UżywaneOpinieUżywane Audi A6 (C7; 2011-2018) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Audi A6 (C7; 2011-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Generacja C7 szturmem podbija rynek wtórny. Czy jest warta sporej dopłaty na tle starszej C6? Oto opinie o używanym Audi A6 (C7).

W 2021 roku najstarsze Audi A6 (C7) z drugiej ręki staną się 10-latkami. Mimo tego faktu absolutnie nie można klasyfikować tego auta jako przestarzałego. Na tle poprzednika (A6 C6) może i faktycznie nie stanowi nadzwyczajnego przełomu względem rozmiarów zewnętrznych (wciąż mierzy 493 cm długości), ale ma za to o 6 cm większy rozstaw osi i minimalnie skorygowaną szerokość. Jednocześnie to ostatnie Audi A6 z, można powiedzieć, klasyczną deską rozdzielczą opartą na fizycznych przyciskach i analogowych wskaźnikach. Poziomem wyposażenia droższych wersji samochód ani trochę nie pozostaje w tyle, nawet jeśli zestawimy go z trendami obowiązującymi pod koniec drugiej dekady XXI wieku. Przyszli nabywcy wcielenia C7 mieli zresztą mnóstwo możliwości spersonalizowania swojego samochodu, zaznaczając rozmaite opcje w internetowym konfiguratorze. Za sprawą takiej polityki (praktykowanej nie tylko przez Audi) w ogłoszeniach praktycznie nie figurują dwa identycznie wyposażone samochody, a liczba dostępnych opcji rzadko pokrywa się z wyposażeniem seryjnym wyszczególnionym dla konkretnej wersji. Producent z Ingolstadt proponował również kilka rodzajów zawieszenia (seryjne, sportowe oraz pneumatyczne) i przekazywania napędu – albo na przednie, albo na wszystkie koła quattro (za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen). Poza topowymi Audi S6/RS6 (420-605 KM) zrezygnowano z montażu automatycznych skrzyń Tiptronic na rzecz bezstopniowych Multitronic i dwusprzęgłowych S tronic.

AUDI A6 C7 FLAUDI A6 C7 FL Avant S-Line 3.0TDI Competition V6 326KM 8AT Tiptronic Quattro PO7K615 10-2015 Avant S-Line 3.0TDI Competition V6 326KM 8AT Tiptronic Quattro PO7K615 10-2015
Pakiet S line (obejmujący również kilka zmian we wnętrzu) z zewnątrz poznamy po poszerzonych progach i zderzakach. Kombi to najliczniej obsadzona w ogłoszeniach wersja nadwoziowa Audi A6 (C7).

Używane Audi A6 (C7) ceną wciąż odstręcza większość potencjalnych odbiorców: na początku roku 2021 minimalne kwoty zakupu oscylowały w granicach 45 tys. zł, lecz w rzeczywistości lepiej na niego wydać ok. 70-80 tys. zł. Czy ten nowoczesny model klasy wyższej zasługuje na rekomendację? Jak jest z awaryjnością tego wciąż „świeżego” samochodu? Poznajmy opinie o używanym Audi A6 (C7).

Używane Audi A6 (C6) czy Audi A6 (C7) – którą generację wybrać?

AUDI A6 C7 Avant 3.0TDI V6 245KM 7AT S-tronic Quattro PO010ST 12-2011
Niezależnie od zastosowanego zawieszenia i napędu, Audi A6 (C7) pozostaje wyjątkowo precyzyjnym i bezpiecznym w prowadzeniu samochodem. Trwałość komponentów podwozia oceniana jest wysoko.

Używane Audi A6 (C7) – wnętrze

Audi tchnęło w kokpit A6 (C7) trochę świeżości, stosując wymyślne linie nachodzenia na siebie kolejnych elementów deski rozdzielczej. Ogólny zamysł pozostał identyczny jak w poprzedniku. Mamy zatem do czynienia z szeroką konsolą środkową, tradycyjnymi wskaźnikami za kierownicą oraz rozbudowanym panelem przy dźwigni zmiany biegów z pokrętłem służącym do obsługi multimediów. Do opisywanego modelu trafił system MMI z licznymi funkcjami, m.in. odczytywaniem map Google, obsługą głosową czy dodatkowym ekranem head-up ponad „daszkiem” zegarów. Za pośrednictwem centralnego ekranu koryguje się również ustawienia układu Audi drive select, obejmującego m.in. wybór trybu jazdy i zakresu pracy zawieszenia. W A6 przeważają stonowane kolorystyki w odcieniach czerni i szarości, często łączone ze srebrnymi wstawkami. Niektóre wersje otrzymały wykończenie prawdziwym drewnem (na fot.).

AUDI A6 C7 Avant 3.0TDI V6 245KM 7AT S-tronic Quattro PO010ST 12-2011
Audi zdążyło nas przyzwyczaić do najwyższej jakości materiałów wykończeniowych. Podczas gdy niektóre BMW odnotowywały pod tym względem drobne wpadki, w Audi poziom pozostał bardzo wysoki.

Potencjalni właściciele Audi A6 słusznie oczekują od tego modelu najwyższego komfortu podróżowania. Niemieckie auto powinno sprostać tym wymaganiom, ponieważ oferuje obszerne fotele często wyposażone w system elektrycznej regulacji (niektóre nawet z wysuwaną częścią siedziska). Do niskiego osadzenia miejsc siedzących trzeba przywyknąć: wysokość samochodu to zaledwie 146 cm. Zwiększenie rozstawu osi (o 6 cm względem poprzednika) przełożyło się na przestrzeń z tyłu, choć trzeba przyznać, że Audi A6 zawsze zapewniało nadmiar centymetrów w porównaniu do tylnonapędowych rywali (BMW serii 5, Mercedes klasy E). Po reprezentacyjnej limuzynie trudno oczekiwać płaskiej podłogi z tyłu, stąd najlepiej czują się tam dwie osoby. Bagażniki są nie tylko pojemne (530 l w sedanie i 565 l w kombi), ale i pieczołowicie wykończone, ustawne oraz wyposażone w liczne udogodnienia na co dzień (uchwyty na torby, belki podtrzymujące bagaż, schowane zawiasy klapy w sedanie).

Używane Audi A6 (C7) – silniki

We wcieleniu C7 Audi wyraźnie poszło w kierunku montażu jednostek 4-cylindrowych. Pośród benzynowych były to popularne 1.8 TFSI (190 KM) oraz 2.0 TFSI (180/252 KM). Obydwa otrzymały doładowanie turbosprężarką oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Podobny osprzęt zastosowano również w odmianach V6, z tym że jedna z nich – 2.8 FSI/204 KM – występowała wyłącznie w odmianie wolnossącej. Z kolei 3.0 TFSI (300/313/333 KM) korzystają z doładowania mechanicznego, czyli kompresora. Układ biturbo trafił wyłącznie do silników 4.0 V8 TFSI z Audi S6/RS6 (rozwijał w nich 420/450/560/605 KM). Jako ciekawostkę warto dodać, że na bazie 2.0 TFSI opracowano wariant hybrydowy łącznie rozwijający 245 KM (A6 hybrid). Ofertę turbodiesli zasiliły z kolei dwa silniki z common rail – 2.0 TDI (136/150/177/190 KM) i 3.0 TDI V6 (190/204/218/245/272/313/320/326 KM). Odmiany powyżej 300 KM otrzymały podwójne turbodoładowanie i seryjną konfigurację z napędem quattro i automatyczną skrzynią Tiptronic. Poza 3.0 TDI trafiła ona wyłącznie do Audi S6/RS6. Właściciele słabszych wersji musieli się zadowolić bezstopniową przekładnią Multitronic lub dwusprzęgłową S tronic (czyli DSG).

AUDI A6 C7 3.0TDI V6 245KM 7AT S-tronic Quattro PO318RK 03-2011
Ofertę rynkową zdominowały turbodiesle 2.0 TDI. Popularność tych jednostek w wielu Audi/Volkswagenach/Skodach/Seatach działa oczywiście na plus, ale do Audi A6 pasują co najwyżej odmiany 177/190-konne. Więcej przyjemności z jazdy zagwarantują 3.0 TDI V6 (fot.), ale po pierwsze – trudniej je znaleźć, po drugie – naprawy idą w grube tysiące złotych.

Używane Audi A6 (C7) – opinie użytkowników

 Zalety 

„Polecam napęd quattro. Poprawia stabilność podczas trudnych warunków pogodowych”

„W środku zawsze panuje niczym nie zmącona cisza. Za to najbardziej cenię Audi”

„Mimo sportowego zawieszenia auto gładko i komfortowo wybiera nierówności. Duża w tym zasługa pneumatyki”

„Zimą przydają się szybko nagrzewające się fotele. Nigdy nie miałem problemu z parującymi szybami”

 Wady 

„Skrzynia S tronic potrafi się pogubić i nie nadążać za oczekiwaniami kierowcy. Wolałem starszą ZF w BMW”

„Według mnie kanapa ma zbyt pionowe oparcie. Po takiej limuzynie spodziewałem się większej przestrzeni”

„To długie i szerokie auto – nie sposób wszędzie nim zaparkować”

„Lakier w niespełna 10-letnim samochodzie już wymaga korekty. Pełno w nim naleciałości i rys”

Używane Audi A6 (C7) – awaryjność, typowe usterki

Koncern Volkswagena montował do Audi A6 (C7) zmodernizowane na przestrzeni lat jednostki napędowe, pozbawione większość tzw. chorób wieku dziecięcego. Mimo wszystko na niektóre z nich lepiej uważać. Mowa o skrajnie zajeżdżonych 1.8/2.0 TFSI (które nadal pochłaniają nieakceptowalne ilości oleju silnikowego) oraz 3.0 TDI z przebiegami powyżej 300 tys. km. To najczęściej górna granica żywotności łańcuchowego rozrządu, który w tej jednostce umieszczony został po stronie skrzyni biegów, co istotnie wydłuża koszt wymiany i naraża na dodatkowe koszty (kompletny zestaw rozrządu + robocizna = ok. 5-6 tys. zł). Mimo iż trwałość stosowanych tu odmian 2.0 TDI CR uległa znacznej poprawie względem starszych z pompowtryskiwaczami (PD), w tych silnikach do tej pory zgłaszane są problemy z niską wydolnością pompy olejowej. Niemniej właśnie ją najlepiej rozważyć, jeśli za priorytet stawiamy redukcję kosztów eksploatacji do minimum. Niezawodność to z kolei mocna cecha wolnossącego 2.8 FSI (do 2014 r.). Uważajmy na bardzo popularne w tym samochodzie automatyczne skrzynie biegów. Niezależnie od rodzaju, są niemal bezobsługowe (poza wymianą oleju) tylko do pewnego czasu, tzn. przebiegu. Po 200 tys. km w przekładni Multitronic może zajść konieczność wymiany łańcucha spinającego koła pasowe lub przeciekającej chłodnicy oleju. S tronic zazwyczaj ma już wtedy zużyty zestaw sprzęgieł oraz mechatronikę (łączny koszt regeneracji: 5-6 tys. zł). Poza tymi przypadłościami generację C7 trapią kłopoty z pękającymi reflektorami i „elektryką” (przestaje działać hamulec ręczny, nie wysuwa się ekran centralny).

AUDI A6 C7 3.0TDI V6 245KM 7AT S-tronic Quattro PO318RK 03-2011
Kosztowne awarie automatycznych skrzyń w Audi przeważnie wynikają z ich zmęczenia eksploatacyjnego, aniżeli z wpadek konstrukcyjnych. W większości przypadków wydatki na naprawy da się zawczasu przewidzieć.

Używane Audi A6 (C7) – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito na wzmocnieniu bocznym prawym w pobliżu gniazda osadzenia prawego amortyzatora oraz w obudowie desce rozdzielczej z lewej strony (oba miejsca na fot.).

Audi A6 C7 34
AUDI A6 C7 FL Avant S-Line 3.0TDI Competition V6 326KM 8AT Tiptronic Quattro PO7K615 10-2015

Używane Audi A6 (C7) – sytuacja rynkowa

By myśleć o zakupie Audi A6 (C7), trzeba dysponować budżetem minimum 45 tys. zł. Dopiero dokładając kolejne 10 tys. zł otrzymujemy pewien wybór pomiędzy innymi silnikami niż 2.0 TDI. Od 60 tys. zł zaczynają się lepiej wyposażone auta (z większymi felgami), ale wciąż z pierwszych roczników. Optimum na dobrze utrzymanego „przedlifta” lub wstęp do Audi po modernizacji: 75-85 tys. zł. Najmłodsze samochody z powodzeniem kosztują dwa razy więcej. Z nieznaczną przewagą przeważają wersje kombi, prawdziwym „rarytasem” pozostają natomiast benzynowe A6 (C7). Najczęstsza odmiana silnikowa: 2.0 TDI.

Używane Audi A6 (C7) – podsumowanie

Wzorowe wykończenie wnętrza, niezawodny napęd quattro i nowoczesne wyposażenie musi kosztować, stąd na razie nie warto porywać się na tanie Audi A6 (C7) w zubożonej wersji i z niezbyt mocnym silnikiem. Z drugiej strony, aktualnie ten model zmaga się z największym spadkiem wartości, oferując współczesne nowinki techniczne i prestiż za rozsądnie skalkulowaną kwotę (jak na luksusowe auto). A6 sprawia też wrażenie solidniejszego od BMW serii 5 (F10), lecz mniej przestronnego od Mercedesa klasy E.

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych Audi:

Używane Audi A1 I (2010-2018) – opinie

Używane Audi A3 II (2003-2012) – opinie

Używane Audi A4 B7 (2004-2008) – opinie

Używane Audi A4 B8 (2008-2015) – opinie

Używane Audi A5 I (2007-2016) – opinie

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) – opinie

Używane Audi A8 D3 (2002-2009) – opinie

Używane Audi TT I (1998-2006) – opinie

Używane Audi Q3 I (2011-2018) – opinie

Używane Audi Q5 I (2008-2016) – opinie

Używane Audi Q7 I (2005-2015) – opinie

Audi A6 C7 36

Audi A6 (C7) – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.493/187/146 cm
Rozstaw osi291 cm
Pojemność bagażnikased 530 l, kmb 565-1680 l
Audi A6 (C7) – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benz.)
Silnik1.8 TFSI2.0 TFSI2.8 FSI3.0 TFSI3.0 TFSI
Pojemność1798 cm³1984 cm³2773 cm³2995 cm³2995 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz.benz., kompr.benz., kompr.
Maks. moc180 KM252 KM204 KM310 KM333 KM
Maks. moment320 Nm370 Nm280 Nm440 Nm440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h7,9 s6,7 s8,1 s5,5 s5,1 s
Prędkość maks.233 km/h250 km/h240 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km6,7 l/100 km8,0 l/100 km8,2 l/100 km7,4 l/100 km
Audi A6 (C7) – dane techniczne, osiągi, spalanie (wersje specjalne)
SilnikhybridS6RS6RS6 performance
Pojemność1984 cm³3993 cm³3993 cm³3993 cm³
Paliwobenz. + elektr.benz., biturbobenz., biturbobenz., biturbo
Maks. moc245 KM420 KM560 KM605 KM
Maks. moment350 + 210 Nm550 Nm700 Nm750 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h7,5 s4,6 s3,9 s3,7 s
Prędkość maks.240 km/h250 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km9,7 l/100 km9,8 l/100 km9,6 l/100 km
Audi A6 (C7) – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI3.0 TDI3.0 TDI3.0 TDI
Pojemność1968 cm³1968 cm³1968 cm³2967 cm³2967 cm³2967 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc136 KM177 KM190 KM204 KM245 KM272 KM
Maks. moment350 Nm380 Nm400 Nm450 Nm580 Nm580 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s8,2 s7,7 s7,0 s6,1 s5,5 s
Prędkość maks.209 km/h228 km/h235 km/h240 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km4,9 l/100 km4,4 l/100 km5,7 l/100 km5,9 l/100 km5,1 l/100 km

Używane Audi A6 (C7) – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji