UżywaneOpinieUżywana Toyota Land Cruiser J12 (2002-2009) – OPINIE

Używana Toyota Land Cruiser J12 (2002-2009) – OPINIE

Toyota Land Cruiser to luksusowy samochód terenowy. Jak się sprawuje po 17 latach od debiutu? Oto opinie użytkowników zebrane w programie Wybór Kierowców.

Wysoka i potężna. Długa lub krótka. Z tylnym kołem na klapie lub bez. Land Cruiserów w Polsce jest sporo i większość z nich, poza egzemplarzami przygotowanymi do off-roadu, rzadko zjeżdżała poza asfalt. A predyspozycje do terenowej jazdy ma każdy Land Cruiser. Konstrukcyjnie samochód nadal bazuje na ramie (niestety, jest słabo zabezpieczona przed korozją) i ma stały napęd 4×4 z reduktorem i blokadą międzyosiowego mechanizmu różnicowego. W przypadku wersji J12 właścicielom najprawdopodobniej szkoda było narażać ogromnej karoserii na rysy lub brudzić niekiedy całkowicie beżowe wnętrze z nowocześnie zaprojektowanym kokpitem. Większość aut reprezentuje doskonały poziom wyposażenia, godny luksusowych terenówek.

Silny i paliwożerny

Land Cruiser jest wysoki, a karoseria nie należy do szczególnie aerodynamicznych, dlatego niezależnie od silnika Toyota będzie spalała dużo paliwa. Diesle (3.0 163/166/173 KM) w jakimś stopniu ograniczą te wydatki. Uwaga: w wersjach o mocy 166 KM (i wczesne 173 KM) może się pojawić konieczność wymiany podkładek pod wtryskiwaczami. Benzynową jednostkę 4.0 niektórzy zestawili z instalacją gazową, ale wtedy okazała butla ogranicza bagażnik, a w trzydrzwiowej odmianie go praktycznie wypełnia. Choć Land Cruisera często rozpatruje się jako krążownika do pokonywania autostrad, jego prowadzenie może negatywnie zaskoczyć, zwłaszcza na tle rywali z dołączanym napędem na obie osie. Wiele aut często służyło jako holowniki dużych przyczep, co odbija się na kondycji automatycznej skrzyni biegów. Troski niekiedy wymaga również zawieszenie z pneumatyką.

Toyota Land Cruiser J12 opinie użytkowników

Zalety

„Samochód idealny w teren – reduktor i blokada mostu wyciągają z najcięższych sytuacji”

„Pneumatyczne zawieszenie skutecznie dba o miłe podróżowanie”

„Wielkie okna i ogromne lusterka dają poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad okazałym Land Cruiserem”

„Tylne siedzenia są regulowane, co bardzo chwalą jadący tam pasażerowie”

Wady

„Fatalna jakość lakieru, zwłaszcza na alufelgach. Minus też za postępującą korozję”

„Diesel mocno hałasuje powyżej 2000 obrotów i jest mało elastyczny w ich dolnym zakresie”

„To nie jest auto tanie w eksploatacji, trzeba być przygotowanym na wydatki”

Toyota Land Cruiser J12 podsumowanie

Wciąż wygląda nowocześnie i robi wrażenie muskularnym nadwoziem. Jednocześnie w razie potrzeby wyjedzie daleko poza asfalt. Prawie wszystkie oferty sprzedaży stanowią Diesle. Najstarsze roczniki rozpoczynają się poniżej 40 tys. złotych, górna granica za Land Cruisera J120 to 80 tys. zł. Trzydrzwiowe odmiany stanowią prawdziwy deficyt i wcale nie są tańsze.

Toyota Land Cruiser J12 (2002-2009) dane techniczne

Toyota Land Cruiser J12 wymiary

Dł./szer./wys. 436-481/179/189 cm
Rozstaw osi 245-279 cm
Pojemność bagażnika 403 l (3d), 620-1934 l (5d)

Toyota Land Cruiser J12 silniki

Silnik 4.0 V6 3.0 D-4D 3.0 D-4D
Pojemność 3596 ccm 2982 ccm 2982 ccm
Paliwo benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 250 KM 163 KM 173 KM
Maks. moment 380 Nm 343 Nm 410 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s 12,7 s 11,3 s
Prędkość maks. 175 km/h 165 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 13,2 l/100 km 9,4 l/100 km 9,2 l/110 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji