Renault Laguna III 02

Przychylniejsze opinie o Renault Lagunie III wynikają m.in. z jej obszernej palety dopracowanych silników. Oceńmy, którego najlepiej wybrać w tym samochodzie.

Laguna III odbudowała wizerunkową wpadkę po drugiej generacji i dzisiaj stanowi jedną z atrakcyjniejszych propozycji pośród samochodów klasy średniej z drugiej ręki. Poza standardowymi nadwoziami typu liftback i kombi producent tym razem zaproponował eleganckie coupe, do którego idealnie pasują łączone z Laguną silniki V6. Dla zwolenników oszczędniejszych wersji również przygotowano spory wybór. Jaki silnik najlepiej wybrać, rozważając trzecie wcielenie Laguny z drugiej ręki? Oto i one.

Używane Renault Laguna III – silniki benzynowe

Paleta benzynowych silników przypomina okrojoną wersję z Megane’a III. Otwiera ją wolnossący 1.6 (110 KM), który już zapewnia niezłe osiągi, ale słynie z awarii wariatorów faz rozrządu (na szczęście naprawa nie jest droga). Dalej mamy 140-konną jednostkę Nissana o pojemności 2 litrów. W odróżnieniu od 1.6 nie posiada hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, w związku z czym współpraca z LPG stoi pod znakiem zapytania. Znacznie lepiej pod tym względem, a także osiągów, prezentują się wersje turbodoładowane (170 i 204 KM). Opracowano je na trwałym silniku 2.0 od Renault. Jego wigor często ogranicza fabryczne połączenie z automatyczną skrzynią biegów: auta z „manualem” przyspieszają do 100 km/h w sekundę szybciej (7,8-8,2 s). Flagową propozycję stanowi 3,5-litrowy V6 o mocy 238 KM. On także pochodzi od Nissana, a za napęd rozrządu odpowiada układ łańcuchowy. Montowano go tylko w Coupe. Do tej wersji nadwoziowej trafiły zresztą odmiany rozwijające minimum 170 KM.

Renault Laguna III 04
Wersję 2.0/140 KM montowano również 2 trzecich wcieleniach Renault Clio i Megane, ale to w Lagunie uzyskała sporą popularność. Na rynku wtórnym nie brakuje „zagazowanych” egzemplarzy.
Renault Laguna III 05
Potężny 3.5 V6 praktycznie nie przewija się w ogłoszeniach. Do eleganckiej linii Laguny Coupe pasuje jak ulał.

Używane Renault Laguna III – silniki Diesla

Podstawowy turbodiesel w Lagunie to budżetowy silnik 1.5 dCi w jednej ze swoich najmocniejszych odmian, bo generujący 110 KM. W mniejszych modelach (Clio, Megane) można nim uzyskać rekordowe rezultaty spalania, co ciężko uczynić w znacznie cięższej Lagunie. W dodatku wciąż istnieje prawdopodobieństwo obrócenia w nich panewek: mechanicy wręcz rekomendują profilaktyczną wymianę, zwłaszcza że ceny tego typu usług spadły do akceptowalnego poziomu (ok. 1000 zł). Dalsze propozycje obejmują kolejne warianty świetnego turbodiesla 2.0 dCi (130/150/173/178 KM). W odróżnieniu od 1.5 dCi zamiast paska zastosowano łańcuch rozrządu i 16-zaworową głowicę. Ich jakość jest bez porównania lepsza, natomiast optimum stanowi wersja 150 KM – wystarczająco szybka, oszczędna i niezawodna (wersje od 170 KM wzwyż również cierpią na kłopoty z panewkami, choć na znacznie mniejszą skalę jak 1.5 dCi). Również dla zwolenników turbodiesli przygotowano odmianę V6, tym razem 3.0 dCi/235 KM. Można było ją zamówić nie tylko w Coupe, ale i w kombi. Flagową wersję nadwoziową wyposażano w turbodiesle generujące przynajmniej 150 KM.

Renault Laguna III
Wariant 1.5 dCi nie męczy jedynie podczas jazdy typowo miejskiej. W ciężkiej Lagunie nie jest tak oszczędny jak w mniejszych modelach Renault.
RENAULT Laguna III Grandtour 2.0dCi 173KM 6MT 2009r.
2-litrowego turbodiesla rekomendujemy nie tylko w Lagunie – świetnie sprawdza się również w Megane’ach czy Scenicach.

Używane Renault Laguna III – który silnik wybrać?

Niemal równa połowa wystawionych Lagun ma pod maską turbodiesla 2.0 dCi. To dobry znak, bo przy odrobinie szczęścia gwarantuje on przewidywalną eksploatację, a przy tym bardzo pasuje do tego auta. Spośród odmian benzynowych najłatwiej spotkać wolnossącego 2.0, ale radzimy rozejrzeć się za zadbanym 2.0 Turbo, nawet jeśli ktoś założył do niej gaz.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Renault Laguna III, odsyłamy do poniższych materiałów:

Używane Renault Laguna III (2007-2015) – opinie użytkowników

Renault Laguna III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.6 16V2.0 16V2.0 TCe2.0 TCe3.5 V6
Pojemność1598 cm³1997 cm³1998 cm³1998 cm³3498 cm³
Paliwobenz.benz.benz., turbobenz., turbobenz.
Maks. moc110 KM140 KM170 KM205 KM238 KM
Maks. moment151 Nm195 Nm270 Nm300 Nm330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,7 s9,1 s8,2 s7,8 s7,4 s
Prędkość maks.192 km/h210 km/h220 km/h232 km/h244 km/h
Śr. zużycie paliwa7,6 l/100 km7,8 l/100 km8,8 l/100 km8,2 l/100 km10,0 l/100 km
Renault Laguna III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.5 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi3.0 V6 dCi
Pojemność1461 cm³1995 cm³1995 cm³1995 cm³2993 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc110 KM130 KM150 KM178 KM235 KM
Maks. moment240 Nm320 Nm340 Nm400 Nm450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s10,6 s9,5 s8,5 s7,6 s
Prędkość maks.193 km/h206 km/h210 km/h222 km/h240 km/h
Śr. zużycie paliwa4,6 l/100 km5,2 l/100 km6,0 l/100 km5,7 l/100 km7,2 l/100 km

Renault Laguna III 03

Oceny czytelników
[Głosów: 133 Średnia: 3.5]

7 KOMENTARZE

  1. Autor prawie dobrze odrobił pracę domową – w kombi były montowane silniki 3,5 v6 benzynowe. Wersje hiper rzadkie ale czasem w Szwajcarii można wyhaczyc taka perełkę. Prywatnie mam 2.0 T 205 KM i po 110 kkm nie wymienię na żadne inne auto(chyba że młodsza z mniejszym przebiegiem)

  2. Te 5,2 dla 130 dCi trzeba sprostować. Idzie osiągnąć wynik nawet poniżej 5 l ale to domena jazdy po szosach max 90 km/h. Realnie w dużym mieście, korki itp jest 7-7,2. Tyle samo będzie przy jeździe po tzw autobanie tyle że przy 170 km/h więc wynik super. Spalanie przy względnie normalnej jeździe po polskich drogach szybkiego ruchu to jakieś 6.

  3. Posiadam Lagunę III od 5 lat – 2,0 DCi 150 KM z 2007 roku średnie zużycie w granicach 6,0l ale na długiej trasie mój rekord to 4,7 L jazda z dopuszczalną prędkoscią dla autostrad za granicą i dużym obciążeniem. Pozatym auto jest bardzo dobre, wysoki komfort jazdy, jak trzeba depnąć to jest czym i nie zamienię go na inne. Opinie o Lagunach mocno nieprawdziwe i wypowiadane przez takich co nigdy ich nie mieli.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here