Renault Kangoo II

Odwieczny rywal Peugeota Partnera i Citroena Berlingo niebawem doczeka się następcy. Poznajmy opinie o używanym Renault Kangoo II i zweryfikujmy jego awaryjność.

Renault Kangoo bije się z rywalami koncernu PSA o fotel lidera w segmencie kombivanów już drugiej połowy lat 90. W 2008 roku rywalizacja wkroczyła na nowy poziom, bowiem Renault, jak i Citroen i Peugeot przedstawili drugie wcielenia swoich reprezentantów. Na polskim rynku Kangoo musiał uznać wyższość Berlingo i Partnera, choć wcale nie oferował od nich mniej. W katalogach pojawiła się wersja standardowa i przedłużona, a nawet skrócona do mniej niż 4 metrów odmiana Be Bop. Wszystkie z nich można było zamówić jako dostawcze (dodatek Express w nazwie). W międzyczasie wprowadzono Kangoo z napędem elektrycznym (Z.E. o mocy 60 KM), 7-osobowego Grand Kangoo oraz… niemieckiego klona modelu, czyli Mercedesa Citana (od 2012 r.). Tak szeroki wachlarz dostępnych wersji bez wątpienia umożliwia znalezienie kombivana Renault na miarę własnych potrzeb. Pozostające 12 lat w produkcji auto niebawem doczeka się następcy, a to będzie ostatni gwizdek na kupno młodego egzemplarza z minimalnym przebiegiem w rozsądnie skalkulowanej cenie.

Renault Kangoo II
Względem pierwszej generacji Kangoo II urosło aż o 18 cm wzdłuż i 16 cm wszerz. Dostęp do bagażnika: poprzez dwuskrzydłowe drzwi (fot.) lub podnoszoną do góry klapę.

Segment kombivanów rządzi się swoimi prawami i przez te 12 lat Renault Kangoo wcale nie stał się samochodem totalnie przestarzałym. Przewiezie niemal wszystko, zatem wciąż spełnia podstawowe założenia w swojej klasie. A jak ten budżetowo wykonany samochód prezentuje się na rynku wtórnym? Czy pomimo uproszczonej budowy właściciele często spotykają się z awariami? Poznajmy opinie o używanym Renault Kangoo II.

Renault Kangoo II
W Mercedesie Citanie (z lewej) przewidziano te same jednostki napędowe co Kangoo, czyli 1.2 TCe (Citan 112) i 1.5 dCi (Citan 108/109/111 CDI). Poza stylistyką przodu i tyłu pewnych zmian dokonano także w kokpicie niemieckiego auta.

Używane Renault Kangoo II – wnętrze

Deskę rozdzielczą Kangoo trudno dziś uznać za nowoczesną. Na każdym kroku widać połacie niewykorzystanej powierzchni plastików, przypominających zresztą dostawczy rodowód modelu. Zmiany po liftingu ograniczyły się w zasadzie do zmodernizowania archaicznego panelu radia (widocznego na zdjęciu poniżej) i dodaniu kilku pozycji wyposażenia, np. systemu multimedialnego R-Link i asystenta podjazdu pod górę. Utrzymanie porządku w Kangoo nie powinno sprawiać problemu (na każdym kroku znajdziemy jakąś skrytkę lub schowek), pozytywnie oceniane są czytelność kokpitu i widoczność z miejsca kierowcy.

Renault Kangoo II
Pozycja za kierownicą i właściwości jezdne Kangoo dają po sobie poznać, że prowadzimy samochód użytkowy. Jakość wykonania wersji osobowych sporo przewyższa dostawcze: w nich brakuje nawet tak oczywistego wyposażenia jak radio, komputer pokładowy lub… schowek przed pasażerem.

Przez ogromne drzwi uzyskujemy dostęp do… ogromnego wnętrza Kangoo, swobodnie mieszczącego pięć dorosłych osób. Na ilość miejsca w zasadzie nikt nie ma prawa narzekać: co najwyżej na szerokość, gdy z tyłu podróżują dobrze zbudowani pasażerowie. Większe zastrzeżenia płyną w kierunku przeciętnej wygody przednich foteli (twarde siedzisko, niedostateczne wyprofilowanie) i dokuczliwej na dłuższą metę pozycji, w jakiej przychodzi siedzieć w drugim rzędzie. Ponad głowami podróżnych wygospodarowano pojemną wnękę i trzy zamykane schowki, w niektórych wersjach znajdziemy nawet składane stoliki w oparciach przednich siedzeń. Wykorzystanie wybitnie pojemnego (660 l) i ustawnego bagażnika ułatwia możliwość ulokowania półki w kilku pozycjach. Złożenie drugiego rzędu tworzy płaską przestrzeń o objętości ponad 2,6 m³. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia długiego przedmiotu, można skorzystać z opcji pochylenia oparcia przedniego fotela pasażera.

Używane Renault Kangoo II – silniki

W Kangoo spotkamy te same jednostki napędowe co m.in. w używanych Daciach. Przez pierwsze lata produkcji zwolennicy silników benzynowych mieli do wyboru wyłącznie wolnossącego 1.6 w dwóch wersjach mocy: 87 i 106 KM. Po liftingu wycofano je na rzecz 1.2 TCe (114/115 KM) wyposażonego w turbosprężarkę. Dopiero on jest w stanie wystarczająco rozpędzać załadowanego Kangoo w trasie: polecany zwłaszcza w odmianach osobowych. Z kolei paleta turbodiesli obejmuje wyłącznie 1.5 dCi, na przestrzeni lat oferowanego w następujących wariantach: 68, 75, 80, 86, 90, 95, 103, 110 i 115 KM. Producent zapewniał odbiorców o stałych modernizacjach tego silnika. I rzeczywiście, na tle starszych odmian jego awaryjność istotnie spadła, ale nie do zerowego poziomu. Poza tym 1.5 dCi przekonuje niezłą kulturą pracy i oszczędnym charakterem, który powinni docenić odbiorcy Kangoo.

Renault Kangoo II
Negatywna opinia o silnikach 1.5 dCi wciąż nie straciła na aktualności, ale przy profilaktycznym zadbaniu o ten silnik może on cieszyć spokojną eksploatacją. Turbodiesla pod maską ma ponad połowa wystawionych Kangoo II.

Używane Renault Kangoo II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Zaskoczył mnie komfort resorowania Kangoo. Zawieszenie pracuje bardzo cicho jak na samochód użytkowy”

„To auto umożliwia szybką i łatwą wymianę podstawowych części, np. żarówkę zmieniam w ciągu minuty”

„Przewiezie towar w firmie i zawiezie rodzinę na wakacje. Samochód bardzo uniwersalny”

„Po złożeniu drugiego rzędu bez problemów przewiozę kilka rowerów, bez ich rozkręcania”

 Wady 

„Klimatyzacja nie daje sobie rady z wychłodzeniem tak obszernego wnętrza. Cierpią zwłaszcza pasażerowie z tyłu”

„Oferowane w Kangoo silniki (lekko ponad 100-konne) nie są w stanie dynamiczne napędzać ważącego 1430 kg auta”

„Fotele mają zbyt twarde siedzisko. Nie polecam na dłuższe wypady”

„Toporna praca lewarka biegów. Przydałoby się 6. przełożenie”

Używane Renault Kangoo II – awaryjność, typowe usterki

Problemy starszych Renault z 1.5 dCi niestety odnoszą się także do Kangoo II. Turbodiesle zaczynały generować awarie już po przekroczeniu 100 tys. km, gdy „poddawał się” układ wtryskowy (pompa lub same wtryskiwacze), a objawem tego była nierówna praca silnika. Nie do końca (a przynajmniej w wersjach z początku produkcji) nie udało się rozwiązać kłopotów z obracającymi się panewkami: mechanicy zalecają profilaktyczną wymianę co ok. 120-140 tys. km. Poza tym te silniki nie są wolne od zużywania oleju, a cierpi na tym głównie turbosprężarka. Ten element warto mieć na uwadze, wybierając Kangoo z benzynowym 1.2 TCe. Wielu użytkowników skarży się na piszczące klocki hamulcowe i szybko zużywające się tarcze, drobne awarie elektroniki („choinka” na desce rozdzielczej) i usterki układu klimatyzacji. Oczywiście warto mieć na względzie konieczność doprowadzenia do porządku zawieszenia, czyli wymiany tulei gumowych w belce skrętnej czy sworzni wahaczy/łączników stabilizatora z przodu.

