UżywaneOpinieUżywane Renault Kangoo II (2008-2021) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Renault Kangoo II (2008-2021) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Odwieczny rywal Peugeota Partnera i Citroena Berlingo niedawno doczekał się następcy. Poznajmy opinie o używanym Renault Kangoo II i zweryfikujmy jego awaryjność.

Renault Kangoo bije się z rywalami koncernu PSA o fotel lidera w segmencie kombivanów już drugiej połowy lat 90. W 2008 roku rywalizacja wkroczyła na nowy poziom, bowiem zarówno Renault, jak i duet Citroen&Peugeot przedstawili drugie wcielenia swoich reprezentantów. Na polskim rynku Kangoo musiał uznać wyższość Berlingo i Partnera, choć wcale nie oferował od nich mniej. W katalogach pojawiła się wersja standardowa i przedłużona, a nawet skrócona do mniej niż 4 metrów odmiana Be Bop. Wszystkie z nich można było zamówić jako dostawcze (dodatek Express w nazwie). W międzyczasie wprowadzono Kangoo z napędem elektrycznym (Z.E. o mocy 60 KM), 7-osobowego Grand Kangoo oraz… niemieckiego klona modelu, czyli Mercedesa Citana (2012-2021). Tak szeroki wachlarz dostępnych wersji bez wątpienia umożliwia znalezienie kombivana Renault na miarę własnych potrzeb. Produkowane przez 13 lat auto doczekało się następcy, zatem jest to dobry czas na kupno młodego egzemplarza z minimalnym przebiegiem, a przy tym rozsądnie wycenionego.

Renault Kangoo II
Względem pierwszej generacji Kangoo II urosło aż o 18 cm wzdłuż i 16 cm wszerz. Dostęp do bagażnika: poprzez dwuskrzydłowe drzwi (fot.) lub podnoszoną do góry klapę.

Segment kombivanów rządzi się swoimi prawami i przez te 13 lat Renault Kangoo wcale nie stało się samochodem totalnie przestarzałym. Przewiezie niemal wszystko, zatem wciąż spełnia podstawowe założenia w swojej klasie. A jak ten budżetowo wykonany samochód prezentuje się na rynku wtórnym? Czy pomimo uproszczonej budowy właściciele często spotykają się z awariami? Poznajmy opinie o używanym Renault Kangoo II.

Renault Kangoo II 10
Kangoo II względem poprzedniego Kangoo I diametralnie urosło wszerz – aż o 17 cm (szerokość to 183 cm). Na długość przybyło również godne odnotowania 21 cm.

Używane Renault Kangoo II – wnętrze

Deskę rozdzielczą Kangoo trudno dziś uznać za nowoczesną. Na każdym kroku widać połacie niewykorzystanej powierzchni plastików, przypominających zresztą dostawczy rodowód modelu. Zmiany po liftingu ograniczyły się w zasadzie do zmodernizowania archaicznego panelu radia (widocznego na zdjęciu poniżej) i dodaniu kilku pozycji wyposażenia, np. systemu multimedialnego R-Link i asystenta podjazdu pod górę. Utrzymanie porządku w Kangoo nie powinno sprawiać problemu (na każdym kroku znajdziemy jakąś skrytkę lub schowek), pozytywnie oceniane są czytelność kokpitu i widoczność z miejsca kierowcy.

Przez ogromne drzwi uzyskujemy dostęp do… ogromnego wnętrza Kangoo, swobodnie mieszczącego pięć dorosłych osób. Na ilość miejsca w zasadzie nikt nie ma prawa narzekać: co najwyżej na szerokość, gdy z tyłu podróżują dobrze zbudowani pasażerowie. Większe zastrzeżenia płyną w kierunku przeciętnej wygody przednich foteli (twarde siedzisko, niedostateczne wyprofilowanie) i dokuczliwej na dłuższą metę pozycji, w jakiej przychodzi siedzieć w drugim rzędzie. Ponad głowami podróżnych wygospodarowano pojemną wnękę i trzy zamykane schowki, w niektórych wersjach znajdziemy nawet składane stoliki w oparciach przednich siedzeń. Wykorzystanie wybitnie pojemnego (660 l) i ustawnego bagażnika ułatwia możliwość ulokowania półki w kilku pozycjach. Złożenie drugiego rzędu tworzy płaską przestrzeń o objętości ponad 2,6 m³. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia długiego przedmiotu, można skorzystać z opcji pochylenia oparcia przedniego fotela pasażera.

