Mercedes-AMG A 45 S by Posaidon

320 km/h to bariera, której przekroczenie daje wstęp do świata supersamochodów. Jednak co w przypadku, gdy taką prędkość rozwija… hatchback?

Już seryjny Mercedes-AMG A 45 S zapewnia osiągi, które jeszcze kilka lat temu były domeną Porsche czy Ferrari. Pod maską tej kompaktowej „Gwiazdy” znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, który generuje 421 KM i 500 Nm. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej AMG SPEEDSHIFT DCT 8G. Taka konfiguracja przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 3,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 270 km/h.

Mercedes-AMG A 45 S by Posaidon

Jednak niemiecka firma Posaidon uznała, że to za mało. Żółty Mercedes po kuracji wzmacniającej u tego tunera rozwija 525 KM i 600 Nm. Uzyskanie takiej mocy jest możliwe dzięki nowej turbosprężarce i zmianom w oprogramowaniu sterującym pracą silnika. Po modyfikacjach auto osiąga „setkę” w 3,4 s, a maksymalnie rozpędza się aż do 324 km/h!

Mercedes-AMG A 45 S by Posaidon

Jeśli dla kogoś takie parametry są zbyt ekstremalne, Posaidon ma w swojej ofercie także słabszy wariant, który z fabrycznego turbo wyciska 465 KM i 560 Nm. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s oraz prędkość maksymalna sięgająca 318 km/h.

Mercedes-AMG A 45 S by Posaidon
W miejscu „gwiazdy” Mercedesa pojawiło się logo tunera.

Niemiecka firma tuningowa zapowiedziała, że w kwestii modyfikacji klasy A to nie jest jeszcze jej ostatnie słowo. W planach jest wersja „Plus” ze zmienionymi układami wydechowym i hamulcowym oraz karbonowymi felgami. Bardziej szczegółowe dane są póki co owiane tajemnicą.

Zobacz również:

421-konny Mercedes-AMG A 45 S na torze Nurburgring

Źródło: Motor1

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here