Używana Toyota Land Cruiser J12 (2002-2009) – OPINIE

Toyota Land Cruiser to luksusowy samochód terenowy. Jak się sprawuje po 17 latach od debiutu? Oto opinie użytkowników zebrane w programie Wybór Kierowców.

Wysoka i potężna. Długa lub krótka. Z tylnym kołem na klapie lub bez. Land Cruiserów w Polsce jest sporo i większość z nich, poza egzemplarzami przygotowanymi do off-roadu, rzadko zjeżdżała poza asfalt. A predyspozycje do terenowej jazdy ma każdy Land Cruiser. Konstrukcyjnie samochód nadal bazuje na ramie (niestety, jest słabo zabezpieczona przed korozją) i ma stały napęd 4×4 z reduktorem i blokadą międzyosiowego mechanizmu różnicowego. W przypadku wersji J12 właścicielom najprawdopodobniej szkoda było narażać ogromnej karoserii na rysy lub brudzić niekiedy całkowicie beżowe wnętrze z nowocześnie zaprojektowanym kokpitem. Większość aut reprezentuje doskonały poziom wyposażenia, godny luksusowych terenówek.

Silny i paliwożerny

Land Cruiser jest wysoki, a karoseria nie należy do szczególnie aerodynamicznych, dlatego niezależnie od silnika Toyota będzie spalała dużo paliwa. Diesle (3.0 163/166/173 KM) w jakimś stopniu ograniczą te wydatki. Uwaga: w wersjach o mocy 166 KM (i wczesne 173 KM) może się pojawić konieczność wymiany podkładek pod wtryskiwaczami. Benzynową jednostkę 4.0 niektórzy zestawili z instalacją gazową, ale wtedy okazała butla ogranicza bagażnik, a w trzydrzwiowej odmianie go praktycznie wypełnia. Choć Land Cruisera często rozpatruje się jako krążownika do pokonywania autostrad, jego prowadzenie może negatywnie zaskoczyć, zwłaszcza na tle rywali z dołączanym napędem na obie osie. Wiele aut często służyło jako holowniki dużych przyczep, co odbija się na kondycji automatycznej skrzyni biegów. Troski niekiedy wymaga również zawieszenie z pneumatyką.

Toyota Land Cruiser J12 opinie użytkowników

Zalety

„Samochód idealny w teren – reduktor i blokada mostu wyciągają z najcięższych sytuacji”

„Pneumatyczne zawieszenie skutecznie dba o miłe podróżowanie”

„Wielkie okna i ogromne lusterka dają poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad okazałym Land Cruiserem”

„Tylne siedzenia są regulowane, co bardzo chwalą jadący tam pasażerowie”

Wady

„Fatalna jakość lakieru, zwłaszcza na alufelgach. Minus też za postępującą korozję”

„Diesel mocno hałasuje powyżej 2000 obrotów i jest mało elastyczny w ich dolnym zakresie”

„To nie jest auto tanie w eksploatacji, trzeba być przygotowanym na wydatki”

Toyota Land Cruiser J12 podsumowanie

Wciąż wygląda nowocześnie i robi wrażenie muskularnym nadwoziem. Jednocześnie w razie potrzeby wyjedzie daleko poza asfalt. Prawie wszystkie oferty sprzedaży stanowią Diesle. Najstarsze roczniki rozpoczynają się poniżej 40 tys. złotych, górna granica za Land Cruisera J120 to 80 tys. zł. Trzydrzwiowe odmiany stanowią prawdziwy deficyt i wcale nie są tańsze.

Toyota Land Cruiser J12 (2002-2009) dane techniczne

Toyota Land Cruiser J12 wymiary

Dł./szer./wys.436-481/179/189 cm
Rozstaw osi245-279 cm
Pojemność bagażnika403 l (3d), 620-1934 l (5d)

Toyota Land Cruiser J12 silniki

Silnik4.0 V63.0 D-4D3.0 D-4D
Pojemność3596 ccm2982 ccm2982 ccm
Paliwobenz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc250 KM163 KM173 KM
Maks. moment380 Nm343 Nm410 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,0 s12,7 s11,3 s
Prędkość maks.175 km/h165 km/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa13,2 l/100 km9,4 l/100 km9,2 l/110 km

Toyota Land Cruiser J12 oceny użytkowników

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]