się tuleje przednich wahaczy. W opinii użytkowników Megane III problemem są też podatny na zarysowania lakier oraz wykonana z cienkiego szkła szyba czołowa – znane są przypadki jej pęknięcia przy zmianie temperatur. Karta Hands Free raczej nie sprawia problemów. Nawet gdyby do nich doszło, niezależne serwisy potrafią ją naprawić za niecałe 300 zł.
Używane Renault Megane III – opinie kierowców
Zalety
„Bardzo estetyczne i dobrze spasowane plastiki we wnętrzu, przebieg 206 tys. km i nic nie skrzypi.”
„Ciche zawieszenie, nie łomocze nawet podczas jazdy na wybojach. W zakrętach prowadzi się idealnie.”
„Silnik 1.5 dCi faktycznie bardzo mało pali – mniej więcej 5 l/100 km. Poza tym auto ma duży zasięg i nie trzeba go często tankować.”
„Mam 1.5 dCi z filtrem sadzy. Nigdy nie było żadnego problemu z przepełnieniem filtra, mimo że jeżdżę po mieście.”
„Mam wersję Privilege. Świetne wyposażenie za małe pieniądze.”
Wady
„Stale zapala się kontrolka AIRBAG, w komputerze nie znaleziono błędów – przyczyna nieznana.”
„Dwa razy wymieniałem kartę uruchamiającą, ponieważ nagle przestawała działać.”
„Z tyłu jest za mało miejsca na kolana jak na tę klasę samochodów.”
„Strzelają i chrupią ograniczniki w drzwiach. W końcu się popsują.”
„Wyświetlacz centralny zbyt mocno świeci w nocy, zwłaszcza w czasie jazdy pozamiejskiej.”
„Za krótkie przełożenia w wersji 1.6.”
Używane Renault Megane III – podsumowanie
Pośród wad czytelnicy wymieniają drobne błędy w elektronice (typu stale paląca się kontrolka airbagu, mimo braku błędów w komputerze), problematyczną kartę uruchamiającą i zbyt intensywną jasność centralnego wyświetlacza, przeszkadzającego zwłaszcza podczas jazdy pozamiejskiej. Użytkownicy skarżą się też na słabe wykonanie niektórych elementów (m.in. ograniczników w drzwiach) i ciasną tylną kanapę. Dodatkowo w wersji 1.6 mogą denerwować zbyt krótkie przełożenia w skrzyni.
Dł./szer./wys. | 429-462/180/150 cm |
Rozstaw osi | 264-270 cm |
Pojemność bagażnika | htb 405-1160 l, kmb 485-1600 l, cab 211-417 l, sed (Fluence) 496 l |
Silnik | 1.2 TCe | 1.4 TCe | 1.6 16V | 2.0 16V | 2.0 TCe |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1197 cm³ | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | benz. | benz. | benz., turbo |
Maks. moc | 115 KM | 130 KM | 100 KM | 140 KM | 180 KM |
Maks. moment | 205 Nm | 190 Nm | 148 Nm | 195 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s | 9,6 s | 10,9 s | 10,3 s | 7,8 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 200 km/h | 190 km/h | 195 km/h | 225 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,3 l/100 km | 6,6 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,1 l/100 km |
Silnik | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 1.9 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1598 cm³ | 1870 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 95 KM | 110 KM | 130 KM | 130 KM | 160 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 300 Nm | 380 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,3 s | 10,5 s | 9,8 s | 9,5 s | 9,4 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 205 km/h | 215 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,0 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,0 l/100 km | 5,1 l/100 km | 6,7 l/100 km |
Opinie użytkowników Renault Megane III
Właściciele Megane trzeciej generacji pozytywnie oceniają jego eksploatację, czyli koszty i dostępność serwisu, ceny części oraz ogólną awaryjność. Szczególnie wysoko ocenili dostępność części zamiennych, natomiast według ich opinii zużycie paliwa mogłoby być mniejsze.
Ocena samochodu
[yasr_multiset setid=0]
Ocena eksploatacji
[yasr_multiset setid=1]
Aktualizacja: 25.10.2018
Mam 2 wczoraj byłem u kolegi który kupił 3 serie megane nie zamienił bym 2 na 3
hhahaah jasne… Megane 3 bije na głowę 2 we wszystkich kategoriach.
AHAHAHAH RENAULT II to pojazd do MONGOLII
Mam od 2 lat RM 3 1.6 LPG i muszę powiedzieć że to bardzo solidne auto pod względem kosztów użytkowania i komfortu jazdy.Stosunek jakość/ cena w przypadku tego auta to jego główny atut.Nie polecam osobom które chcą jakiś sportowych wrazeń(krótkie przełożenia),na trasy również szukać większego silnika ale naprawdę za te kasę to bardzo dobry wybor