Używane Renault Kangoo II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN w Renault Kangoo II znajduje się na wzmocnieniu bocznym prawym w pobliżu osadzenia gniazda prawego amortyzatora.

Renault Kangoo II - numer VIN

Używane Renault Kangoo II – sytuacja rynkowa

Osobowe Renault z deklarowaną bezwypadkową przeszłością kosztują minimum 14 tys. zł, lecz dopiero po dołożeniu kilku tys. zł można liczyć na benzynowy silnik lub atrakcyjniejszy wygląd niż karoseria z czarnymi zderzakami. Kangoo po liftingu (od 2012 r.) kosztuje minimum 20 tys. zł, a osobowe o kilka tys. zł więcej. Barierę 30 tys. zł zazwyczaj przekraczają „kilkulatki” z przebiegami mniejszymi niż 100 tys. km. Ok. 2/3 oferty stanowią diesle, benzynowe auta zazwyczaj napędza jednostka 1.6, niekiedy z LPG.

Renault Kangoo II
Tak wygląda pas przedni zmodernizowanego Kangoo (od 2012 r.). Na zdjęciu elektryczna odmiana Z.E. – sporadycznie trafia się w ogłoszeniach.

Używane Renault Kangoo II – podsumowanie

Kombivan niesłusznie zepchnięty w cień rywali z tego samego kraju. Renault Kangoo ma równie wiele do zaoferowania, a możliwe awarie turbodiesli można przewidzieć lub im zapobiec, pilnując terminów wymiany oleju i profilaktycznie wymieniając panewki. Oczywiście wybierając ten model trzeba zaakceptować wyrzeczenia, jakie niesie ze sobą jazda kombivanem, czyli niezbyt pewne prowadzenie i co najwyżej umiarkowana dynamika. Jednak mało który samochód lepiej sprawdzi się w roli samochodu firmowego, a jednocześnie rodzinnego.

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych Renault:

Używane Renault Twingo II (2007-2014) – opinie

Używane Renault Clio III (2005-2012) – opinie

Używane Renault Clio IV (2012-2019) – opinie

Używane Renault Megane III (2008-2016) – opinie

Używane Renault Fluence (2009-2016) – opinie

Używane Renault Laguna III (2007-2015) – opinie

Używane Renault Scenic III (2009-2017) – opinie

Używane Renault Espace IV (2003-2014) – opinie

Renault Kangoo

Renault Kangoo II – wymiary, pojemność bagażnika
Kangoo Be BopKangooKangoo Maxi
Dł./szer./wys.387/183/184 cm421/183/184 cm467/183/184 cm
Rozstaw osi231 cm268 cm309 cm
Pojemność bagażnika230-1700 l660-2600 l660-2780 l
Renault Kangoo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.2 TCe1.2 TCe1.6 8V1.6 16V
Pojemność1197 cm³1197 cm³1598 cm³1598 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz.benz.
Maks. moc115 KM114 KM87 KM106 KM
Maks. moment190 Nm190 Nm128 Nm148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,0 s11,7 s15,8 s13,0 s
Prędkość maks.170 km/h173 km/h158 km/h170 km/h
Śr. zużycie paliwa5,8 l/100 km5,9 l/100 km7,5 l/100 km7,5 l/100 km
Renault Kangoo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi
Pojemność1461 cm³1461 cm³1461 cm³1461 cm³1461 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc68 KM75 KM86 KM90 KM103 KM
Maks. moment185 Nm180 Nm200 Nm200 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h19,6 s16,3 s16,0 s14,6 s13,2 s
Prędkość maks.146 km/h150 km/h159 km/h160 km/h170 km/h
Śr. zużycie paliwa5,5 l/100 km5,6 l/100 km5,5 l/100 km5,7 l/100 km5,7 l/100 km

Używane Renault Kangoo II – galeria

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 4.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here