NowościPremieryToyota Corolla Cross z bliska – pierwsze wrażenia

Toyota Corolla Cross z bliska – pierwsze wrażenia

Podczas przedpremierowego pokazu mogliśmy na żywo obejrzeć nową Toyotę Corolla Cross. Poznaj nasze wrażenia i dowiedz się więcej na temat tego kompaktowego SUV-a.

Choć Toyota Corolla Cross po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w lipcu 2020 roku, to na premierę jej europejskiej wersji przyszło nam czekać aż do grudnia zeszłego roku. Czy było warto? O tym ostatecznie przekonamy się podczas pierwszych jazd testowych, które zaplanowano dopiero na wrzesień.

Toyota Corolla Cross - tył
Pierwsze egzemplarze Toyoty Corolla Cross oficjalnie wyjadą na polskie ulice dopiero za kilka miesięcy.

Jednak już dziś wiemy, że nowa Corolla Cross ma szeroki wachlarz argumentów, dzięki którym przyciągnie klientów do salonów sprzedaży. W ramach przedpremierowej prezentacji zorganizowanej przez polski oddział Toyoty mogliśmy z bliska obejrzeć tego kompaktowego SUV-a. Oto wszystko, co powinniście wiedzieć o Corolli Cross.

Toyota Corolla Cross – nadwozie, wymiary

Toyota Corolla Cross mierzy 446,0 cm długości, 182,5 cm szerokości i 162,0 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 264,0 cm. Jeśli porównamy te dane z wymiarami pozostałych SUV-ów tej marki, to okaże się, że opisywany model idealnie wpasowuje się w lukę między C-HR a RAV4. Mimo to przedstawiciele Toyoty nie martwią się o wewnętrzną konkurencję, ponieważ każde z tych aut jest kierowane do nieco innej grupy docelowej. Według założeń, w przypadku Corolli Cross nawet ponad 80% zamówień może pochodzić od osób prywatnych, głównie rodzin z małymi dziećmi, a także dotychczasowych właścicieli modeli Avensis i Verso.

Toyota Corolla Cross - bok

Design Toyoty Corolla Cross trudno uznać za wyróżniający się, jednak należy docenić stylowe detale, jak chromowana listwa z nazwą modelu na tylnym słupku czy miniaturowa podobizna auta w rogu przedniej szyby. Warto także wspomnieć, że choć opisywany model bazuje na tej samej platformie, z której korzystają „zwykła” Corolla i C-HR (GA-C), to ma od nich o 3 cm większy prześwit (ok. 17 cm), dzięki czemu nie będzie trzeba obawiać się krawężników czy nieutwardzonych nawierzchni.

Toyota Corolla Cross – wnętrze, bagażnik

Do wnętrza nowej Corolli Cross zapraszają szeroko otwierane drzwi. Jakość wykończenia kabiny jest na typowym dla Toyoty, bardzo dobrym poziomie, a projekt deski rozdzielczej został zapożyczony z Corolli hatchback. Z tą różnicą, że w podniesionym modelu w standardzie otrzymujemy cyfrowe zegary z 12,3-calowy wyświetlaczem oraz system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 10,5 cala (o tym nieco później).

Z przodu kierowca i pasażer mają sporo miejsca, a wygodne fotele przyjemnie obejmują ciało. Między siedzeniami znajdziemy dwa uchwyty na kubki oraz regulowany w jednej płaszczyźnie podłokietnik, który kryje dodatkowy schowek na drobiazgi. Pozytywnie zaskakuje ilość miejsca na tylne kanapie. Dwójce dorosłych będzie się tu wygodnie podróżować, jednak ze względu na dość wysoki tunel środkowy trzecia osoba nie będzie mieć już tak komfortowych warunków. Zdecydowanie na plus należy zaliczyć dodatkowy nawiew dla 2. rzędu siedzeń oraz regulowane oparcie kanapy (w dwóch położeniach).

Bagażnik również sprawia dobre wrażenie – jest foremny i ustawny, ale jak na razie nie poznaliśmy jeszcze jego dokładnych rozmiarów. Sam otwór załadunkowy ma podobną wielkość do tego w RAV4, a szerokość i wysokość kufra (do linii okien) także jest porównywalna. Największa różnica tkwi oczywiście w głębokości.

Toyota Corolla Cross - bagażnik

Toyota Corolla Cross – multimedia, systemy bezpieczeństwa

Jak już zostało wspomniane, na pokładzie Toyoty Corolla Cross znajdziemy najnowszy system multimedialny z 10,5-calowym wyświetlaczem HD. Pozwala on na bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i przewodową z Android Auto oraz daje dostęp do pakietu Toyota Smart Connect. Użytkownik może skorzystać m.in. z nawigacji w chmurze, asystenta głosowego oraz aktualizacji online. Ponadto dzięki aplikacji MyT za pośrednictwem smartfona można np. sprawdzić lokalizację auta czy zdalnie ustawić klimatyzację.

Toyota Corolla Cross - system multimedialny
Duży ekran dotykowy o przekątnej 10,5 cala będzie dostępny w standardzie.

Na liście wyposażenia nowej Corolli Cross nie zabraknie również zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate. Podczas prezentacji przedstawiciele japońskiego producenta zwrócili uwagę na cztery najważniejsze nowości, które zadebiutują w opisywanym modelu – system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu (Intersection Cut-In Traffic Assist), asystent skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist) oraz asystent bezpiecznego wysiadania (SEA). Pokreślono także możliwość aktualizacji przez Internet, dzięki którym można dodawać kolejne systemy przez cały okres eksploatacji samochodu.

Toyota Corolla Cross – gama silnikowa

Toyota Corolla Cross jest pierwszym modelem tej marki w Europie, który otrzyma napęd hybrydowy 5. generacji. Dzięki optymalizacji całego układu moc systemowa wersji 2.0 Dynamic Force wzrosła ze 184 do 197 KM, a samochód bardziej liniowo przyspiesza i lepiej dopasowuje obroty silnika do prędkości.

Klienci będą mieć do wyboru dwie odmiany – przednionapędową oraz z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. To ostatnie rozwiązanie znamy już z RAV4 i Yaris Cross. Działa ono w oparciu o dodatkowy silnik elektryczny (w tym przypadku o mocy 40 KM), który odpowiada za napędzanie tylnych kół.

Toyota Corolla Cross - przód
Dzięki dopracowanemu napędowi hybrydowemu Toyota Corolla Cross odnajdzie się zarówno w centrum miasta, jak i z dala od miejskiego zgiełku.

Toyota Corolla Cross – cena

Pod względem ceny, tak jak w przypadku wymiarów, nowa Toyota Corolla Cross będzie lokowana pomiędzy C-HR a RAV4. Można zatem spodziewać się, że polski cennik będzie startować od ok. 120 000 zł. Dokładną ofertę powinniśmy poznać w maju, ponieważ wówczas mają zostać uruchomione rezerwacje online. Należy jednak uzbroić się jeszcze w cierpliwość, ponieważ dopiero w lipcu w Japonii ruszy produkcja tego modelu, a pierwsze auta pojawią się u dealerów we wrześniu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji