UżywaneUżywane Renault Laguna III (2007-2015) - który silnik wybrać?

Używane Renault Laguna III (2007-2015) – który silnik wybrać?

Przychylniejsze opinie o Renault Lagunie III wynikają m.in. z jej obszernej palety dopracowanych silników. Oceńmy, którego najlepiej wybrać w tym samochodzie.

Laguna III odbudowała wizerunkową wpadkę po drugiej generacji i dzisiaj stanowi jedną z atrakcyjniejszych propozycji pośród samochodów klasy średniej z drugiej ręki. Poza standardowymi nadwoziami typu liftback i kombi producent tym razem zaproponował eleganckie coupe, do którego idealnie pasują łączone z Laguną silniki V6. Dla zwolenników oszczędniejszych wersji również przygotowano spory wybór. Jaki silnik najlepiej wybrać, rozważając trzecie wcielenie Laguny z drugiej ręki? Oto i one.

Używane Renault Laguna III – silniki benzynowe

Paleta benzynowych silników przypomina okrojoną wersję z Megane’a III. Otwiera ją wolnossący 1.6 (110 KM), który już zapewnia niezłe osiągi, ale słynie z awarii wariatorów faz rozrządu (na szczęście naprawa nie jest droga). Dalej mamy 140-konną jednostkę Nissana o pojemności 2 litrów. W odróżnieniu od 1.6 nie posiada hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, w związku z czym współpraca z LPG stoi pod znakiem zapytania. Znacznie lepiej pod tym względem, a także osiągów, prezentują się wersje turbodoładowane (170 i 204 KM). Opracowano je na trwałym silniku 2.0 od Renault. Jego wigor często ogranicza fabryczne połączenie z automatyczną skrzynią biegów: auta z „manualem” przyspieszają do 100 km/h w sekundę szybciej (7,8-8,2 s). Flagową propozycję stanowi 3,5-litrowy V6 o mocy 238 KM. On także pochodzi od Nissana, a za napęd rozrządu odpowiada układ łańcuchowy. Montowano go tylko w Coupe. Do tej wersji nadwoziowej trafiły zresztą odmiany rozwijające minimum 170 KM.

Renault Laguna III 04
Wersję 2.0/140 KM montowano również 2 trzecich wcieleniach Renault Clio i Megane, ale to w Lagunie uzyskała sporą popularność. Na rynku wtórnym nie brakuje „zagazowanych” egzemplarzy.
Renault Laguna III 05
Potężny 3.5 V6 praktycznie nie przewija się w ogłoszeniach. Do eleganckiej linii Laguny Coupe pasuje jak ulał.

Używane Renault Laguna III – silniki Diesla

Podstawowy turbodiesel w Lagunie to budżetowy silnik 1.5 dCi w jednej ze swoich najmocniejszych odmian, bo generujący 110 KM. W mniejszych modelach (Clio, Megane) można nim uzyskać rekordowe rezultaty spalania, co ciężko uczynić w znacznie cięższej Lagunie. W dodatku wciąż istnieje prawdopodobieństwo obrócenia w nich panewek: mechanicy wręcz rekomendują profilaktyczną wymianę, zwłaszcza że ceny tego typu usług spadły do akceptowalnego poziomu (ok. 1000 zł). Dalsze propozycje obejmują kolejne warianty świetnego turbodiesla 2.0 dCi (130/150/173/178 KM). W odróżnieniu od 1.5 dCi zamiast paska zastosowano łańcuch rozrządu i 16-zaworową głowicę. Ich jakość jest bez porównania lepsza, natomiast optimum stanowi wersja 150 KM – wystarczająco szybka, oszczędna i niezawodna (wersje od 170 KM wzwyż również cierpią na kłopoty z panewkami, choć na znacznie mniejszą skalę jak 1.5 dCi). Również dla zwolenników turbodiesli przygotowano odmianę V6, tym razem 3.0 dCi/235 KM. Można było ją zamówić nie tylko w Coupe, ale i w kombi. Flagową wersję nadwoziową wyposażano w turbodiesle generujące przynajmniej 150 KM.

Renault Laguna III
Wariant 1.5 dCi nie męczy jedynie podczas jazdy typowo miejskiej. W ciężkiej Lagunie nie jest tak oszczędny jak w mniejszych modelach Renault.
RENAULT Laguna III Grandtour 2.0dCi 173KM 6MT 2009r.
2-litrowego turbodiesla rekomendujemy nie tylko w Lagunie – świetnie sprawdza się również w Megane’ach czy Scenicach.

Używane Renault Laguna III – który silnik wybrać?

Niemal równa połowa wystawionych Lagun ma pod maską turbodiesla 2.0 dCi. To dobry znak, bo przy odrobinie szczęścia gwarantuje on przewidywalną eksploatację, a przy tym bardzo pasuje do tego auta. Spośród odmian benzynowych najłatwiej spotkać wolnossącego 2.0, ale radzimy rozejrzeć się za zadbanym 2.0 Turbo, nawet jeśli ktoś założył do niej gaz.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Renault Laguna III, odsyłamy do poniższych materiałów:

Używane Renault Laguna III (2007-2015) – opinie użytkowników

Renault Laguna III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.6 16V 2.0 16V 2.0 TCe 2.0 TCe 3.5 V6
Pojemność 1598 cm³ 1997 cm³ 1998 cm³ 1998 cm³ 3498 cm³
Paliwo benz. benz. benz., turbo benz., turbo benz.
Maks. moc 110 KM 140 KM 170 KM 205 KM 238 KM
Maks. moment 151 Nm 195 Nm 270 Nm 300 Nm 330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s 9,1 s 8,2 s 7,8 s 7,4 s
Prędkość maks. 192 km/h 210 km/h 220 km/h 232 km/h 244 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,6 l/100 km 7,8 l/100 km 8,8 l/100 km 8,2 l/100 km 10,0 l/100 km
Renault Laguna III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.5 dCi 2.0 dCi 2.0 dCi 2.0 dCi 3.0 V6 dCi
Pojemność 1461 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³ 2993 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 110 KM 130 KM 150 KM 178 KM 235 KM
Maks. moment 240 Nm 320 Nm 340 Nm 400 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s 10,6 s 9,5 s 8,5 s 7,6 s
Prędkość maks. 193 km/h 206 km/h 210 km/h 222 km/h 240 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km 5,2 l/100 km 6,0 l/100 km 5,7 l/100 km 7,2 l/100 km

Renault Laguna III 03

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

13 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji