Toyota RAV4 (2021)

Toyota RAV4 piątej generacji trafiła do sprzedaży w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 113 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwsza Toyota RAV4 zadebiutowała na rynku 27 lat temu, a jej piąta odsłona wjechała do salonów sprzedaży na początku 2019 roku. Nowy model powstał na modułowej platformie TNGA, która zapewnia lepsze prowadzenie i ma sztywniejszą konstrukcję w porównaniu z poprzednikiem. W aktualnej generacji Ravki nie znajdziemy już wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jednak nie ma czego żałować, ponieważ w zamian otrzymaliśmy dopracowany, oszczędny i zarazem całkiem dynamiczny wariant hybrydowy.

Toyota RAV4 (2021)

Toyota RAV4 (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Toyota RAV4 mierzy 460,0 cm długości, 185,5 cm szerokości i 168,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 269,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 580 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1690 l.

Toyota RAV4 (2021)

Toyota RAV4 (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa Toyoty RAV4 obejmuje 173-konną jednostkę benzynową 2.0 Dual VVT-iE (do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów oraz napęd przedni lub na cztery koła), a także dwie wersje hybrydowe. Najnowszy wariant – hybrydę plug-in – opisaliśmy w osobnym artykule.

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,7 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,5 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 l/100 km
  • 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i (222 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
Toyota RAV4 (2020)
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force

Nowa Toyota RAV4 (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.5 Hybrid Dynamic Force/218 KM i przednim napędem. Toyota RAV4 z 222-konnym motorem 2.5 Hybrid Dynamic Force pod maską i napędem AWD-i jest o 9200-9300 zł droższa (zależnie od wersji wyposażenia). Wariant 2.0 Dual VVT-iE/173 KM z ręczną skrzynią i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 113 900 zł (Active) oraz 123 900 zł (Comfort), a z napędem na cztery koła – 133 900 zł (Comfort) oraz 160 900 zł (Executive). Dopłata do bezstopniowej przekładni Direct Shift CVT wynosi 7500 zł. Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 km, a hybrydę dodatkowo obejmuje 5-letnia gwarancja elementów układu hybrydowego (także z limitem 100 000 km).

Toyota RAV4 (2021)

Active – od 135 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 225/65 R17 (silniki benzynowe)
  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17 (napęd hybrydowy)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Klimatyzacja manualna z wyświetlaczem cyfrowym (silniki benzynowe)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (napęd hybrydowy)
  • System AVAS – Acoustic Vehicle Alerting System (napęd hybrydowy)
  • Selektor trybów jazdy (dotyczy wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force AWD-i)
  • Trail Mode (dotyczy wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force AWD-i)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
  • Kurtyny powietrzne
  • Kolanowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu LTA (niedostępny ze skrzynią manualną)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Immobilizer
  • Automatyczna regulacja świateł głównych
  • System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Tylne światła pozycyjne i stopu w technologii LED
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne
  • Chromowane wykończenie końcówek układu wydechowego
  • Chromowana listwa okienna
  • Tylny spojler
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
  • Analogowy prędkościomierz
  • Obrotomierz
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Szare przeszycia tablicy rozdzielczej
  • Wskaźnik stanu hybrydowego układu napędowego (napęd hybrydowy)
  • Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
  • Kierownica obszyta skórą
  • Wykończenie elementów wnętrza skórą ekologiczną
  • Miękkie materiały wykończeniowe deski rozdzielczej
  • Tapicerka materiałowa
  • Fotele z profilowanym podparciem bocznym
  • Regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Podłokietnik w pierwszym rzędzie siedzeń
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
  • Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
  • Dwa gniazda 12V w konsoli centralnej
  • Tempomat adaptacyjny (ACC)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb kierowcy i pasażera
  • pierwszego rzędu
  • Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb pasażerów drugiego rzędu
  • Nawiewy w drugim rzędzie siedzeń
  • Podwójna podłoga bagażnika
  • Wskaźnik wyboru optymalnego biegu dla skrzyni manualnej (GSI)
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Zestaw haczyków w bagażniku do zabezpieczenia bagażu
  • Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
  • Komputer pokładowy
  • Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
  • Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera
  • Uruchamianie silnika przyciskiem (napęd hybrydowy)
  • Centralny zamek sterowany zdalnie
  • Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Roleta bagażnika zasłaniająca przestrzeń bagażową
  • Obracana podwójna podłoga bagażnika (spód wykończony materiałem antypoślizgowym)
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Port USB w konsoli centralnej
  • System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Usługi łączności Toyota Connected Car
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • 6 głośników

Comfort – od 144 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17 (wszystkie wersje silnikowe)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • System wspomagający zjazd ze wzniesienia DAC (dotyczy wersji benzynowej z bezstopniową skrzynią i napędem AWD)
  • Dynamic Torque Vectoring (dotyczy wersji benzynowej z bezstopniową skrzynią i napędem AWD)
  • Selektor trybów jazdy w terenie (dotyczy wersji benzynowej z bezstopniową skrzynią i napędem AWD)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Światła przeciwmgielne
  • Osłona przedniego zderzaka w kolorze srebrnym
  • Osłona tylnego zderzaka w kolorze srebrnym
  • Lakierowany przedni grill w kolorze grafitowym
  • Relingi dachowe w kolorze fortepianowej czerni
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Zegary Optitron z diodami LED z indywidualnie podświetlonymi cyframi i wskaźnikami
  • Podgrzewane fotele przednie (napęd hybrydowy)
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Tylne czujniki parkowania
  • Uruchamianie silnika przyciskiem (wszystkie wersje benzynowe)
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
  • 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
Toyota RAV4 (2020)
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to wyposażenie seryjne każdej hybrydy (w odmianie benzynowej dopiero od wersji Comfort).

Selection – od 163 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze fortepianowej czerni z oponami 225/60 R18
  • Światła główne w technologii LED
  • Spryskiwacze przednich świateł
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni
  • Zderzaki, nadkola i progi w kolorze fortepianowej czerni
  • Tylny dyfuzor w kolorze fortepianowej czerni
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka skórzana (skóra syntetyczna)
  • Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewana przednia szyba
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Trzy porty USB w konsoli centralnej
  • Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń
Toyota RAV4 (2021)
System Premium Audio JBL z 9 głośnikami to wyposażenie seryjne wersji Black Edition by JBL. W Selection i Executive Hybrid wymaga 5900 zł dopłaty.

Black Edition by JBL – od 167 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Selection oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze fortepianowej czerni z oponami 225/55 R19
  • Układ detekcji przeszkód ICS (napęd hybrydowy)
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • System Premium Audio JBL z 9 głośnikami
Toyota RAV4 (2020)
Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi to standard w Executive (od wersji Comfort wyposażeniem seryjnym jest kamera cofania ze statycznymi liniami).

Executive – od 172 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/55 R19
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • Układ detekcji przeszkód ICS (napęd hybrydowy)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania (napęd hybrydowy)
  • Światła główne w technologii LED
  • Spryskiwacze przednich świateł
  • Chromowane klamki zewnętrzne
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Wykończenie elementów wnętrza w kolorze beżowym, szarym lub czarnym
  • Brązowe przeszycia tablicy rozdzielczej (dostępne wyłącznie z wykończeniem elementów wnętrza w kolorze beżowym lub szarym)
  • Szare przeszycia tablicy rozdzielczej (dostępne wyłącznie z wykończeniem elementów wnętrza w kolorze czarnym)
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Pamięć ustawień fotela kierowcy
  • Wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane fotele przednie (wszystkie wersje silnikowe)
  • Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewana przednia szyba
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni Panoramic View Monitor (napęd hybrydowy)
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Manetki zmiany biegów przy kierownicy (niedostępne ze skrzynią manualną)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Trzy porty USB w konsoli centralnej
  • Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń

Więcej na temat nowej Toyoty RAV4:

Toyota RAV4 2.5 Hybrid FWD – nasz test

Toyota RAV4 2.5 Hybrid i-AWD – test napędu 4×4

Toyota RAV4 2.5 Hybrid kontra Honda CR-V Hybrid – porównanie

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (2021) – opis wersji i cennik

Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Toyoty:

Toyota Aygo (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Yaris (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Corolla (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Corolla Sedan (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Camry (2020) – opis wersji i cennik

Toyota GR Supra (2020) – opis wersji i cennik

Toyota C-HR (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Highlander (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Land Cruiser (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Hilux (2020) – opis wersji i cennik

Toyota ProAce City Verso (2021) – opis wersji i cennik

12 KOMENTARZE

  1. My mamy ten samochód i jesteśmy bardzo zadowoleni. Do zakupu przekonała nas oszczędność, jak i dużo miejsca. Mamy trójkę dzieci. Tu można więcej poczytać o spalaniu dziendobry.tvn.pl/a/spalanie-w-samochodzie-hybrydowym-w-miescie-i-na-trasie .

  2. Oj dziwny ten samochod. Dynamiczny uklad napedowy w wersji hybrydowej ale cale mnostwo drobnych denerwujacych rozwiazan. Poczawszy od slabej jakosci wyswietlacza, plastikowych przyciskow z innej epoki, twardych podlokietnikow, bardzo slabych niewygodnych siedzen (trzymanie boczne, jakosc materialow) a skonczywszy na slabym wyciszeniu nadwozia i braku regulacji wysokosci siedziska pasazera.
    I co z tego ze dynamiczna hybryda z fajnym automatem. I co z tego ze relatywnie malo pali (od 6 do 9l) jak cena spora i te wyzej wymienione mankamenty psuja caly obraz tego samochodu. Drugi raz nie kupie, doloze troche wiecej i wezme samochod do ktorego bede wsiadal z radoscia. Jetem rozczarowany.

  3. mam dylemat albo kia sorento plug in (7 miejsc ) super komfort, wszystkie możliwe bajery albo toyota rav4 (5miejsc) brak komfortu ale za to fajne przyspieszenie i wiekszy zasieg… obydwa w identycznej cenie za ok 240 tys(najbogatsze wersje z dachem pan.)

    • Bierz ravke plugin. Ja bym to zrobił bez wahania tylko trochę za droga jak na moja kieszeń. Mam zwykła ravke i komfort jest wysoki.

  4. Auto niby fajne, daje frajdę z jazdy, ale reszta jest zrobiona jakby na złość. nawigacja fabryczna jest tak zje…a, że aż ciężko uwieżyć. Jest niby aplikacja na telefon sprzężona z samochodem, ale nie współdziała z resztą świata. USB jest mnóstwo, ale połączony z autem jest tylko jeden: albo słucham muzyki, albo android auto (mogę niby dokupić HUBa USB). Niby podświetlone półki, miejsce na nogi, ale z przycisków podświetlili tylko szybę kierowcy, więc jak nie wiecie gdzie jest odryglowanie drzwi to po ciemku nie wpuścicie pasażera. Naprawdę przykro mi się zrobiło jak przeczytałem na forum, że inni kupują panel z maluszka chr, który pasuje do rav4 i w ten sposób podświetlają się przyciski (brak podświetlenia przycisku w bagażniku, opisów lampek na górnej konsoli co czynie ją bezużyteczną), a już uwłaczające są porady aby sobie kupić haczyki z skody do uchwytów na torby w bagażniku…
    Zastanówcie się nad Volvo, audio 3x lepsze od jbl’a, intuicyjny panel, itp..
    Spalanie rav4 hybrydy 222km, to naprawdę 7,5l i więcej, chyba że się jeździ jak ostatni… i dotaczacie się do skrzyżowań po 200m.

  5. Zgadzam się z krytycznymi głosami – auto się nieźle zbiera, całkiem nieźle prowadzi i to tyle co o nim można dobrego powiedzieć. Reszta rzeczy jest albo niedopracowana albo wręcz mega irytująca (przyciski górnych lampek zaprojektował naprawdę jakiś niedorozwój umysłowy, brak podświetleń klawiszy na drzwiach – wszystko to prawda, do tego gigantyczne pokrętła klimy – po co? za to gałka radia mała i daleko). Samych błędów w oprogramowaniu naliczyłem chyba z 9, widać że robiono to niechlujnie albo w pośpiechu. W czasie roku użytkowania główny ekran zaliczył kilkakrotnie pełen zwis i reset (co wyłącza go na jakieś 30 sekund, również kamerę cofania). Klapa bagażnika zamyka się dobrze tylko jak auto prosto stoi, inaczej trzeba j–ć żeby się zamknęła (a w ogóle w bagażniku jest zaskakująco mało miejsca, szczególnie w górę – szok! Wzdłuż też mniej niż się wydaje, bo klapa po zamknięciu zabiera z 10cm). Takie rzeczy jak to, że odtwarzacz audio nie radzi sobie z zerowymi przerwami między utworami albo myli odczyt czasu na dłuższych kawałkach to doprawdy drobiazg. Zastanawiam się, czy to coś jeszcze powinno się nazywać toyota albo czy jakiś ważny Japończyk nie powinien popełnić honorowego seppuku po zaproponowaniu tego czegoś ludziom.

  6. piszecie o pierdółkach mam ravke i… Najgorsze tylne drzwi zachodzą na nadkola to jest paranoja brudne drzwi i nadkola i uszczelki wśiadasz i jesteś upaćkany do pasa a za kilka lat uszczelki do wymiany i korozja pod spodem. Rok mam samochód a wącha są już….. Co będzie dalej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here