NowościAktualnościTrzy nowe hybrydy plug-in Mercedesa

Trzy nowe hybrydy plug-in Mercedesa

Mercedes wprowadza do oferty nowe hybrydowe warianty plug-in – klasy C, E i S – z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, oznaczone jako „EQ Power”. Na tle poprzedników wszystkie są oszczędniejsze, mocniejsze i oferują większy zasięg „na prądzie”.

Mercedes chce zintensyfikować tempo elektryfikacji swojej gamy – do 2022 r. zamierza oferować hybrydową lub elektryczną alternatywę dla spalinowych wersji we wszystkich segmentach, od smarta aż po duże SUV-y. Obejmuje to zarówno wersje stricte na prąd, jak i hybrydy plug-in (EQ Power) czy zelektryfikowane warianty z instalacją 48 V oraz elektryczną sprężarką (tzw. EQ Boost).

Firma deklaruje, że do 2025 r. sprzedaż jednostkowa samochodów z zasilaniem akumulatorowym ma stanowić 15-25% jej całkowitego wolumenu – zależnie od preferencji klientów oraz rozwoju publicznej infrastruktury ładowania.

Najnowszym krokiem na drodze do dalszej elektryfikacji są nowe hybrydowe odmiany plug-in klasy C (limuzyna i kombi), klasy E (limuzyna i kombi) oraz klasy S (limuzyna). Wszystkie korzystają z 9-biegowej przekładni automatycznej ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym o mocy 122 KM i mają napęd na tylną oś. Różnią się natomiast jednostką spalinową. W poprzedniej generacji hybryd Mercedesa stosowano 7-biegowy automat oraz słabszy motor elektryczny, a także mniej pojemny akumulator. Teraz wszystkie modele korzystają z akumulatora o pojemności 13,5 kWh, który ma zapewnić im zasięg „na prądzie” na poziomie około 50 km. W każdym przypadku prędkość maksymalna w trybie elektrycznym przekracza 130 km/h (w hybrydowym wynosi 250 km/h).

Mercedes C 300 de
Mercedes C 300 de: 122-konna jednostka elektryczna i 195-konny turbodiesel 2.0. Razem: 306 KM i 700 Nm. Zasięg „na prądzie” ma wynosić ponad 50 km.

Najmniejszy Mercedes C 300 de łączy motor elektryczny z 2-litrowym turbodieslem OM 654. Zespół generuje moc systemową 306 KM i 700 Nm maksymalnego momentu, a jego zużycie oleju napędowego w cyklu pomiarowym ma wynosić 1,4-1,6 l/100 km (zużycie prądu: 18,7-19,1 kWh/100 km; zależnie od rozmiaru kół). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,6-5,7 s. Dostawy samochodu mają ruszyć w połowie 2019 r.

Mercedes 300 e
Klasa E będzie dostępna w dwóch wersjach hybrydowych: 300 de (napęd jak w klasie C) oraz Mercedes 300 e z benzynowym silnikiem 2.0 turbo o mocy 211 KM (razem: 320 KM i 700 Nm).

Kolejny model to klasa E, która będzie dostępna w wariantach 300 e (silnik elektryczny i jednostka benzynowa; 320 KM i 700 Nm, deklarowane średnie zużycie benzyny 2,0 l/100 km, a prądu – 14,5 kWh/100 km) oraz 300 de (ten sam układ, co w C 300 de). Mercedes podkreśla, że atutem hybrydowych klas E jest spory uciąg przyczepy (do 1800 kg). Czas potrzebny na sprint od zera do „setki” wynosi 5,7 s dla 300 e oraz 5,9 s dla 300 de.

Mercedes S 560 e
Mercedes S 560 e z jednostką elektryczną i benzynowym silnikiem 3.0 V6 biturbo (367 KM). Razem: 476 KM oraz 700 Nm. Zasięg w trybie elektrycznym ma wynosić równe 50 km (cykl NEDC).

Nowa hybrydowa klasa S – wariant 560 e – korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o mocy 367 KM i 500 Nm momentu. W połączeniu z jednostką elektryczną jej zespół napędowy generuje 476 KM oraz 700 Nm, co wystarczy na rozpędzenie limuzyny do 100 km/h w ciągu 5,0 s. Tu średnie zużycie paliwa ma wynosi 2,5-2,6 l/100 km, a zużycie energii – 20,0-20,2 kWh.

Mercedes podkreśla, że w całym cyklu życia hybrydy plug-in wypadają korzystniej pod względem emisji CO2 od modeli spalinowych. Ich niższe zużycie paliwa ma rekompensować dodatkową „inwestycję” w emisje dwutlenku węgla w trakcie produkcji.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji