UżywaneUżywane Audi A6 C6 (2004-2011) - który silnik wybrać?

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) – który silnik wybrać?

Długowieczny model o wciąż imponujących właściwościach jezdnych i poziomie wyciszenia. Za którym silnikiem najlepiej się rozglądać w poszukiwaniu używanego Audi A6 (C6)?

Debiutująca kilkanaście lat temu trzecia generacja Audi A6 do dzisiaj zachwyca pod wieloma względami. Auto punktuje nieprzyzwoicie wielkim bagażnikiem, przestronną kabiną i najwyższej jakości wykończeniem, w dodatku nie koroduje, nie widać po nim przebiegu i ma całkiem „współczesne wyposażenie”. Radość z jazdy niemiecką limuzyną klasy wyższej można sobie sprawić już za kilkanaście tys. zł, chociaż tradycyjnie już przestrzegamy przed najtańszymi samochodami „po przejściach” i na używane Audi A6 C6 radzimy odłożyć ok. 30 tys. zł.

Którym silnikiem warto się zainteresować? Czy wszystkie są tak długowieczne jak cały samochód? Zobaczmy, jakie jednostki napędowe przewidziało Audi do tego modelu.

Używane Audi A6 C6 – silniki benzynowe

W ubiegłej dekadzie spory rozrzut w liczbie cylindrów jeszcze nikogo nie dziwił. Tylko jeden silnik benzynowy w Audi A6 C6 ma ich 4 – to 2.0 TFSI o mocy 170 KM. Dyskusyjnie pasuje do tak dostojnego auta, poza tym „nałogowo” spala olej w ilościach przekraczających litr na 1000 km. Dalej mamy już odmiany V6, czyli 2.4 z wielopunktowym wtryskiem paliwa (177 KM) i odmiany z wtryskiem bezpośrednim (FSI): 2.8 (190/210 KM), 3.2 (256 KM) i wprowadzony w 2008 r. 3.0 TFSI z doładowaniem mechanicznym (kompresorem; 290 KM). Gamę odmian V8 reprezentują 4.2 MPI (335 KM) oraz 4.2 FSI (od 2006 r.; 350 KM). Użytkownicy nie przejmują się gorszymi osiągami starszych odmian z wtryskiem pośrednim i wybierają je z uwagi na prostszy i tańszy montaż instalacji gazowej. Jednostki 10-cylindrowe zarezerwowano już tylko dla Audi S6 i RS6. Pierwszy z nich wykorzystuje wolnossącego 5.2 V10 FSI (435 KM), topowy z kolei podwójnie turbodoładowanego 5.0 V10 FSI rozwijającego imponujące 580 KM.

Audi A6 C6
2.4 V6 to najrozsądniejsza propozycja na benzynowe Audi A6 C6. Silnik zapewnia wystarczające osiągi i rzadko zaskakuje niespodziewanymi wydatkami na naprawy.
Audi A6 C6
Od odróżnieniu od 2.0 TFSI, jednostka 3.0 TFSI otrzymała doładowanie kompresorem. Na rynku wtórnym trafia się dość rzadko.

Używane Audi A6 C6 – silniki Diesla

Podstawowy turbodiesel to 4-cylindrowy 2.0 TDI. Do 2008 r. w ofercie widniały tylko odmiany z awaryjnymi pompowtryskiwaczami i wadliwą pompą oleju (136/140 KM). Po liftingu wprowadzono udoskonalową wersję z zasilaniem common rail (170 KM), lecz i ona nie jest zupełnie bezawaryjna, bowiem posiada łuszczącą się pompę paliwa. Powstałe w ten sposób opiłki metalu trafiają do układu paliwowego i zatykają wtryskiwacze. Wysokoprężne wersje V6 (2.7 TDI i 3.0 TDI) uchodzą za solidniejsze i wymagające interwencji tylko przy naprawdę wysokich przebiegach. Warto jednak mieć z tyłu głowy ogromne koszty ich serwisowania. Jeśli przyjdzie nam wymienić skomplikowany układ łańcuchowego rozrządu, musimy przygotować na tą operację ok. 5-8 tys. zł: koszty mocno winduje umiejscowienie rozrządu od strony ściany grodziowej. Za najpewniejsze pod kątem niezawodności uchodzą wersje wprowadzone po modernizacji samochodu w 2008 r.

AUDI A6 C6 Avant 2.0TDI 140KM 6MT PO593FF 09-2007
Dopiero 170-konna odmiana silnika 2.0 TDI wystarczająco żwawo rozpędza ciężkie Audi A6. Wersje z common rail (CR) uchodzą za znacznie trwalsze.
AUDI A6 C6 3.0TDI V6 224KM 6AT Tiptronic Quattro PO1128N 06-2004
Turbodiesle V6 zachwycają kulturą pracy i ponadprzeciętnymi osiągami, lecz „sprowadzają na ziemię” rachunkami za niektóre naprawy.

Używane Audi A6 C6 – który silnik wybrać?

W ogłoszeniach bezsprzecznie dominują Audi A6 z turbodieslami. W ich przypadku najbezpieczniej trzymać się jak najmłodszych roczników, ewentualnie poszukać starszych odmian z udokumentowaną naprawą pierścieni (2.0 TDI) lub wymianą rozrządu (2.7/3.0 TDI). Spośród odmian benzynowych z kolei zyskują oferowane na początku produkcji wersje z wtryskiem wielopunktowym (2.4 V6 i 4.2 V8) – są całkiem przewidywalne i dobrze współpracują z instalacją gazową. Bez względu na wybrany silnik, unikajmy samochodów z generującą koszty i ograniczającą osiągi skrzynią Multitronic.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Audi A6 C6, odsyłamy do poniższego materiału:

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) – opinie użytkowników

Audi A6 C6 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benzynowe)
Silnik 2.0 TFSI 2.4 V6 2.8 FSI 3.2 FSI 4.2 FSI
Pojemność 1984 cm 2393 cm 2773 cm 3123 cm 4163 cm
Paliwo turbo benz. benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 170 KM 177 KM 190 KM 255 KM 350 KM
Maks. moment 280 Nm 230 Nm 280 Nm 330 Nm 440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s 9,2 s 8,2 s 7,0 s 5,9 s
Prędkość maks. 228 km/h 236 km/h 238 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,5 l/100 km 9,7 l/100 km 8,2 l/100 km 9,7 l/100 km 10,2 l/100 km
Audi A6 C6 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki Diesla)
Silnik 2.0 TDI PD 2.0 TDI CR 2.7 TDI 3.0 TDI 3.0 TDI
Pojemność 1968 cm 1968 cm 2698 cm 2967 cm 2967 cm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 170 KM 180 KM 225 KM 240 KM
Maks. moment 320 Nm 350 Nm 380 Nm 450 Nm 500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 8,9 s 8,9 s 7,3 s 6,6 s
Prędkość maks. 208 km/h 228 km/h 228 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 5,9 l/100 km 7,0 l/100 km 7,2 l/100 km 7,1 l/100 km

AUDI A6 C6 3.0TDI V6 224KM 6AT Tiptronic Quattro PO1128N 06-2004

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji