Najczęściej serwisowane auta

Raport serwisu DobryMechanik.pl ujawnia modele aut, które najczęściej przyjeżdżają do warsztatów. Zobaczmy, jakie samochody naprawiają polscy kierowcy.

Inwestycje w naprawy były, są i będą wpisane w koszty eksploatacji samochodu, czy tego chcemy, czy nie. Nawet model auta odznaczający się wysokim poziomem niezawodności w końcu będzie wymagał przeprowadzenia czynności serwisowych, chociażby tych podejmowanych okresowo, np. wymiany płynów eksploatacyjnych lub filtrów. Nie wszyscy kierowcy sami się tego podejmują, stąd samochód ostatecznie trafia do warsztatu. Wlicza się tym samym do rankingu najczęściej naprawianych aut, przeprowadzanego przez portal DobryMechanik.pl, choć w większym stopniu opiera się on na danych z napraw podejmowanych w celu usunięcia nieprzewidzianych usterek.

Tegoroczne wyniki opracowano na podstawie danych z 70 tysięcy unikalnych wycen napraw. Eksperci podzielili ranking na kilka zestawień, dotyczących konkretnych modeli samochodów najczęściej odwiedzających niezależne placówki serwisowe, z podziałem na segmenty i roczniki. Dzięki nim mamy doskonały podgląd na to, które auta zazwyczaj odwiedzają warsztaty.

Często naprawiane auto – czy zawsze oznacza „bezwzględnie awaryjne i drogie w utrzymaniu”?

Wynik mieszczący się w czołówce nie czyni jednak z konkretnego modelu wyboru podwyższonego ryzyka. Nawet jeśli trafia on do serwisu względnie często, zwiększa się świadomość mechaników w zakresie jego budowy i zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Sprzyja to opracowywaniu sprawnych metod napraw, pozwalających oszczędzić czas i koszty ponoszone przez użytkownika. Z doświadczenia ekspertów DobryMechanik.pl wynika też, że popularność auta w warsztatach sprzyja utrzymywaniu się cen części zamiennych na rozsądnym poziomie. W przypadku samochodów psujących się rzadko (np. Toyot i Lexusów) nie zawsze można liczyć na niedrogie koszty usunięcia awarii, w odróżnieniu od m.in. Fordów, Volkswagenów, a nawet Audi. Popularność marek niemieckich i Fordów w poniższym zestawieniu to po części efekt atrakcyjniejszych cen rynkowych (w porównaniu do aut japońskich) i przeświadczeniu polskich kierowców co do niezawodności samochodów od naszych zachodnich sąsiadów.

Najczęściej naprawiane roczniki samochodów

Raport informuje o tym, że do warsztatów najczęściej przyjeżdżają samochody z trzech roczników: 2006, 2007 i 2008. Tylko w ich przypadku można mówić o udziale wycen napraw przekraczającym 7% w skali ogółu (dla 2007/2008 jest to nawet 8%). Z rankingu wynika, że „naprawialność” aut młodszych i starszych prezentuje się już na podobnym poziomie. Odnośnie modeli kilkuletnich naprawy są zazwyczaj efektem intensywnej eksploatacji. Nie oznacza to znikomej awaryjności starszych samochodów (z okolic przełomu lat 90. i dwutysięcznych) – po prostu ich mniej przyjeżdża do warsztatów, bo z roku na rok coraz więcej trafia na złomowiska.

Najczęściej naprawiane roczniki aut 01
Źródło: DobryMechanik.pl

Najczęściej naprawiane marki i modele samochodów

Tytuł najczęściej naprawianej marki samochodów należy do Forda, który zajął ponad 10% ogólnego udziału wycen online napraw. Po nim wylądował Opel, Volkswagen i Audi z nieco niższym, 9-procentowym udziałem. W pierwszej 10. najczęściej naprawianych samochodów przeważają modele klasy kompaktowej i średniej. Największy udział wycen napraw odnotował Ford Focus, po nim ulokował się Opel Astra, a następnie Audi A4. Dalej znalazło się więcej Fordów i Audi, a także Volkswageny, Skody i Renault, czyli samochody marek najczęściej odwiedzających serwisy.

Najczęściej naprawiane marki w polskich warsztatach
MiejsceMarkaUdział wycen online
1Ford10,57%
2Opel9,50%
3Volkswagen9,48%
4Audi9,34%
5BMW6,96%
6Renault5,87%
7Toyota5,77%
8Skoda5,74%
9Peugeot4,93%
10Citroen4,79%
Najczęściej naprawiane modele samochodów w polskich warsztatach
MiejsceSamochódUdział wycen online
1Ford Focus4,49%
2Opel Astra4,43%
3Audi A43,83%
4Volkswagen Golf3,27%
5Volkswagen Passat2,83%
6BMW serii 32,81%
7Ford Mondeo2,69%
8Skoda Octavia2,26%
9Audi A62,18%
10Renault Megane2,05%
Redakcja poleca również:

Które samochody najczęściej odwiedzały warsztaty w 2020 r.?

Najczęściej złomowane samochody w Polsce w 2020 r.

4 KOMENTARZE

  1. Idiotyczna anliza. Podzielcie te liczby przez liczbę aut danego producenta lub modelu w Polsce. Dopiero takie wyniki będą cokolwiek mówić.

  2. Miałem Corsę B RP98. Rewelacyjne i tanie w eksploatacji auto.
    Poddała się po prawie 22 latach po wcześniejszym błędzie mechanika z olejem. Pierwsze oznaki korozji progów po 21 latach. W całym okresie jej żywota auto miało wymienione tylko po jednym razie elementy naturalnie się zużywające: chłodnicę , rozrusznik, sprężyny zawieszenie, amortyzatory, świece , kable prądu. Pokażcie mi dzisiejsze auto , które po takim okresie, jeśli jeszcze dożyje, koszt wszystkich napraw wyniesie ułamek ceny nowego.
    Gdyby nie uszczelka pod głowicą miałbym ją tak długo, jak by się tylko długo dało.

Skomentuj Bednar Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here