UżywaneOpinieUżywane Renault Koleos II (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Renault Koleos II (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Renault Koleos II przez dość długi czas grał rolę flagowego modelu marki, zaraz obok rodzinnego Espace. Świetny wygląd, bogate wyposażenie, ciekawe rozwiązania, ale popularnością odstawał od konkurencji. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto się nim zainteresować?

Renault Koleos był (i nadal jest, choć o następcy na razie cisza) trzecim, największym SUV-em francuskiej marki. Teoretycznie najbardziej wyrafinowanym, komfortowym, eleganckim i rozpieszczającym wyposażeniem. Teoretycznie, bowiem żadna z tych cech nie sprawiła, że Koleos podbił rynek. To tak naprawdę mocno zmodyfikowany Nissan X-Trail (w ramach wieloletniej współpracy pomiędzy markami) i o ile w japońskiej propozycji trudno się do czegokolwiek doczepić, tak w Koleosie kilka elementów pozostawia nieco do życzenia. O tym za chwilę, tymczasem warto wspomnieć, że francuski SUV jest na rynku już od 2017 roku i w 2019 roku przeszedł delikatny lifting.

Renault Koleos II - tył
Koleos w wersji Initiale Paris prezentuje się świetnie i nie zawodzi pod względem wyposażenia.

Używany Renault Koleos II – wymiary, nadwozie

Pod względem stylistycznym trudno mieć do Koleosa jakiekolwiek zarzuty. W sumie można śmiało uznać, że to jeden z lepiej wyglądających SUV-ów w tym segmencie na rynku. Nie najlepiej, ale w odpowiedniej wersji i kolorze (np. Initiale Paris z bordowym lub ciemnoniebieskim lakierem) prezentuje się naprawdę dobrze, elegancko, dostojnie i stylowo. Muskularna, solidna sylwetka prezentuje się bardzo dobrze, szczególnie na dużych felgach aluminiowych. Charakterystyczne światła przednie ze specyficznym dla Renault wzorem LED w kształcie litery „C” lub jak ktoś woli „kijem do hokeja”, do tego równie rozpoznawalny kształt świateł tylnych, a na okrasę wszystkiego, mnóstwo chromowanych elementów i akcentów, m.in. duży grill, listwy wokół okien, w dolnej części drzwi, na zderzakach, klamkach, a nawet nad przednim nadkolem. Jest na czym zawiesić oko i jeśli ktoś szuka ładnego i nieco rzucającego się w oczy SUV-a, lubi francuską stylistykę i klimat, Koleos powinien przypaść mu do gustu. Opisywany SUV mierzy 4673 mm długości, 1840 mm szerokości i 1678 mm wysokości. Rozstaw osi to 2705 mm.

Renault Koleos II - przód
Czerwony, niebiecki czy biały? Koleos II w każdym kolorze prezentuje się dobrze.

Używany Renault Koleos II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Renault Koleosa II jest ładne, ale trudno napisać o nim cokolwiek więcej w pozytywnych barwach. Wydaje się komfortowe, dobrze wykonane i przemyślane, imponują szczególnie fotele w wyższych wersjach – prezentują się rewelacyjnie i zdają się obiecywać bardzo wygodną podróż. W wersji Initiale Paris kuszą piękną tapicerką oraz dużymi, regulowanymi poduszkami na zagłówkach. Niestety przy bliższym poznaniu Koleos trochę traci. Fotele okazują się nieco zbyt twarde i o ile w długich podróżach może to być korzystne, tak przy pierwszym wrażeniu zdają się rozczarowywać – mogłyby być bardziej miękkie. Podobne wrażenie odniosłem jeśli chodzi o zagłówek, który jest po prostu bardzo twardy i raczej niewygodny. Problemy są również z jakością materiałów i ich spasowaniem, bowiem wiele elementów po prostu trzeszczy. Pół biedy, jeśli owe dźwięki pojawiałyby się pod naciskiem, ale one dokuczają również podczas jazdy po nierównościach. Przy wyższych prędkościach również okno dachowe generuje dodatkowe decybele.

Wizualnie jest całkiem nieźle, w wielu miejscach znajdziemy miękkie materiały (tylko to spasowanie…), w centralnej części duży ekran ustawiony pionowo, a przed kierowcą wirtualne zegary przeniesione z innych modeli marki. System info-rozrywki nie jest zbyt skomplikowany, obsługa jest dość prosta, ale pod względem funkcji i możliwości ustępuje on konkurencji. Przykładowo, po podłączeniu smartfona, obraz np. systemu Android Auto jest wyświetlany poziomo w centralnej części ekranu zostawiając mnóstwo niezagospodarowanego miejsca – szkoda, że zmarnowano taki potencjał. Miejsca na szczęście nie brakuje, również na wysokość, choć jeśli ktoś szuka siedmiomiejscowego SUV-a, musi iść do konkurencji np. do Skody po Kodiaqa. Z jednej strony to minus, z drugiej zaś mamy pewność, że producent nie musiał poświęcać miejsca dla trzeciego rzędu. To czuć, bowiem z tyłu przestrzeni nad głową i na nogi jest pod dostatkiem. Przestrzeń nad głową jest więcej niż wystarczająca również dla wysokich pasażerów, a dzięki dużemu panoramicznemu dachowi w kabinie panuje wrażenie lekkości i przestronności. Klapa bagażnika może być automatycznie otwierana, a pod nią znajdziemy 565 litrów przestrzeni bagażowej, którą można rozszerzyć do 1795 litrów.

Używany Renault Koleos II – silniki

Wybór jednostek napędowych w wersjach przed liftingiem jest skromny, a tak naprawdę sens ma tylko jeden, większy i mocniejszy silnik. Ten słabszy to 1.6 dCi o mocy 130 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Taki silnik do tak dużego, ciężkiego i w teorii rodzinnego auta? Raczej kiepski pomysł. To auto „na pusto” z tym silnikiem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 185 km/h. Średnie spalanie to wg. producenta około 4,6 l/100 km, ale po załadowaniu auta nie dość, że spalanie pewnie wzrośnie, to i tak już skromna dynamika przestanie być wystarczająca. Najlepiej od razu celować w silnik 2.0 dCi o mocy 177 KM i momencie obrotowym 380 Nm. To wciąż nie jest sportowiec, ale w połączeniu z bezstopniową skrzynią CVT i napędem na cztery koła nie można już narzekać. Renault Koleos II przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy osiągając prędkość maksymalną 202 km/h. Spalanie wzrasta o około litr, ale mamy skrzynię automatyczną i napęd na cztery koła, a to wystarczający argument.

Renault Koleos II - silnik
Większa jednostka wysokoprężna to optymalne i najczęściej spotykane rozwiązanie w Koleosie II.

Po liftingu w ofercie silnikowej zaszły delikatne zmiany tj. silnik 1.6 dCi został zastąpiony przez motor 1.7 Blue dCi o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Osiągi ze skrzynią automatyczna są podobne tj. 11,8 sekundy do setki i 190 km/h prędkości maksymalnej, ale przynajmniej wzrósł komfort, również akustyczny. Motor 2-litrowy zyskał wigoru i po 2019 roku dysponował mocą 190 KM i momentem obrotowym 380 Nm. Ważną nowością było wprowadzenie jednostki benzynowej 1.3 TCe o mocy 158 KM i momencie obrotowym 270 Nm (po 2021 roku). Silnik niewielki, ale osiągi wystarczające – ze skrzynią automatyczną EDC sprint do setki zajmuje 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Renault Koleos II - silnik
Jednostka 1.3 TCe wydaje się za mała, ale ma wystarczająco wigoru, aby zapewnić zadowalającą dynamikę i spalanie.

Używany Renault Koleos II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna, mocno francuska, elegancka stylistyka”.

„Obszerne i nieźle wyposażone wnętrze”.

„Niezły komfort podróży”.

„Oszczędne silniki Diesla. Plus za napęd 4×4”.

 Wady 

„Kiepsko wykonane wnętrze i wpadki jakościowe”.

„Bazowe silniki są zbyt słabe do tego auta”.

„Przeciętne wyciszenie przy wyższych prędkościach”.

„Bagażnik mógłby być trochę większy”.

Używany Renault Koleos II – awaryjność, typowe usterki

Renault Koleos II dość często pełnił rolę auta rodzinnego i najprawdopodobniej był używany głównie w mieście, więc warto sprawdzić przód i tył samochodu pod kątem zarysowań i wgnieceń. Sprawdź również felgi aluminiowe pod kątem uszkodzeń od krawężników. Upewnij się, że wszystkie elementy elektryczne we wnętrzu działają tak, jak powinny, a przednie siedzenia przesuwają się, a tylne siedzenia prawidłowo składają. Jeśli chodzi o problemy, jest trochę za wcześnie, aby znaleźć jakiekolwiek poważne wady obecnej generacji Koleosów, ale wiele modeli z gamy Renault miały pewne problemy z zatykaniem filtra cząstek stałych (DPF). Wielu kierowców narzeka na wspomnianą wyżej jakość spasowania wnętrza oraz hałasujący przy wyższych prędkościach szklany dach (warto sprawdzić również jego mechanizm, czy domyka się do końca).

Renault Koleos II - schowek
Ładnie zaprojektowane, ale kiepsko wykonane wnętrze to bolączka niektórych egzemplarzy Koleosa II.

Używany Renault Koleos II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Renault Koleos II znajduje się między innymi w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej (widoczny za szybą z zewnątrz) oraz na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Renault Koleos II numer VIN

Używany Renault Koleos II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących Renault Koleosa II. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem 2.0 dCi, napędem 4×4 i z wyposażeniem Initiale Paris oraz przebiegiem 30 000 kilometrów to koszt 130 000 złotych. Za około 90 000 złotych można również znaleźć model z 2017 roku w wersji z tym samym silnikiem oraz napędem na cztery koła i przebiegiem 154 000 kilometrów.

Używany Renault Koleos II – podsumowanie

Gdyby nie wpadki z jakością wykonania niektórych egzemplarzy, zbyt mała oferta silnikowa i dość wysoka cena, popularność Koleosa II byłaby z pewnością większa. To bardzo ciekawe, komfortowe i przede wszystkim ładne auto, które może być ciekawym kandydatem na samochód rodzinny dla miłośnika francuskiej motoryzacji, który chce się wyróżnić na ulicy i pragnie mieć nietuzinkowe auto.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Renault i spokrewnionym Nissanie X-Trail:

Używany Nissan X-Trail (2014-2022) – opinie użytkowników

Używany Renault Kadjar (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Używany Renault Espace V (2014-2021) – opinie użytkowników

Renault Koleos II - bok

Renault Koleos II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 467/184/167 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 565-1795 l
Renault Koleos II – dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 1.3 TCe 1.6 dCi 1.7 Blue dCi 2.0 dCi 2.0 Blue dCi
Pojemność 1332 cm³ 1598 cm³ 1749 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³
Paliwo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 158 KM 130 KM 150 KM 177 KM 190 KM
Maks. moment 270 Nm 320 Nm 340 Nm 380 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s 11,4 s 11,8 s 10,7 s 10,1 s
Prędkość maks. 200 km/h 185 km/h 190 km/h 202 km/h 198 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,8 l/100 km 4,6 l/100 km 5,4 l/100 km 5,6 l/100 km 6,4 l/100 km

Używany Renault Koleos II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji