UżywaneUżywane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) - który silnik wybrać?

Używane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) – który silnik wybrać?

Lancer nie był złym autem, lecz na tle dopracowanych konkurentów nie potrafił niczym do siebie przekonać. Zobaczmy, z jakim silnikiem warto kupić używanego Mitsubishi Lancera VIII.

Ostatnia sprzedawana w Europie generacja Lancera tradycyjnie już była dostępna z nadwoziem sedan, a później ofertę zasilił większy od niego liftback. Dość agresywnie stylizowany (przynajmniej na tle poprzednika) samochód nie mógł się jednak odnaleźć w silnie obsadzonym segmencie. Był zbyt surowo wykończony (same twarde plastiki) i niezbyt przemyślany konstrukcyjnie – pomimo znacznej długości (ok. 4,6 m) bagażniki mieściły zaledwie 344/377 l (odpowiednio liftback i sedan). Na tym aucie nie zawiedli się zwolennicy japońskiej solidności oraz miłośnicy kultowych odmian EVO. Takowa generowała prawie 300 KM, podczas gdy jednostki z „cywilnych” Lancerów w zasadzie nie „zabłysnęły” znaczną awaryjnością, czego nie można powiedzieć o kupowanym od Volkswagena turbodieslu (2.0 TDI PD, tutaj nazwany 2.0 DI-D). Zweryfikujmy, jakiego silnika najlepiej szukać w Lancerze.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – silniki benzynowe

W opisywanym wcieleniu dwój debiut miały benzynowe jednostki z aluminiowymi blokami i systemami zmiennych faz rozrządu. Do 2010 r. stosowano następujące odmiany: 1.5/109 KM, 1.8/143 KM oraz 2.0/150 KM. Po liftingu moc silnika 1.8 spadła do 140 KM, a rolę bazowej propozycji przejął znany m.in. z Mitsubishi ASX-a 1.6 (117 KM). Osiągami plasuje się gdzieś pomiędzy 1.5 i 1.8, za to pali mniej nawet od słabszego odpowiednika. Co ciekawe, Mitsubishi przewidywało możliwość dostosowania wariantu 1.8 do zasilania LPG. W tym celu fabrycznie wzmacniano gniazda zaworowe (i same zawory), a instalację zakładano w ASO lub w wybranym przez klienta zakładzie. Topowe Lancery wykorzystują turbodoładowanego 2.0. W odmianie Ralliart rozwija 240 KM, w EVO, w zależności od rynku, 295-359 KM. Obie rządzą się swoimi prawami na rynku wtórnym. Jest ich mało, a jeśli już, kosztują krocie (Ralliart: 30-40 tys. zł, EVO: 80-150 tys. zł).

Mitsubishi Lancer VIII 06
Benzynowe, wolnossące jednostki MIVEC (1.5, 1.8, 2.0, później także 1.6) może nie zapewniają sportowych osiągów, ale spokój podczas eksploatacji – już tak.
Mitsubishi Lancer VIII 04
Montowany w Lancerach Ralliart i EVO 2.0 Turbo również spisuje się nieźle, choć po 240-konnej odmianie można by spodziewać się lepszych osiągów.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – silniki Diesla

Do 2010 r. Mitsubishi sprowadzało do Lancera 2-litrowego turbodiesla od Volkswagena. Niestety, był to felerny 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami (w japońskim aucie nazywa się 2.0 DI-D). Sprawia one te same problemy co w Passatach, Golfach i innych autach koncernu VAG, czyli pękają głowice, szwankują pompowtryskiwacze i przestaje działać pompa oleju. Japońskie turbodiesle 1.8 DI-D (od 2010 r.) są bez porównania trwalsze, ale i droższe w naprawach (które trwają dłużej z uwagi na gorszą dostępność części). Poza tym nie przekonują do siebie głośną pracą i zaledwie 5-biegową skrzynią w odmianie 116-konnej.

Mitsubishi Lancer VIII 03
Wysokoprężne Lancery grają drugoplanową rolę na rynku wtórnym. Nieco częściej spotyka się samochody z niemieckimi turbodieslami 2.0.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – który silnik wybrać?

Polecamy poliftowe Lancery z popularnym silnikiem 1.6 MIVEC (ceny: od 20 tys. zł), choć tak naprawdę wszystkie odmiany benzynowe, poza możliwym spalaniem oleju silnikowego, są raczej niezawodne. Alternatywa dla awaryjnych (2.0 DI-D) i drogich w naprawach (1.8 DI-D) turbodiesli? Lancer z silnikiem 1.8, fabrycznie przystosowanym do zasilania LPG.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Mitsubishi Lancer VIII, odsyłamy do poniższego materiału:

Używane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) – opinie użytkowników

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benz.)
Silnik1.5 MIVEC1.6 MIVEC1.8 MIVEC2.0 Turbo2.0 Turbo
Pojemność1499 cm³1590 cm³1798 cm³1998 cm³1998 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz., turbobenz., turbo
Maks. moc109 KM117 KM140 KM240 KM295 KM
Maks. moment143 Nm154 Nm176 Nm343 Nm366 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s10,7 s9,8 s7,0 s5,4 s
Prędkość maks.189 km/h191 km/h192 km/h230 km/h242 km/h
Śr. zużycie paliwa7,4 l/100 km5,5 l/100 km6,6 l/100 km10,0 l/100 km10,5 l/100 km
Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.8 DI-D1.8 DI-D2.0 DI-D
Pojemność1798 cm³1798 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc116 KM150 KM140 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s10,1 s9,7 s
Prędkość maks.193 km/h204 km/h207 km/h
Śr. zużycie paliwa4,8 l/100 km5,1 l/100 km6,4 l/100 km

Mitsubishi Lancer VIII 02

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

4 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji