UżywaneOpinieUżywana Mazda CX-30 (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Mazda CX-30 (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Kompaktowa, ale wystarczająco obszerna, aby pomieścić niewielką rodzinę. Mazda CX-30 to idealna równowaga i alternatywa dla znacznie droższego modelu CX-5. Jakie są opinie o Maździe CX-30 i czy warto rozważyć zakup?

Mazda 3 to jeden z najlepiej wyglądających hatchbacków w segmencie, ale ma swoje ograniczenia. Nie jest to auto przestronne i specjalnie praktyczne, a jeśli ktoś szuka niedużego auta rodzinnego, stylistyka i pierwsze wrażenie nie jest najważniejszymi argumentami skłaniającymi do zakupu. Jeśli jednak ktoś naprawdę chce auto marki Mazda, model CX-3 wydaje się nieco za mały, kuszą go odrobinę lepsze właściwości jezdne w trudniejszych warunkach, tj. większe ilości śniegu, nierówne drogi za miastem czy okazjonalny wyjazd z rodziną na piknik do lasu, model CX-30 może być idealną alternatywą. Nieco wyższe zawieszenie, dużo elementów ochronnych z tworzywa sztucznego, jak również opcjonalny napęd na cztery koła – takie argumenty mają dużą siłę przebicia.

Mazda CX-30 - tył
Bardzo ładna sylwetka i dużo dodatków w „terenowym” stylu czynią z CX-30 jednego z najładniejszych crossoverów na rynku.

Używana Mazda CX-30 – wymiary, nadwozie

O ile Mazda 3 w wersji hatchback jest po prostu pięknym autem, dodanie do nadwozia sporej ilości nakładek z tworzyw sztucznych, podniesienie zawieszenia i zmodyfikowanie płynnych linii nie wyszło jej na dobre. Mazda CX-30 to wciąż bardzo ładne auto, ale nie ma tego subtelnego uroku, który gdzieś zniknął wraz z dodaniem do nadwozia bardzo szerokich elementów z czarnego plastiku m.in. w dolnej części drzwi, na progach, zderzakach i nadkolach. Na szczęście w połączeniu z tradycyjnym dla Mazdy czerwonym lakierem Soul Red Crystal, sporą ilością chromowanych dodatków w przedniej części, ładnym, szerokim grillem i felgami z ciekawym wzorem, CX-30 wciąż będzie wyróżniała się na drodze i w tym segmencie zasługuje na miano jednego z najładniejszych aut. Pięknie prezentuje się tył, ze smukłymi światłami o bardzo ładnym wypełnieniu i podwójnym wydechem. Jeśli ktoś lubi styl crossoverów i nie przeszkadzają mu bardzo duże nakładki z plastiku, propozycja Mazdy na pewno przypadnie mu do gustu. Japońska propozycja mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1540 mm wysokości. Rozstaw osi to 2655 mm.

Mazda CX-30 - przód
Wystarczy ładny lakier, aby wyróżnić się z tłumu. Mazda CX-30 w kolorze Soul Red Crystal potrafi zwrócić na siebie uwagę.

Używana Mazda CX-30 – wnętrze, bagażnik

Mazda CX-30 naprawdę wyróżnia się jakością wnętrza: żaden inny kompaktowy SUV nie dorównuje jej klasyczną solidnością, jakością wykończenia i doboru materiałów. Deska rozdzielcza jest oblepiona gąbczastym, wyglądającym na drogi materiałem, a elementy wykończenia ze sztucznej skóry są solidnie spasowane i sprawiają bardzo dobre wrażenie. Dodajmy do tego klasyczne chromowane wykończenia, estetyczne elementy i ładnie wykonane przełączniki i mamy świetny przepis na eleganckie, klasyczne wnętrze. Naprawdę trzeba się mocno postarać, aby zużyć elementy sterujące, dlatego też podczas oględzin dokładnie wszystko sprawdźmy, aby nie kupić wyeksploatowanego i zaniedbanego modelu.

Mazda CX-30 - deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza to połączenie elegancji i minimalizmu z dyskretną nowoczesnością. Jakość materiałów jak na ten segment jest świetna.

Wszystkie wersje są wyposażone w centralnie zamontowany wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 8,8 cala, obsługiwany za pomocą intuicyjnego kontrolera obrotowego, który jest montowany między przednimi siedzeniami wraz z przyciskami skrótów. Auto zapewnia również dobre, staroświeckie przyciski i pokrętła do ogrzewania i stereo, dzięki czemu bardzo szybko poznamy wszystkie funkcje i opcje bez konieczności długiego studiowania instrukcji obsługi. Dla miłośników tradycyjnych rozwiązań w nowoczesnym wydaniu, CX-30 będzie idealnym wyborem. Wewnątrz jest dużo miejsca z przodu, pozycja za kierownicą jest bardzo poprawna, jednak pasażerowie tylnych siedzeń muszą zmagać się z małym otworem drzwiowym i dość ciasnym wnętrzem. Jak na rodzinne SUV-y, bagażnik też jest trochę mały – oferuje 430 litrów w standardowym ułożeniu oparć. Po ich złożeniu bagażnik ma pojemność 1406 litrów.

Używana Mazda CX-30 – silniki

Pod maską do wyboru są dwa 2-litrowe silniki benzynowe, z których oba wykorzystują technologię miękkiej hybrydy. Mały silnik elektryczny i akumulator modelu CX-30 współpracują ze sobą, poprawiając wydajność i szybkość reakcji przy niskich prędkościach. Oba silniki są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, a opcjonalnie dostępny jest również sześciobiegowy automat. Najmocniejszy silnik daje również opcję napędu na cztery koła. Nie ma silników Diesla – są same benzyny. Bazą jest silnik 2.0 e-SKYACTIV-G o mocy 122 KM, ale jest on dość ospały.

Mazda CX-30 - silnik
Bazowy silnik nie zachwyca dynamiką i elastycznością, ale może odwdzięczyć się niskim zużyciem paliwa i bezproblemową eksploatacją.

Jednostki wolnossące mają swoją specyfikę, więc niska moc wymaga dość mocnego „kręcenia”, a to przekłada się na wyższe spalanie. O wiele lepiej spisze się wersja o mocy 150 KM, a topowy wariant 2.0 e-SKYACTIV-X o mocy 186 KM i momencie obrotowym 240 Nm zapewni całkiem niezła dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 204 km/h. Średnie spalanie – około 5,6 l/100 km. Przez pewien czas dostępna była również 189-konna wersja 2.5 SKYACTIV-G, choć nie zabawiła ona zbyt długo w ofercie CX-30.

Mazda CX-30 - silnik
Topowa odmiana w połączeniu ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła to idealna propozycja dla bardzo wymagających użytkowników.

Używana Mazda CX-30 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo przyjemna dla oka stylistyka i świetnie wykończone wnętrze”.

„Zwinna, sprawna i zadowalająco dynamiczna w mieście (również z opcjonalnym napędem 4×4)”.

„W najmocniejszej wersji bardzo dobra dynamika i zadowalające spalanie”.

„Wysoka niezawodność i solidność wykonania”.

 Wady 

„Niewielki wybór jednostek napędowych (brak diesla i hybrydy)”.

„Nie jest to auto dla miłośników nowych technologii i gadżetów”.

„Nadwozie przy wyższych prędkościach generuje sporo szumu”.

„Bazowe wersje o mocy 122 KM są ospałe i mało elastyczne”.

Mazda CX-30 - e-SKYACTIV-x
Mazda CX-30 w topowej wersji z silnikiem 2.0 e-SKYACTIV-x.

Używana Mazda CX-30 – awaryjność, typowe usterki

Mazda CX-30 może wyglądać na solidną i terenową, ale jej rozmiary oznaczają, że z pewnością wielokrotnie pokonywała ciasne miejskie ulice i parkingi. Mając to na uwadze, warto sprawdzić karoserię pod kątem zadrapań i wgnieceń, a także koła pod kątem uszkodzeń od krawężników. Wnętrze jest solidne, ale wykonane z miękkich materiałów, które źle znoszą zaniedbania i ostre traktowanie. W niektórych egzemplarzach występowały problemy z elektrycznie podnoszoną klapą bagażnika, która mogła niespodziewanie opaść przy pełnym otwarciu. Warto sprawdzić w ASO Mazdy, czy dany egzemplarz kwalifikuje się do nieodpłatnej naprawy. Mazda CX-30 to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się jeszcze żadnych historii związanych z popularnymi i powtarzającymi się usterkami.

Mazda CX-30 - wnętrze
Liczne miękkie, ale delikatne materiały nie zawsze dzielnie znoszą próbę czasu i intensywnej eksploatacji.

Używana Mazda CX-30 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Mazda CX-30 znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz na naklejce na prawym słupku B. Numer VIN może się również znajdować pod plastikową osłoną na podłodze przed fotelem pasażera.

Mazda CX-30 - VIN

Używana Mazda CX-30 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących Mazdy CX-30. Przykładowo model z 2021 roku z przebiegiem 45 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 100 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku i z przebiegiem 10 000 kilometrów.

Używana Mazda CX-30 – podsumowanie

Mazda CX-30 to świetna alternatywa dla tych, którzy szukają niedużego auta rodzinnego. Jeśli priorytetem jest wygląd, przyjemność z prowadzenia, świetne wykończenie i elegancja, niedostatek miejsca i funkcjonalności nie będzie sprawiał problemów. Ogromną zaletą jest także niezawodność oraz względna oszczędność jednostek napędowych przy odpowiednim traktowaniu.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Mazdach:

Używana Mazda CX-5 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Używana Mazda CX-3 (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Mazda CX-30 - bok

Mazda CX-30 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 439/179/154 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika 430-1406 l
Mazda CX-30 – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.0 e-SKYACTIV-G 2.0 e-SKYACTIV-G 2.0 e-SKYACTIV-G
Pojemność 1998 cm³ 1998 cm³ 1998 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy
Maks. moc 122 KM 150 KM 186 KM
Maks. moment 213 Nm 213 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s 8,8 s 8,3 s
Prędkość maks. 186 km/h 198 km/h 204 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 5,6 l/100km

Używana Mazda CX-30 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji