Firma tuningowa HKS przedstawiła własną interpretację nowej Toyoty GR Yaris. Japoński hot hatch po modyfikacjach ma aż 475 KM. Sprawdź, co potrafi.

Przedstawiona w ubiegłym roku Toyota GR Yaris to samochód, który wzbudza wielkie emocje. Trudno się temu dziwić, ponieważ we współczesnej, coraz bardziej „zelektryzowanej” motoryzacji takie auta należą do rzadkości.

Trzydrzwiowe nadwozie skrywa wyjątkową technikę: 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik z pojemności 1,6 litra rozwija 261 KM i 360 Nm. Jednostka napędowa jest połączona z 6-biegową ręczną skrzynią, a moc trafia na wszystkie koła. To wystarczy, żeby osiągnąć „setkę” w 5,5 s od startu i rozpędzić się maksymalnie do 230 km/h.

Jednak łatwo się domyślić, że nie dla każdego takie parametry będą wystarczające. Wówczas z pomocą przychodzą warsztaty tuningowe, takie jak japońska firma HKS. Zmodyfikowana przez Japończyków Toyota GR Yaris otrzymała rozbudowany body-kit o wdzięcznej nazwie Rocket Bunny, felgi Advan Racing R6 z kutego aluminium, na które naciągnięto opony Yokohama Advan A052.

1,6-litrowa jednostka została wyposażona w większą turbosprężarkę, nowy intercooler z natryskiem wody oraz autorski sterownik silnika. Dzięki tym zmianom moc wzrosła do 375 KM, a jednorazowy „strzał” podtlenku azotu zapewnia jeszcze dodatkowe 100 KM. To imponujące wartości, zwłaszcza, że układ korbowo-tłokowy pozostał całkowicie seryjny.

Na torze Tsukuba Circuit sygnowana przez HKS Toyota GR Yaris pokonała okrążenie w czasie 58,4 s, wyprzedzając 600-konnego Nissana GT-R Nismo o prawie sekundę (59,3 s). Poniżej znajdziecie nagranie dokumentujące ten wyczyn:

Zobacz również:

Nowa Toyota GR Yaris (2020) – opis wersji i cennik

Źródło: Carscoops

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here