UżywaneOpinieUżywane Audi A6 (C6; 2004-2011) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Audi A6 (C6; 2004-2011) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Bezpieczny, prestiżowy, bogato wyposażony, przestronny i mocny – do Audi A6 (C6) można przypisać wiele pozytywnych przymiotników, a przy tym może sobie pozwolić na niego wielu odbiorców. Oto opinie o używanym Audi A6 (C6).

Bez wątpienia Audi A6 C6 można okrzyknąć najprzestronniejszym autem ówczesnej klasy wyższej – przyczyniły się do tego nie tylko spora długość (nawet 493 cm) i rozstaw osi (285 cm), ale i umieszczenie silnika za przednią osią (w BMW i Mercedesie jest on cofnięty w głąb nadwozia), co też zaowocowało zwiększonym zwisem przednim utrudniającym codzienne manewrowanie przy krawężnikach. Ogromna popularność tego modelu z czasem obnażyła jego typowe usterki, a jest ich sporo z uwagi na całą plejadę siników 4-, 6-, 8- i 10-cylindrowych oraz licznych zaawansowanych elementów wyposażenia. Dzisiaj najtańsze A6 (C6) są wystawiane w okolicach 15 tys. zł, co niewątpliwie kusi coraz młodszych nabywców chętnych osobiście poznać zalety tego modelu. Uczulamy jednak, że wyeksploatowane egzemplarze niewiadomego pochodzenia to jeżdżące skarbonki, w które trzeba będzie drugie tyle „włożyć”, albo i więcej, gdy natrafimy na najbardziej ryzykowną specyfikację A6. W dużym skrócie należy się wystrzegać aut z silnikami 4-cylindrowymi ze skrzynią Multitronic i zużytym wielowahaczowym zawieszeniem (występuje w przedniej i tylnej osi).

AUDI A6 C6 3.0TDI V6 224KM 6AT Tiptronic Quattro PO1128N 06-2004
Dodatkowe okienko z tyłu ułatwia manewrowanie tym prawie 5-metrowym autem. Widoczność jest niezła także w pozostałych kierunkach.
AUDI A6 C6 Avant 2.0TDI 140KM 6MT PO593FF 09-2007
Polscy odbiorcy pożądają niezwykle przestronnej odmiany kombi. Oferowano ją również w najmocniejszych wersjach A6 C6, czyli S6 i RS6.

Używane Audi A6 (C6) – wnętrze

W 2008 roku A6 C6 poddano delikatnej modernizacji, której w środku w zasadzie nie widać. Stonowany i elegancki design kokpitu okazuje się ponadczasowy, a świetnej jakości materiały sprawiają, że wnętrze faktycznie wygląda na przebieg dwukrotnie mniejszy niż jest w rzeczywistości (bardzo to ułatwia sprawę handlarzom wystawiającym starsze A6, które „przejechały” mniej niż 300 tys. km). Bogate wyposażenie wcale nie jest sprawą oczywistą. Trafiają się auta m.in. z ręczną klimatyzacją, malutkim ekranem centralnym lub z kierownicą bez funkcji sterowania radiem. Najczęściej braki w wyposażeniu dotyczą samochodów sprowadzonych, bo Polacy kupujący A6 w salonie przeważnie decydowali się na auta w lepszych specyfikacjach (trzeba tylko takie znaleźć!). Każde A6 ma za to system multimedialny MMI (Multi Media Interface) obsługiwany za pośrednictwem pokrętła w konsoli środkowej. Występowały cztery rodzaje: Basic i Basic Plus (wyświetlacz monochromatyczny), High 2G z kolorowych wyświetlaczem i nawigacją oraz High 3G ze slotem na karty pamięci lub nawet twardym dyskiem 40 GB. Rzadko bo rzadko, ale trafiają się A6 C6 z bardzo współczesnym wyposażeniem, np. z asystentem pasa ruchu, aktywnym tempomatem.

Ponad 4,9-metrowe nadwozie kryje wnętrze zapewniające niemal królewskie warunki podróżowania dla 4 osób: piąta nie będzie miała gdzie ulokować nóg z uwagi na pokaźny tunel centralny kryjący wał napędowy w wersji quattro (ale jest też w wersjach z napędem na przód). Wszystkie A6 mają komfortowe i dobrze wyprofilowane fotele, a sporo także z pełną elektryczną regulacją i skórzaną tapicerką (te dwa elementy czasami nie idą ze sobą w parze). Jakość „skóry” – wysoka, wyciera się tylko na zewnętrznych poduszkach. Obie wersje nadwoziowe mają przepastne i miękko wykończone bagażniki o pojemności 555 l (sedan) i 565 l (kombi). W sedanie pod jego podłogą znalazło się jeszcze miejsce na akumulator i koło zapasowe. Niektóre A6 Avant wyposażono w praktyczne szyny z przegródką podtrzymującą bagaż.

Używane Audi A6 (C6) – silniki benzynowe

Gamę silnikową otwiera jedyna benzynowa jednostka czterocylindrowa – 2.0 TFSI/170 KM. Cieszy się umiarkowanym „wzięciem”, bo zbytnio nie pasuje do tak dużej limuzyny i z czasem zaczyna „brać” olej (słabe pierścienie tłokowe). Pośród silników V6 należy wymienić 2.4 MPI, 2.8/3.2 FSI (wtrysk bezpośredni) oraz 3.0 TFSI z kompresorem (wprowadzony po liftingu). Klienci najchętniej wybierają 2.4, bo nieźle wypada pod względem trwałości i toleruje LPG. Do założenia instalacji nadaje się również 8-cylindrowy 4.2 MPI, ale już w 2006 roku zastąpił go 4.2 FSI z mocą podniesioną do 350 KM. Ukoronowanie gamy stanowią wersje S6 i RS6 napędzane jednostkami V10 z wtryskiem bezpośrednim. 5,2-litrowe S6 nie ma turbodoładowania i rozwija 435 KM, a 5.0 biturbo w RS6 – oszałamiające 580 KM. Auto osiąga pierwsze 100 km/h już po upływie 4,5 sekundy (S6 – 5,2 s).

Audi A6 C6 silnik
W A6 (C6) niemal na dobre zagościły silniki z wtryskiem bezpośrednim – nie mają go tylko 2.4 V6 (fot.) i 4.2 V8 sprzed liftingu.

Używane Audi A6 (C6) – silniki Diesla

Do A6 montowano jednostki 2.0 TDI powszechnie znane z Volkswagenów i innych marek koncernu VAG. 140-konna wersja jest obarczona licznymi problemami związanymi z pompowtryskiwaczami i wadliwą pompą oleju (wyciera się trzpień napędzający, regeneracja kosztuje ok. 2000 zł). W nowszych z common rail z kolei dochodzi do awarii pompy wysokiego ciśnienia paliwa, wskutek czego dostają się do niego opiłki metalu (obarczony tą przypadłością jest zwłaszcza silnik CAGB). W A6 montowano również widlaste, 6-cylindrowe diesle 2.7 i 3.0 TDI. Są bardzo poszukiwane na polskim rynku, ale i nie wolne od wad. Jednostki sprzed liftingu zmagają się z nietrwałym układem wtryskowym common rail i awariami łańcuchów rozrządu (są 4, umieszczone po stronie ściany grodziowej, co utrudnia ich wymianę i generuje koszty robocizny). Usterki wyeliminowano w zmodernizowanych jednostkach napędzających auta po liftingu (oznaczenie CDYA, CDYC).

Audi A6 C6 - silnik 3.0 TDI
Do diesli V6 „wchodzi” aż 8 litrów oleju. Najlepiej zmieniać go co 15 tys. km i nie zwracać uwagę na kwestię „long life” (dotyczy także odmian benzynowych).

Używane Audi A6 (C6) – opinie użytkowników

 Zalety 

„Napęd quattro daje niesamowitą pewność i trakcję. Idealnie współgra z precyzyjnym układem kierowniczym”

„Wysoka jakość wykonania i masa przydatnych bajerów umilających podróż”

„Doskonałe warunki na tylnej kanapie: mnóstwo miejsca, podłokietnik, osobne oświetlenie i przyciemniane szyby”

„Automatyczna skrzynia biegów (Tiptronic) idealnie dobiera przełożenia do warunków jazdy”

 Wady 

„W aucie siedzi się nisko i ma się ograniczoną widoczność, np. podczas pokonywania zakrętu”

„Moje Audi ma manualną skrzynię. Trochę hałasuje (pewnie łożysko), a wrzucaniu 2. biegu towarzyszy zgrzytnięcie”

„Uwaga na próby ukrycia problemów z rozrządem: niektórzy wymieniają tylko napinacze, a to pomaga na krótką metę”

„Ceny zakupu niskie, ale napraw – nadal wysokie”

Używane Audi A6 (C6) – awaryjność, typowe usterki

Poza wymienionymi wyżej przypadłościami niektórych silników niemal w każdym używanym A6 C6 trzeba sprawdzić stan wielowahaczowego zawieszenia: to solidna konstrukcja, ale setki tysięcy kilometrów po polskich drogach zdążyły i na nim odcisnąć już swoje piętno. W uterenowionym A6 Allroad zastosowano zawieszenie pneumatyczne, w którym z czasem pojawiają się nieszczelności. Użytkownicy skarżą się na niską trwałość bezstopniowej skrzyni Multitronic, którą Audi montowało do A6 ze słabszymi silnikami bez napędu quattro: zawodzi w nich głównie sterownik. Z kolej do działania Tiptronica nikt nie ma większych zastrzeżeń, ale pamiętajmy w nich (i w Multitronic) o wymianach oleju co 80 tys. km. W najstarszych autach pojawiają się ogniska korozji na drzwiach i klapach (maskę i błotnik wykonano z aluminium), z kolei w poliftowych szybko przepalają się diodowe światła.

Audi A6 C6 - sterowanie MMI
Ręczna skrzynia biegów nie sprawia użytkownikom zbyt wielu problemów. Pokrętłem po prawej stronie obsługuje się system MMI.

Używane Audi A6 (C6) – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito pośrodku przegrody czołowej (fot.). Tabliczka z numerem identyfikacyjnym znajduje się w podłodze bagażnika.

AUDI A6 C6 Avant 2.0TDI 140KM 6MT PO593FF 09-2007

Używane Audi A6 (C6) – sytuacja rynkowa

Po przefiltrowaniu ogłoszeń na „bezwypadkowy”, „nieuszkodzony” i „nie-anglik” pojawia się kilkadziesiąt ogłoszeń dotyczących A6 C6 za mniej niż 20 tys. zł. Nie dajmy się zwieść: to dopiero początek wydatków na ten samochód. Ponad połowa z ok. 500 wystawionych aut kosztuje jednak mniej niż 25 tys. zł. Mniej więcej tyle kosztują godne uwagi 3.0 TDI, a po dorzuceniu kilku tysięcy zł można rozglądać się za zadbanym benzynowym 4.2 (ale bardzo rzadkim). Rynek zdominowały A6 C6 z silnikami wysokoprężnymi (¾ ogłoszeń). Na „polifta” trzeba przeznaczyć od ok. 28 tys. zł, S6 – 50 tys. zł, a RS6 rządzi się zupełnie innymi prawami i „podchodzi” nawet pod sześciocyfrową kwotę.

Używane Audi A6 (C6) – podsumowanie

Nie ma co się porywać na tanie A6 C6 za mniej niż 20 tys. zł – lepiej odłożyć więcej na samochód z polecanym silnikiem albo z poprawionymi przypadłościami awaryjnej jednostki, np. naprawie pierścieni w 2.0 TFSI. Pamiętajmy, że najstarsze samochody mają 14 lat i raczej przez ten okres przejechały więcej niż często deklarowane 200-300 tys. km. Nie śpieszmy się zakupem i podejmijmy się znalezienia bogato wyposażonego A6 z polskiego salonu, nawet jeżeli będzie trochę droższe: to zadanie trudne, ale do wykonania.

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych Audi:

Używane Audi A4 B8 (2008-2015) – opinie

Używane Audi A5 I (2007-2016) – opinie

Używane Audi A6 C7 (2011-2018) – opinie

Używane Audi A8 D3 (2002-2009) – opinie

Używane Audi A6 (C6) i Audi A6 (C7) – którego wybrać?

AUDI A6 C6 FL 3.0TDI V6 240KM 6AT Tiptronic Quattro PO013JW 05-2009

Audi A6 (C6) – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 491-493/186/146 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika sed 555 l, kmb 565-1660 l
Audi A6 (C6) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. 4- i 6-cylindrowe)
Silnik 2.0 TFSI 2.4 V6 2.8 V6 FSI 2.8 V6 FSI 3.0 V6 TFSI 3.2 V6 FSI
Pojemność 1984 cm³ 2393 cm³ 2773 cm³ 2773 cm³ 2995 cm³ 3123 cm³
Paliwo benz., turbo benz. benz. benz. benz., kompr. benz.
Maks. moc 170 KM 177 KM 190 KM 220 KM 290 KM 255 KM
Maks. moment 280 Nm 230 Nm 280 Nm 280 Nm 420 Nm 330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s 9,2 s 8,2 s 7,3 s 6,0 s 7,0 s
Prędkość maks. 228 km/h 236 km/h 238 km/h 240 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,5 l/100 km 9,7 l/100 km 8,2 l/100 km 8,4 l/100 km 9,4 l/100 km 9,7 l/100 km
Audi A6 (C6) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. 8- i 10-cylindrowe)
Silnik 4.2 V8 4.2 V8 FSI 5.0 V10 TFSI (RS6) 5.2 V10 FSI (S6)
Pojemność 4163 cm³ 4163 cm³ 4991 cm³ 5204 cm³
Paliwo benz. benz. benz., biturbo benz.
Maks. moc 335 KM 350 KM 580 KM 435 KM
Maks. moment 420 Nm 440 Nm 650 Nm 540 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s 5,9 s 4,5 s 5,2 s
Prędkość maks. 250 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 11,7 l/100 km 10,2 l/100 km 14,0 l/100 km 12,6 l/100 km
Audi A6 (C6) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla 4-cylindrowe)
Silnik 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 136 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 320 Nm 320 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 10,3 s 8,9 s
Prędkość maks. 204 km/h 208 km/h 228 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km 6,3 l/100 km 5,9 l/100 km
Audi A6 (C6) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla 6-cylindrowe)
Silnik 2.7 V6 TDI 2.7 V6 TDI 3.0 V6 TDI 3.0 V6 TDI 3.0 V6 TDI
Pojemność 2698 cm³ 2698 cm³ 2967 cm³ 2967 cm³ 2967 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 180 KM 190 KM 225 KM 233 KM 240 KM
Maks. moment 380 Nm 400 Nm 450 Nm 450 Nm 500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s 7,9 s 7,3 s 6,9 s 6,6 s
Prędkość maks. 228 km/h 232 km/h 250 km/h 247 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,3 l/100 km 6,5 l/100 km 8,5 l/100 km 8,5 l/100 km 7,1 l/100 km

Używane Audi A6 (C6) – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

14 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji