SUZUKI Jimny IV 1.5 102KM 5MT - pierwsza jazda 09-2018

Suzuki Jimny ponownie trafiło do Polski, ale nieco różni się od pierwotnej, zaprezentowanej w 2018 r. wersji. Ile kosztuje nowe Suzuki Jimny?

Najnowsza generacja Suzuki Jimny w 2018 r. zastąpiła produkowane przez 20 lat trzecie wcielenie kultowej japońskiej terenówki. Do Polski trafiła partia raptem kilkuset sztuk, które sprzedały się jak świeże bułeczki. Potem model zniknął z polskiej (i europejskiej) oferty z powodu coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, których ten mały, ale „w pełni” benzynowy samochód nie potrafił spełnić. Dalsza dystrybucja dla Suzuki wiązałaby się z koniecznością płacenia wysokich kar. Od kilku miesięcy nie milknęły jednak echa ponownego przywrócenia sprzedaży Jimny w Europie, oczywiście po odpowiednich przeróbkach pozwalających sprostać narzuconym normom. Można to już powiedzieć oficjalnie – plan się powiódł.

Suzuki Jimny (2)

Suzuki Jimny powróciło do polskich salonów, lecz tym razem posiada ono… homologację ciężarową, ponieważ dla takich aut przewidziano wyższe limity CO2. Od dotychczasowego modelu nowa wersja różni się przede wszystkim brakiem tylnej kanapy. Aby spełnić wymogi prawne, za przednimi fotelami zamontowano kratkę oddzielającą przedział bagażowy od kabiny. Ciężarowe Jimny oferuje kufer o pojemności aż 863 litrów (to o 33 l więcej niż w odmianie 4-osobowej po złożeniu tylnych siedzeń). Dodatkowym atutem tego modelu jest płaska podłoga bagażnika, nieosiągalna w dotychczas sprzedawanych autach w konfiguracji z 4 miejscami.

Suzuki Jimny (2020)

Co istotne dla potencjalnych nabywców, pomimo tych modyfikacji Suzuki Jimny pozostało kompetentnym autem terenowym. Nadal korzysta z ramy nośnej, 3-wahaczowego, sztywnego zawieszenia osi ze sprężynami śrubowymi oraz napędu na cztery koła ALLGRIP PRO z przekładnią redukcyjną.

Suzuki Jimny (2020)

Pod maską Jimny z Modelu Roku 2021 znalazł się dotychczas stosowany 1,5-litrowy silnik, rozwijający 102 KM i 130 Nm momentu obrotowego. Według producenta rozpędza on Jimny do 145 km/h, a średnio spala ok. 7,7 l/100 km w cyklu mieszanym według cyklu WLTP. Przewidziano tylko jeden rodzaj skrzyni biegów – 5-stopniową ręczną.

Wszelkie modyfikacje związane z ponownym dopuszczeniem Suzuki Jimny na europejski rynek mocno wywindowały jego cenę. Aktualnie model dostępny jest w jednej wersji (1.5 VVT 4WD 5MT Pro) wycenionej na 95 500 zł. Dla porównania, testowane przez nas dwa lata temu Jimny w konfiguracji 4-osobowej kosztowało 71 900 zł, podczas gdy ceny tego auta startowały od 67 900 zł. Z drugiej strony, używane Jimny opisywanej generacji (rocznik 2018/2019, przebieg ok. 20 tys. km) z powodzeniem już przekraczają 100 tys. zł (dane z portalu Otomoto.pl).

Suzuki Jimny (3)

Zobacz również:

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4WD – nasz test

15 ciekawostek na temat Suzuki Jimny

Suzuki Jimny kontra Jeep Wrangler i Mercedes klasy G

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here