Potrzebujesz uniwersalnego i wygodnego samochodu na każde warunki? Powinieneś pomyśleć nad SUV-em. Oto 10 uterenowionych aut za 30 tys. zł. W cenie nawet napęd 4×4!
Nie trzeba nikomu uświadamiać, że obecnie to SUV-y królują na polskich (i nie tylko) drogach. Samochody tego typu można kochać lub ich nienawidzić, nie wypada jednak negować jednej kwestii – mało który typ auta w tak umiejętny sposób łączy rodzinny charakter z użytecznością na gorszych jakościowo drogach, wygodą i poręcznością na co dzień. Dzięki modzie na SUV-y swoim modelem może się pochwalić niemal każdy producent i z każdym rokiem zbliżają się do bariery finansowej szerszego grona odbiorców.
Już za 30 tys. zł możemy się stać właścicielami ok. 10-letniego samochodu z wyższym prześwitem, stosownym wyposażeniem, silnikiem o mocy ok. 120-150 KM i miłymi dodatkami, najczęściej w postaci napędu 4×4 (dołączanego, ale jednak). Poniżej uszeregowaliśmy w kolejności od najgorszego do najlepszego 10 kompaktowych SUV-ów do kupienia w założonym budżecie. Zaznaczamy, że pośród nich są modele trafiające w różne preferencje odbiorców. Przykładowo: zwolennicy użyteczności w terenie wybiorą Grand Vitarę, głowy rodziny najprawdopodobniej Peugeota 3008, a chcący więcej zapłacić za japońską niezawodność – Hondę CR-V. Nasz przegląd uterenowionych aut z pewnością pomoże w podjęciu właściwej decyzji.
10. Toyota RAV4 III
Lata produkcji: 2005-2012
Ceny: od 19 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2006-2008
W trzeciej generacji RAV4 Toyota zachowała uchylaną tylną klapę z kołem zapasowym (dostępna była też wersja X z klapą unoszoną do góry i oponami run-flat), ale tym razem postawiła na zwiększenie przestronności. Pod tym kątem japońskiemu SUV-owi ciężko cokolwiek zarzucić, nawet bagażnik okazuje się przystępny (450 l). Dysponując kwotą 30 tys. zł raczej nie możemy sobie pozwolić na lepiej wykończony egzemplarz po liftingu. Niestety, Toyoty z tych lat w zasadzie nie mają bezawaryjnych silników, i między innymi przez to trafiła na ostatnie miejsce. Benzynowy 2.0 VVT-i spala olej, a w turbodieslach 2.2 D-4D pęka blok w okolicach tulei cylindrów: usterkę zwiastują ubytki płynu chłodniczego albo wypalenie uszczelki pod głowicą. Jeśli już go kupować, to najlepiej z udokumentowaną naprawą lub wymianą na sprawną jednostkę. Poza tym RAV4 dotykają problemy z przekładniami kierowniczymi. Na szczęście Japończycy przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego.
Silnik | 2.0 VVT-i | 2.0 Valvematic | 2.2 D-4D | 2.2 D-CAT |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1998 cm³ | 1987 cm³ | 2231 cm³ | 2231 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 152 KM | 158 KM | 150 KM | 177 KM |
Maks. moment | 194 Nm | 198 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,6 s | 10,5 s | 10,0 s | 9,3 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 185 km/h | 190 km/h | 200 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 9,0 l/100 km | 7,7 l/100 km | 6,2 l/100 km | 7,0 l/100 km |
Toyota RAV4 III – plusy i minusy
+ funkcjonalne wnętrze, solidny układ napędowy, niewielka utrata wartości
– silniki Diesla obarczone ryzykiem poważnej awarii, niska jakość materiałów wykończeniowych, słaba jakość oferty rynkowej
Opinie o używanej Toyocie RAV4 III (2005-2012)
9. BMW X3 I (E83)
Lata produkcji: 2003-2010
Ceny: od 17 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2007-2009
Pierwsze BMW X3 ma już swoje lata, lecz zakup nadal wymaga poświęcenia istotnej (dla wielu nieprzyzwoitej) ilości gotówki. W przyjętym przez nas budżecie możemy już liczyć na samochody po liftingu, który miał miejsce w 2006 r. Mamy wtedy szeroki wybór, jeżeli chodzi o silniki. I tu nie mamy dobrych wiadomości: prawie wszystkie to nieudane, 2-litrowe turbodiesle z serii N47. Jednostki zasłynęły poważnymi awariami łańcuchów rozrządu i wysokimi kosztami jego wymiany (umiejscowienie od strony sprzęgła). Warto poszukać 3-litrowych z 6 cylindrami w układzie rzędowym – są lepsze pod każdym względem, poza… spalaniem. Osoby pragnące benzynowego X3 muszą uzbroić się w cierpliwość, bo jest ich niewiele. Tutaj również polecamy silniki R6 (2.5 i 3.0). Niezależnie od tego, co mamy pod maską, dopytajmy sprzedającego o ewentualne naprawy napędu xDrive: ogromne przebiegi odciskają piętno na kondycji skrzyni rozdzielczej. Ostrzegamy zwolenników instalacji gazowych – butlę trzeba albo wrzucić do bagażnika, albo umieścić pod podłogą.
Silnik | 2.5i | 3.0i | 2.0d | 3.0d |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 2494 cm³ | 2979 cm³ | 1995 cm³ | 2993 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 192 KM | 231 KM | 150 KM | 204 KM |
Maks. moment | 245 Nm | 300 Nm | 330 Nm | 410 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s | 7,8 s | 10,2 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 208 km/h | 224 km/h | 198 km/h | 218 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 11,0 l/100 km | 11,5 l/100 km | 6,9 l/100 km | 8,4 l/100 km |
BMW X3 I (E83) – plusy i minusy
+ wyjątkowo przestronne wnętrze, świetne osiągi silników R6, wysoka odporność na zużycie i korozję
– problematyczne turbodiesle N47, wciąż wysokie ceny za kilkunastoletni samochód, usterki napędu 4×4
Opinie o używanym BMW X3 (E83; 2003-2010)
8. Dacia Duster I
Lata produkcji: 2010-2018
Ceny: od 19 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2012-2014
Używana Dacia Duster nie jest samochodem dla każdego. Samochody z początku produkcji – a więc w założonym budżecie – były wyjątkowo (wręcz niedopuszczalnie) tandetnie wykonane: wnętrze wyglądało na przebieg dwa razy większy niż w rzeczywistości. Sytuacja trochę poprawiła się po liftingu (2013 r.), lecz druga główna wada Dustera, czyli niewygodne przednie fotele, nie została rozwiązana. Kto przymknie oko na te dolegliwości, w rozsądnej cenie otrzyma młody i bardzo funkcjonalny samochód nadający się do jazdy w lekkim terenie. Wszystko dzięki sporemu prześwitowi i krótko zestopniowanej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Zastosowane w Dacii Duster silniki nie powinny mocno nadwyrężyć portfela kosztownymi awariami, i mowa tu nawet o dieslach 1.5 dCi. Współczesne osiągi zapewni jednak turbodoładowany 1.2 TCe: wolnossącemu 1.6 brakuje „pary” w górnym zakresie obrotów, ale za to dobrze znosi zasilanie gazem (była nawet wersja z fabrycznym LPG).
Silnik | 1.2 TCe | 1.6 16V | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1197 cm³ | 1598 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 125 KM | 105 KM | 90 KM | 107 KM |
Maks. moment | 205 Nm | 148 Nm | 200 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s | 11,8 s | 13,8 s | 11,8 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 165 km/h | 156 km/h | 171 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,0 l/100 km | 7,1 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,3 l/100 km |
Dacia Duster I – plusy i minusy
+ przestronne wnętrze, duży prześwit, niezawodne silniki
– tandetne wykończenie, słabe osiągi, ubogie wyposażenie podstawowych odmian
Opinie o używanej Dacii Duster I (2010-2018)
7. Suzuki Grand Vitara II
Lata produkcji: 2005-2014
Ceny: od 17 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2007-2009
Grand Vitara stanowi odpowiedź na zapotrzebowania osób szukających czegoś pomiędzy SUV-em a prawdziwą „terenówką”. Jej nadwozie teoretycznie jest konstrukcją samonośną, ale dodatkowo wzmocnioną solidną ramą, co niekorzystnie wpłynęło na właściwości jezdne po płaskiej drodze. Każdy egzemplarz z kolei wyposażono w napęd 4×4 z reduktorem i blokadą dyferencjałów: wyjątkiem są „krótkie”, 3-drzwiowe odmiany z prostszym napędem na obie osie i silnikiem 1.6. W 5-drzwiowych Grand Vitarach znajdziemy jednostki benzynowe o pojemności minimum 2.0 i 2.4, a nawet V6 (2.7 i 3.2). Poza ponadprzeciętnym zapotrzebowaniem na paliwo rzadko dają powody do krytyki, czego nie można powiedzieć o dieslu produkcji Renault – 1.9 DDiS. W nim często dochodzi do usterek turbosprężarki bądź filtra cząstek stałych.
Silnik | 2.0 16V | 2.4 16V | 3.2 V6 | 1.9 DDiS |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1995 cm³ | 2393 cm³ | 3195 cm³ | 1870 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 140 KM | 169 KM | 233 KM | 129 KM |
Maks. moment | 183 Nm | 227 Nm | 291 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,5 s | 11,7 s | 9,3 s | 13,2 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 185 km/h | 200 km/h | 170 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,8 l/100 km | 9,0 l/100 km | 10,0 l/100 km | 7,7 l/100 km |
Suzuki Grand Vitara II – plusy i minusy
+ jak na SUV-a – dobra użyteczność w terenie, mocne silniki, znikoma awaryjność ogólna
– nieudany turbodiesel, nieco ociężałe prowadzenie, przeciętny bagażnik
Opinie o używanym Suzuki Grand Vitara II (2005-2014)
6. Ford Kuga I
Lata produkcji: 2008-2012
Ceny: od 26 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2008-2010
Ford Kuga debiutował w czasach, gdy nabywcy masowo „przerzucali się” na diesle. Być może dlatego nie zdecydował się wprowadzić do kompaktowego SUV-a benzynowego, ale niezbyt mocnego silnika – zaproponował tylko 5-cylindrową jednostkę z Focusa ST, czyli 2.5 T. Co prawda bezapelacyjnie zapewnia on Kudze najlepsze osiągi i praktycznie się nie psuje, ale spalaniem potrafi sprowadzić na ziemię. Na szczęście nie mamy żadnych przeciwwskazań do zakupu Forda z silnikiem 2.0 TDCi. Opracował go koncern PSA (tam nazywa się HDi) i poza kłopotami z filtrem DPF w samochodach eksploatowanych po mieście jest w zasadzie bezawaryjny. Ford umożliwił skonfigurowanie Kugi 4×4 z każdym silnikiem, z czego w 2.5 i 2.0 TDCi/163 KM stanowił wyposażenie standardowe. Obszerne wnętrze niestety nie idzie w parze z pakownym bagażnikiem, który mieści tyle co w Focusie (360 l). Sporo zastrzeżeń płynie w stronę jakości montażu kokpitu i nietrwałych tapicerek foteli.
Silnik | 2.5 T | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 2521 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 200 KM | 136 KM | 140 KM | 163 KM |
Maks. moment | 320 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 340 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s | 10,6 s | 10,2 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 180 km/h | 186 km/h | 195 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 9,9 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,9 l/100 km | 6,8 l/100 km |
Ford Kuga I – plusy i minusy
+ udana paleta silników, wysoki prześwit (19,5 cm), przestronność w środku
– brak oszczędniejszej wersji benzynowej, niewielki bagażnik, wpadki przy montażu materiałów
Opinie o używanym Fordzie Kuga I (2008-2012)
5. Mitsubishi ASX
W produkcji: od 2010 r.
Ceny: od 28 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2010-2011
Prawdziwy weteran rynku pierwotnego na dobre zadomowił się też pośród samochodów z drugiej ręki. Miano wciąż aktualnego modelu nie sprzyja spadkowi cen używanych ASX-ów: za 30 tys. zł wciąż kupimy samochód z początku produkcji, i to przeważnie z 1,8-litrowym turbodieslem autorstwa Mitsubishi. Nie jest on zły, ale jeśli przyjdzie nam wymienić wtryskiwacze czy koło dwumasowe, musimy przygotować się na kwotę liczoną w tysiącach złotych. W tym pułapie cenowym warto poszukać benzynowego 1.6, głównie za sprawą nieskomplikowanej konstrukcji i wystarczających na co dzień osiągów. Niestety, w jego przypadku jesteśmy skazani na przedni napęd: dołączany tylny oferowano tylko w dieslach. Bardziej niż na silniku w używanym ASX-ie lepiej skupić się na korozji, która szybko rozprzestrzenia się na niektórych elementach karoserii i podwoziu. Tam ma już nie tylko znaczenie estetyczne, a utrudnia serwisowanie średnio trwałego zawieszenia. Warto odłożyć wobec tego dodatkowe środki na porządne zabezpieczenie antykorozyjne.
Silnik | 1.6 MIVEC | 2.0 16V | 1.6 DID | 1.8 DID |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1590 cm³ | 1998 cm³ | 1560 cm³ | 1798 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 117 KM | 150 KM | 114 KM | 150 KM |
Maks. moment | 154 Nm | 197 Nm | 270 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,4 s | 10,5 s | 11,2 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 183 km/h | 200 km/h | 182 km/h | 188 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,9 l/100 km | 8,4 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km |
Mitsubishi ASX – plusy i minusy
+ kompaktowe rozmiary, nieskomplikowana konstrukcja, sporo aut z polskich salonów
– problemy z korozją, wysokie ceny części, niski prześwit (17 cm)
Opinie o używanym Mitsubishi ASX (od 2010 r.)
4. Peugeot 3008 I
Lata produkcji: 2009-2016
Ceny: od 18 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2010-2012
Spośród prezentowanych w tym materiale samochodów najmniej z SUV-a ma w sobie właśnie Peugeot 3008. Dlaczego? Poza lekko podwyższonym prześwitem niczym nie aspiruje do tego segmentu: brak w nim chociażby nakładek ochronnych na błotnikach, nie mówiąc o napędzie na 4 koła, który występował tylko w bardzo rzadkiej (i mocnej) wersji hybrydowej. Typowy Peugeot 3008 z ogłoszenia ma pod maską benzynowego 1.6 (VTi lub THP z turbodoładowaniem) lub turbodiesle 1.6 HDi/2.0 HDi. Tych drugich jest więcej i na nich warto skupić swoją uwagę, bowiem uznawane są za jedne z najlepszych współczesnych silników wysokoprężnych. 1.6 THP wręcz zasłynął plagą awarii łańcuchowego rozrządu i masowym spalaniem oleju, poza tym ani on, ani 1.6 VTi raczej nie tolerują instalacji gazowej. Peugeotem 3008 powinny zainteresować się osoby ceniące funkcjonalność minivanów: we francuskim aucie siedzi się wysoko, a tylny rząd pozbawiono tunelu środkowego.
Silnik | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDi | 2.0 HDi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm | 1997 cm³ |
Paliwo | benz. | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 120 KM | 156 KM | 112 KM | 150 KM |
Maks. moment | 160 Nm | 240 Nm | 270 Nm | 340 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,8 s | 8,9 s | 12,2 s | 9,7 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 202 km/h | 183 km/h | 195 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,9 l/100 km | 7,1 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,6 l/100 km |
Peugeot 3008 I – plusy i minusy
+ przyjazne dla rodziny wnętrze, udane turbodiesle, porządne (jak na francuskie auto) wykończenie
– kiepskie silniki benzynowe, dyskusyjna stylistyka, drobne usterki elektroniki
Opinie o używanym Peugeocie 3008 I (2009-2016)
3. Hyundai ix35
Lata produkcji: 2010-2016
Ceny: od 29 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2010-2011
Hyundai odciął grubą kreską rozdział z topornie wykonanym Tusconem pierwszej generacji i zaprezentował prawdziwie „europejskiego” SUV-a ix35. Pod nowoczesną karoserią kryło się lepiej wykończone wnętrze, które dopiero po latach zaczęło odsłaniać swoje wady, m.in. poprzez rozrywającą się tapicerkę foteli czy postukiwania z okolic deski rozdzielczej. Od strony mechanicznej temu modelowi nie można jednak wiele zarzucić. Silniki Hyundaia ix35 nie mają typowych wad konstrukcyjnych, ale dobór jednostki napędowej lepiej dokładnie przemyśleć. Słabsze warianty (1.6 GDI/1.7 CRDi) średnio sprawdzają się w trasach i nie zestawiano ich z napędem 4×4, mocniejsze z kolei albo dużo palą (2.0 MPI/GDI), albo poprzez swoją charakterystykę narażają na szwank niektóre podzespoły, np. wysoki moment obrotowy 2.0 CRDi przyspiesza zużycie sprzęgła. Co by nie mówić, Hyundai ix35 należy do grona najmłodszych i najnowocześniejszych SUV-ów, jakie można kupić za 30 tys. zł. I tym punktuje.
Silnik | 1.6 GDI | 2.0 MPI | 1.7 CRDi | 2.0 CRDi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1591 cm³ | 1998 cm³ | 1685 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 135 KM | 163 KM | 116 KM | 136 KM |
Maks. moment | 167 Nm | 194 Nm | 260 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s | 10,4 s | 12,4 s | 10,8 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 184 km/h | 173 km/h | 182 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 7,5 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,7 l/100 km |
Hyundai ix35 – plusy i minusy
+ atrakcyjna stylizacja, bogate wyposażenie, obecność (pomimo młodego wieku) prostych jednostek napędowych
– ograniczona przydatność poza asfaltem, przeciętna trwałość zawieszenia, wysokie spalanie benzynowych 2.0
Opinie o używanym Hyundaiu ix35 (2010-2016)
2. Honda CR-V III
Lata produkcji: 2006-2012
Ceny: od 24 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2006-2008
Hondy nie zachęcają cenami już w salonach, ale prawdziwą różnicę finansową na tle rywali widać dopiero po upływie lat. Używana Honda CR-V jest jednym z najdroższych kompaktowych SUV-ów. Za przyjęte przez nas 30 tys. zł kupimy kilkunastoletni egzemplarz z początku produkcji. Nie brzmi to interesująco, ale japoński samochód broni się przede wszystkim przemyślanym projektem wnętrza (z przesuwaną kanapą i płaską podłogą z tyłu) i ogromnym bagażnikiem o pojemności nawet 556 l. Oprócz tego można liczyć na długą listę wyposażenia i obecność napędu 4×4, który co prawda sprawnością działania nie należy do czołówki, ale dla przeciętnego użytkownika powinien wystarczyć. Co ciekawe, w ogłoszeniach większą popularnością cieszą się benzynowe CR-V. Napędza je silnik 2.0 i-VTEC: w amerykańskich odmianach montowano z kolei 2.4 i-VTEC z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli chcemy diesla, musimy nastawić się na pojemność 2.2. Wszystkie jednostki uchodzą za wzory trwałości i całkiem rozsądnie obchodzą się z paliwem. Kluczową sprawą jest znalezienie na bieżąco serwisowanego auta, co w przypadku Hondy CR-V nie zawsze jest takie proste – naprawia się je drożej od rywali z Europy. Ale za to o wiele rzadziej.
Silnik | 2.0 i-VTEC | 2.4 i-VTEC | 2.2 i-CTDi | 2.2 i-DTEC |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1997 cm³ | 2354 cm³ | 2204 cm³ | 2199 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 150 KM | 166 KM | 140 KM | 150 KM |
Maks. moment | 192 Nm | 220 Nm | 340 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s | 10,0 s | 10,3 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 180 km/h | 187 km/h | 190 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,1 l/100 km | 9,2 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Honda CR-V III – plusy i minusy
+ pojemna kabina, dopracowane silniki, wysoki komfort jazdy
– wyższe koszty napraw/serwisowania, ryzyko kradzieży, wyśrubowane ceny rynkowe
Opinie o używanej Hondzie CR-V III (2006-2012)
1. Nissan Qashqai I
Lata produkcji: 2007-2013
Ceny: od 18 tys. zł
Za 30 tys. zł kupisz rocznik: 2008-2011
Nissan Qashqai z miejsca stał się hitem. Po latach przekonuje do siebie tymi samymi zaletami co w salonie. Ma całkiem pokaźny prześwit, zgrabne nadwozie z obszernymi dwoma rzędami siedzeń (trzeci – awaryjny – występował w Qashqaiu +2) i opcjonalnym napędem 4×4. Takie samochody są jednak graczami drugiego planu, bowiem można go było zestawić tylko z mocniejszymi silnikami, tj. dwulitrowymi (2.0 benz. i 2.0 dCi), a także wprowadzonym po liftingu 1.6 dCi. Warto ich poszukać, bo w tym modelu uchodzą za najtrwalsze i gwarantują przyzwoitą dynamikę. Osoby szukające jak najprostszego konstrukcyjnie auta powinny wybrać benzynowego 1.6 z obligatoryjnie napędzaną przednią osią. Z superoszczędnymi 1.5 dCi lepiej dać sobie spokój, bo wciąż nie są wolne od problemów z obracającymi się panewkami. Nowy właściciel Qashqaia powinien wiedzieć, że do newralgicznych części zalicza się przednie amortyzatory oraz rdzewiejące na potęgę tylne wahacze. Przy okazji warto sprawdzić, czy interesujący nas egzemplarz brał udział w licznych przyznawanych dla tego modelu akcjach serwisowych. Mimo wszystko Qashqai jest na tyle znanym autem, że mechanicy niemal znają go na wylot, a pokrewieństwo z Renault korzystnie wpływa na dostępność zamienników.
Silnik | 1.6 16V | 2.0 16V | 1.5 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1997 cm³ | 1461 cm³ | 1994 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 114 KM | 142 KM | 110 KM | 150 KM |
Maks. moment | 156 Nm | 196 Nm | 240 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,0 s | 10,1 s | 12,2 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 182 km/h | 177 km/h | 191 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,7 l/100 km | 8,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,6 l/100 km |
Nissan Qashqai I – plusy i minusy
+ olbrzymia popularność w ogłoszeniach, przestronniejsze względem kompaktów wnętrze, spory wybór części zamiennych
– „czarna owca” w gamie silnikowej (1.5 dCi), przeciętne wykończenie wnętrza, zaledwie akceptowalna trwałość ogólna
Opinie o używanym Nissanie Qashqai I (2006-2013)