Używane Renault Kangoo II – silniki

W Kangoo spotkamy te same jednostki napędowe co m.in. w używanych Daciach. Przez pierwsze lata produkcji zwolennicy silników benzynowych mieli do wyboru wyłącznie wolnossącego 1.6 w dwóch wersjach mocy: 87 i 106 KM. Po liftingu wycofano je na rzecz 1.2 TCe (114/115 KM) wyposażonego w turbosprężarkę. Dopiero on jest w stanie wystarczająco rozpędzać załadowanego Kangoo w trasie: polecamy go zwłaszcza w odmianach osobowych. Z kolei paleta turbodiesli obejmuje wyłącznie 1.5 dCi, na przestrzeni lat oferowanego w następujących wariantach: 68, 75, 80, 86, 90, 95, 103, 110 i 115 KM. Producent zapewniał odbiorców o stałych modernizacjach tego silnika. I rzeczywiście, na tle starszych odmian jego awaryjność istotnie spadła, ale nie do zerowego poziomu. Poza tym 1.5 dCi przekonuje niezłą kulturą pracy i oszczędnym charakterem, który powinni docenić odbiorcy Kangoo.

Renault Kangoo II
Negatywna opinia o silnikach 1.5 dCi wciąż nie straciła na aktualności, ale przy profilaktycznym zadbaniu o ten silnik może on cieszyć spokojną eksploatacją. Turbodiesla pod maską ma większość wystawionych Kangoo II.

Używane Renault Kangoo II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Zaskoczył mnie komfort resorowania Kangoo. Zawieszenie pracuje bardzo cicho jak na samochód użytkowy”

„To auto umożliwia szybką i łatwą wymianę podstawowych części, np. żarówkę zmieniam w ciągu minuty”

„Przewiezie towar w firmie i zawiezie rodzinę na wakacje. Samochód bardzo uniwersalny”

„Po złożeniu drugiego rzędu bez problemów przewiozę kilka rowerów, bez ich rozkręcania”

 Wady 

„Klimatyzacja nie daje sobie rady z wychłodzeniem tak obszernego wnętrza. Cierpią zwłaszcza pasażerowie z tyłu”

„Oferowane w Kangoo silniki (lekko ponad 100-konne) nie są w stanie dynamiczne napędzać ważącego 1430 kg auta”

„Fotele mają zbyt twarde siedzisko. Nie polecam na dłuższe wypady”

„Toporna praca lewarka biegów. Przydałoby się 6. przełożenie”

Używane Renault Kangoo II – awaryjność, typowe usterki

Problemy starszych Renault z 1.5 dCi niestety odnoszą się także do Kangoo II. Turbodiesle zaczynały generować awarie już po przekroczeniu 100 tys. km, gdy „poddawał się” układ wtryskowy (pompa lub same wtryskiwacze), a objawem tego była nierówna praca silnika. Nie do końca (a przynajmniej w wersjach z początku produkcji) nie udało się rozwiązać kłopotów z obracającymi się panewkami: mechanicy zalecają profilaktyczną wymianę co ok. 120-140 tys. km. Poza tym te silniki nie są wolne od zużywania oleju, a cierpi na tym głównie turbosprężarka. Ten element warto mieć na uwadze, wybierając Kangoo z benzynowym 1.2 TCe. Wielu użytkowników skarży się na piszczące klocki hamulcowe i szybko zużywające się tarcze, drobne awarie elektroniki („choinka” na desce rozdzielczej) i usterki układu klimatyzacji. Oczywiście warto mieć na względzie konieczność doprowadzenia do porządku zawieszenia, czyli wymiany tulei gumowych w belce skrętnej czy sworzni wahaczy/łączników stabilizatora z przodu.

Używane Renault Kangoo II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN w Renault Kangoo II znajduje się w pobliżu osadzenia gniazda prawego amortyzatora.

Renault Kangoo II numer VIN

Używane Renault Kangoo II – sytuacja rynkowa

Osobowe Renault z deklarowaną bezwypadkową przeszłością kosztują minimum 14 tys. zł, lecz dopiero po dołożeniu kilku tys. zł można liczyć na benzynowy silnik lub atrakcyjniejszy wygląd niż karoseria z czarnymi zderzakami. Kangoo po liftingu kosztują minimum 20 tys. zł, a osobowe o kilka tys. zł więcej. Barierę 30 tys. zł zazwyczaj przekraczają „kilkulatki” z przebiegami w okolicach 150 tys. km. Ok. 3/4 oferty stanowią diesle, benzynowe auta zazwyczaj napędza jednostka 1.6, niekiedy z LPG.

Używane Renault Kangoo II – podsumowanie

Kombivan niesłusznie zepchnięty w cień rywali z tego samego kraju. Renault Kangoo ma równie wiele do zaoferowania, a możliwe awarie turbodiesli można przewidzieć lub im zapobiec, pilnując terminów wymiany oleju i profilaktycznie wymieniając panewki. Oczywiście wybierając ten model trzeba zaakceptować wyrzeczenia, jakie niesie ze sobą jazda kombivanem, czyli niezbyt pewne prowadzenie i co najwyżej umiarkowana dynamika. Jednak mało który samochód lepiej sprawdzi się w roli samochodu firmowego, a jednocześnie rodzinnego.

Redakcja poleca inne artykuły o używanych Renault:

Używane Renault Kangoo I i Renault Kangoo II – którą generację wybrać?

Używane Renault Scenic III (2009-2017) – opinie użytkowników

Używane Renault Trafic II (2001-2014) – opinie użytkowników

Renault Kangoo II

Renault Kangoo II – wymiary, pojemność bagażnika
Kangoo Be Bop Kangoo Kangoo Maxi
Dł./szer./wys. 387/183/184 cm 421/183/184 cm 467/183/184 cm
Rozstaw osi 231 cm 268 cm 309 cm
Pojemność bagażnika 230-1700 l 660-2600 l b.d.-2780 l
Renault Kangoo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 8V 1.6 16V
Pojemność 1197 cm³ 1197 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz. benz.
Maks. moc 115 KM 114 KM 87 KM 106 KM
Maks. moment 190 Nm 190 Nm 128 Nm 148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,0 s 11,7 s 15,8 s 13,0 s
Prędkość maks. 170 km/h 173 km/h 158 km/h 170 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,8 l/100 km 5,9 l/100 km 7,5 l/100 km 7,5 l/100 km
Renault Kangoo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Pojemność 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 68 KM 75 KM 86 KM 90 KM 103 KM
Maks. moment 185 Nm 180 Nm 200 Nm 200 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 19,6 s 16,3 s 16,0 s 14,6 s 13,2 s
Prędkość maks. 146 km/h 150 km/h 159 km/h 160 km/h 170 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km 5,6 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km 5,7 l/100 km
Renault Kangoo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki elektryczne)
Kangoo Z.E. Kangoo Z.E.
Pojemność baterii 22 kWh 33 kWh
Paliwo elektryczny elektryczny
Maks. moc 60 KM 60 KM
Maks. moment 226 Nm 226 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 20,3 s 22,6 s
Prędkość maks. 130 km/h 130 km/h
Zasięg 170 km 270 km

Używane Renault Kangoo II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji