Toyota Corolla GR Sport Hybrid

Toyota przygotowuje sportową odmianę nowej Corolli. Sprawdź, co już wiadomo na temat tego modelu.

To będzie spora nowość w gamie japońskiego producenta. Ostatnim hot-hatchem na bazie kompaktowej Toyoty była Corolla TS, dostępna w gamie 9. generacji modelu. Napędzał ją wolnossący silnik benzynowy 1.8 o mocy 192 KM, a w latach 2005-2006 była oferowana 225-konna wersja z kompresorem. Dziś pod oznaczeniem TS kryje się Corolla z nadwoziem kombi, a dla sportowych Toyot zarezerwowano litery GR (skrót od Gazoo Racing).

Dziennikarze brytyjskiego tygodnika Auto Express ustalili, że najmocniejsza wersja kompaktowej Toyoty będzie się nazywała GR Corolla. Według ich informacji, nowy model ma otrzymać 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który zadebiutował niedawno w Toyocie GR Yaris. Sportowa „Yariska” ma 261 KM i napęd na 4 koła, więc po Corolli należy oczekiwać co najmniej równie dobrych parametrów. Jak będzie w praktyce? Na to przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Brytyjczycy podali, że Toyota GR Corolla trafi do sprzedaży dopiero w 2023 r.

Na początku 2019 roku Toshio Kanei (jeden z głównych projektantów Toyoty) zdradził, że trwają już wstępne prace nad nowym hot-hatchem i podkreślił, że nie przewidują wyposażenia go w układ hybrydowy. Japoński koncern może pozwolić sobie na taki krok, ponieważ dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybryd nie musi aż tak bardzo pilnować limitów emisji CO2, jak konkurenci. Dla większości producentów wprowadzenie sportowej odmiany popularnego modelu oznacza konieczność wykorzystania napędu hybrydowego. Tak jest w przypadku m.in. opisywanego przez nas wczoraj Focusa RS czy najnowszej Octavii RS.

Źródło: Auto Express

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here