10 używanych SUV-ów za 30 tys. zł 15

Potrzebujesz uniwersalnego i wygodnego samochodu na każde warunki? Powinieneś pomyśleć nad SUV-em. Oto 10 uterenowionych aut za 30 tys. zł. W cenie nawet napęd 4×4!

Nie trzeba nikomu uświadamiać, że obecnie to SUV-y królują na polskich (i nie tylko) drogach. Samochody tego typu można kochać lub ich nienawidzić, nie wypada jednak negować jednej kwestii – mało który typ auta w tak umiejętny sposób łączy rodzinny charakter z użytecznością na gorszych jakościowo drogach, wygodą i poręcznością na co dzień. Dzięki modzie na SUV-y swoim modelem może się pochwalić niemal każdy producent i z każdym rokiem zbliżają się do bariery finansowej szerszego grona odbiorców.

Już za 30 tys. zł możemy się stać właścicielami ok. 10-letniego samochodu z wyższym prześwitem, stosownym wyposażeniem, silnikiem o mocy ok. 120-150 KM i miłymi dodatkami, najczęściej w postaci napędu 4×4 (dołączanego, ale jednak). Poniżej uszeregowaliśmy w kolejności od najgorszego do najlepszego 10 kompaktowych SUV-ów do kupienia w założonym budżecie. Zaznaczamy, że pośród nich są modele trafiające w różne preferencje odbiorców. Przykładowo: zwolennicy użyteczności w terenie wybiorą Grand Vitarę, głowy rodziny najprawdopodobniej Peugeota 3008, a chcący więcej zapłacić za japońską niezawodność – Hondę CR-V. Nasz przegląd uterenowionych aut z pewnością pomoże w podjęciu właściwej decyzji.

10. Toyota RAV4 III

Lata produkcji: 2005-2012
Ceny: od 19 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2008 

Toyota RAV4

W trzeciej generacji RAV4 Toyota zachowała uchylaną tylną klapę z kołem zapasowym (dostępna była też wersja X z klapą unoszoną do góry i oponami run-flat), ale tym razem postawiła na zwiększenie przestronności. Pod tym kątem japońskiemu SUV-owi ciężko cokolwiek zarzucić, nawet bagażnik okazuje się przystępny (450 l). Dysponując kwotą 30 tys. zł raczej nie możemy sobie pozwolić na lepiej wykończony egzemplarz po liftingu. Niestety, Toyoty z tych lat w zasadzie nie mają bezawaryjnych silników, i między innymi przez to trafiła na ostatnie miejsce. Benzynowy 2.0 VVT-i spala olej, a w turbodieslach 2.2 D-4D pęka blok w okolicach tulei cylindrów: usterkę zwiastują ubytki płynu chłodniczego albo wypalenie uszczelki pod głowicą. Jeśli już go kupować, to najlepiej z udokumentowaną naprawą lub wymianą na sprawną jednostkę. Poza tym RAV4 dotykają problemy z przekładniami kierowniczymi. Na szczęście Japończycy przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego.

Toyota RAV4 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik2.0 VVT-i2.0 Valvematic2.2 D-4D2.2 D-CAT
Pojemność1998 cm³1987 cm³2231 cm³2231 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc152 KM158 KM150 KM177 KM
Maks. moment194 Nm198 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s10,5 s10,0 s9,3 s
Prędkość maks.185 km/h185 km/h190 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa9,0 l/100 km7,7 l/100 km6,2 l/100 km7,0 l/100 km
Toyota RAV4 III – plusy i minusy

 +  funkcjonalne wnętrze, solidny układ napędowy, niewielka utrata wartości
 –  silniki Diesla obarczone ryzykiem poważnej awarii, niska jakość materiałów wykończeniowych, słaba jakość oferty rynkowej

Opinie o używanej Toyocie RAV4 III (2005-2012)

Toyota RAV4

9. BMW X3 I (E83)

Lata produkcji: 2003-2010
Ceny: od 17 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2007-2009 

BMW X3 E83 FL xDrive20d 2.0d 177KM 6AT WI3004H 07-2008

Pierwsze BMW X3 ma już swoje lata, lecz zakup nadal wymaga poświęcenia istotnej (dla wielu nieprzyzwoitej) ilości gotówki. W przyjętym przez nas budżecie możemy już liczyć na samochody po liftingu, który miał miejsce w 2006 r. Mamy wtedy szeroki wybór, jeżeli chodzi o silniki. I tu nie mamy dobrych wiadomości: prawie wszystkie to nieudane, 2-litrowe turbodiesle z serii N47. Jednostki zasłynęły poważnymi awariami łańcuchów rozrządu i wysokimi kosztami jego wymiany (umiejscowienie od strony sprzęgła). Warto poszukać 3-litrowych z 6 cylindrami w układzie rzędowym – są lepsze pod każdym względem, poza… spalaniem. Osoby pragnące benzynowego X3 muszą uzbroić się w cierpliwość, bo jest ich niewiele. Tutaj również polecamy silniki R6 (2.5 i 3.0). Niezależnie od tego, co mamy pod maską, dopytajmy sprzedającego o ewentualne naprawy napędu xDrive: ogromne przebiegi odciskają piętno na kondycji skrzyni rozdzielczej. Ostrzegamy zwolenników instalacji gazowych – butlę trzeba albo wrzucić do bagażnika, albo umieścić pod podłogą.

BMW X3 I (E83) – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik2.5i3.0i2.0d3.0d
Pojemność2494 cm³2979 cm³1995 cm³2993 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc192 KM231 KM150 KM204 KM
Maks. moment245 Nm300 Nm330 Nm410 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s7,8 s10,2 s7,9 s
Prędkość maks.208 km/h224 km/h198 km/h218 km/h
Śr. zużycie paliwa11,0 l/100 km11,5 l/100 km6,9 l/100 km8,4 l/100 km
BMW X3 I (E83) – plusy i minusy

 +  wyjątkowo przestronne wnętrze, świetne osiągi silników R6, wysoka odporność na zużycie i korozję
 –  problematyczne turbodiesle N47, wciąż wysokie ceny za kilkunastoletni samochód, usterki napędu 4×4

Opinie o używanym BMW X3 (E83; 2003-2010)

BMW X3 E83 FL xDrive35d 3.0d R6 286KM 6AT WI2810F 06-2007

8. Dacia Duster I

Lata produkcji: 2010-2018
Ceny: od 19 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2012-2014 

DACIA Duster I FL 1.2TCe 105KM 6MT 4WD WE278LC 04-2016

Używana Dacia Duster nie jest samochodem dla każdego. Samochody z początku produkcji – a więc w założonym budżecie – były wyjątkowo (wręcz niedopuszczalnie) tandetnie wykonane: wnętrze wyglądało na przebieg dwa razy większy niż w rzeczywistości. Sytuacja trochę poprawiła się po liftingu (2013 r.), lecz druga główna wada Dustera, czyli niewygodne przednie fotele, nie została rozwiązana. Kto przymknie oko na te dolegliwości, w rozsądnej cenie otrzyma młody i bardzo funkcjonalny samochód nadający się do jazdy w lekkim terenie. Wszystko dzięki sporemu prześwitowi i krótko zestopniowanej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Zastosowane w Dacii Duster silniki nie powinny mocno nadwyrężyć portfela kosztownymi awariami, i mowa tu nawet o dieslach 1.5 dCi. Współczesne osiągi zapewni jednak turbodoładowany 1.2 TCe: wolnossącemu 1.6 brakuje „pary” w górnym zakresie obrotów, ale za to dobrze znosi zasilanie gazem (była nawet wersja z fabrycznym LPG).

Dacia Duster I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.2 TCe1.6 16V1.5 dCi1.5 dCi
Pojemność1197 cm³1598 cm³1461 cm³1461 cm³
Paliwobenz., turbobenz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM105 KM90 KM107 KM
Maks. moment205 Nm148 Nm200 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s11,8 s13,8 s11,8 s
Prędkość maks.175 km/h165 km/h156 km/h171 km/h
Śr. zużycie paliwa6,0 l/100 km7,1 l/100 km5,0 l/100 km5,3 l/100 km
Dacia Duster I – plusy i minusy

 +  przestronne wnętrze, duży prześwit, niezawodne silniki
 –  tandetne wykończenie, słabe osiągi, ubogie wyposażenie podstawowych odmian

Opinie o używanej Dacii Duster I (2010-2018)

DACIA Duster I FL Blackstorm 1.5dCi 110KM 6MT 4WD WE656JS 03-2015

7. Suzuki Grand Vitara II

Lata produkcji: 2005-2014
Ceny: od 17 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2007-2009 

Suzuki Grand Vitara

Grand Vitara stanowi odpowiedź na zapotrzebowania osób szukających czegoś pomiędzy SUV-em a prawdziwą „terenówką”. Jej nadwozie teoretycznie jest konstrukcją samonośną, ale dodatkowo wzmocnioną solidną ramą, co niekorzystnie wpłynęło na właściwości jezdne po płaskiej drodze. Każdy egzemplarz z kolei wyposażono w napęd 4×4 z reduktorem i blokadą dyferencjałów: wyjątkiem są „krótkie”, 3-drzwiowe odmiany z prostszym napędem na obie osie i silnikiem 1.6. W 5-drzwiowych Grand Vitarach znajdziemy jednostki benzynowe o pojemności minimum 2.0 i 2.4, a nawet V6 (2.7 i 3.2). Poza ponadprzeciętnym zapotrzebowaniem na paliwo rzadko dają powody do krytyki, czego nie można powiedzieć o dieslu produkcji Renault – 1.9 DDiS. W nim często dochodzi do usterek turbosprężarki bądź filtra cząstek stałych.

Suzuki Grand Vitara II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik2.0 16V2.4 16V3.2 V61.9 DDiS
Pojemność1995 cm³2393 cm³3195 cm³1870 cm³
Paliwobenz.benz.benz.turbodiesel
Maks. moc140 KM169 KM233 KM129 KM
Maks. moment183 Nm227 Nm291 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,5 s11,7 s9,3 s13,2 s
Prędkość maks.175 km/h185 km/h200 km/h170 km/h
Śr. zużycie paliwa8,8 l/100 km9,0 l/100 km10,0 l/100 km7,7 l/100 km
Suzuki Grand Vitara II – plusy i minusy

 +  jak na SUV-a – dobra użyteczność w terenie, mocne silniki, znikoma awaryjność ogólna
 –  nieudany turbodiesel, nieco ociężałe prowadzenie, przeciętny bagażnik

Opinie o używanym Suzuki Grand Vitara II (2005-2014)

Suzuki Grand Vitara

6. Ford Kuga I

Lata produkcji: 2008-2012
Ceny: od 26 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2008-2010 

10 używanych SUV-ów za 30 tys. zł 18

Ford Kuga debiutował w czasach, gdy nabywcy masowo „przerzucali się” na diesle. Być może dlatego nie zdecydował się wprowadzić do kompaktowego SUV-a benzynowego, ale niezbyt mocnego silnika – zaproponował tylko 5-cylindrową jednostkę z Focusa ST, czyli 2.5 T. Co prawda bezapelacyjnie zapewnia on Kudze najlepsze osiągi i praktycznie się nie psuje, ale spalaniem potrafi sprowadzić na ziemię. Na szczęście nie mamy żadnych przeciwwskazań do zakupu Forda z silnikiem 2.0 TDCi. Opracował go koncern PSA (tam nazywa się HDi) i poza kłopotami z filtrem DPF w samochodach eksploatowanych po mieście jest w zasadzie bezawaryjny. Ford umożliwił skonfigurowanie Kugi 4×4 z każdym silnikiem, z czego w 2.5 i 2.0 TDCi/163 KM stanowił wyposażenie standardowe. Obszerne wnętrze niestety nie idzie w parze z pakownym bagażnikiem, który mieści tyle co w Focusie (360 l). Sporo zastrzeżeń płynie w stronę jakości montażu kokpitu i nietrwałych tapicerek foteli.

Ford Kuga I – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik2.5 T2.0 TDCi2.0 TDCi2.0 TDCi
Pojemność2521 cm³1997 cm³1997 cm³1997 cm³
Paliwobenz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc200 KM136 KM140 KM163 KM
Maks. moment320 Nm320 Nm320 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s10,6 s10,2 s9,6 s
Prędkość maks.210 km/h180 km/h186 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa9,9 l/100 km6,1 l/100 km5,9 l/100 km6,8 l/100 km
Ford Kuga I – plusy i minusy

 +  udana paleta silników, wysoki prześwit (19,5 cm), przestronność w środku
 –  brak oszczędniejszej wersji benzynowej, niewielki bagażnik, wpadki przy montażu materiałów

Opinie o używanym Fordzie Kuga I (2008-2012)

Ford Kuga

5. Mitsubishi ASX

W produkcji: od 2010 r.
Ceny: od 28 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2011 

Mitsubishi ASX

Prawdziwy weteran rynku pierwotnego na dobre zadomowił się też pośród samochodów z drugiej ręki. Miano wciąż aktualnego modelu nie sprzyja spadkowi cen używanych ASX-ów: za 30 tys. zł wciąż kupimy samochód z początku produkcji, i to przeważnie z 1,8-litrowym turbodieslem autorstwa Mitsubishi. Nie jest on zły, ale jeśli przyjdzie nam wymienić wtryskiwacze czy koło dwumasowe, musimy przygotować się na kwotę liczoną w tysiącach złotych. W tym pułapie cenowym warto poszukać benzynowego 1.6, głównie za sprawą nieskomplikowanej konstrukcji i wystarczających na co dzień osiągów. Niestety, w jego przypadku jesteśmy skazani na przedni napęd: dołączany tylny oferowano tylko w dieslach. Bardziej niż na silniku w używanym ASX-ie lepiej skupić się na korozji, która szybko rozprzestrzenia się na niektórych elementach karoserii i podwoziu. Tam ma już nie tylko znaczenie estetyczne, a utrudnia serwisowanie średnio trwałego zawieszenia. Warto odłożyć wobec tego dodatkowe środki na porządne zabezpieczenie antykorozyjne.

Mitsubishi ASX – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.6 MIVEC2.0 16V1.6 DID1.8 DID
Pojemność1590 cm³1998 cm³1560 cm³1798 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc117 KM150 KM114 KM150 KM
Maks. moment154 Nm197 Nm270 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s10,5 s11,2 s10,2 s
Prędkość maks.183 km/h200 km/h182 km/h188 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km8,4 l/100 km4,6 l/100 km5,5 l/100 km
Mitsubishi ASX – plusy i minusy

 +  kompaktowe rozmiary, nieskomplikowana konstrukcja, sporo aut z polskich salonów
 –  problemy z korozją, wysokie ceny części, niski prześwit (17 cm)

Opinie o używanym Mitsubishi ASX (od 2010 r.)

Mitsubishi ASX

4. Peugeot 3008 I

Lata produkcji: 2009-2016
Ceny: od 18 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Peugeot 3008

Spośród prezentowanych w tym materiale samochodów najmniej z SUV-a ma w sobie właśnie Peugeot 3008. Dlaczego? Poza lekko podwyższonym prześwitem niczym nie aspiruje do tego segmentu: brak w nim chociażby nakładek ochronnych na błotnikach, nie mówiąc o napędzie na 4 koła, który występował tylko w bardzo rzadkiej (i mocnej) wersji hybrydowej. Typowy Peugeot 3008 z ogłoszenia ma pod maską benzynowego 1.6 (VTi lub THP z turbodoładowaniem) lub turbodiesle 1.6 HDi/2.0 HDi. Tych drugich jest więcej i na nich warto skupić swoją uwagę, bowiem uznawane są za jedne z najlepszych współczesnych silników wysokoprężnych. 1.6 THP wręcz zasłynął plagą awarii łańcuchowego rozrządu i masowym spalaniem oleju, poza tym ani on, ani 1.6 VTi raczej nie tolerują instalacji gazowej. Peugeotem 3008 powinny zainteresować się osoby ceniące funkcjonalność minivanów: we francuskim aucie siedzi się wysoko, a tylny rząd pozbawiono tunelu środkowego.

Peugeot 3008 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.6 VTi1.6 THP1.6 HDi2.0 HDi
Pojemność1598 cm³1598 cm³1560 cm1997 cm³
Paliwobenz.benz., turboturbodieselturbodiesel
Maks. moc120 KM156 KM112 KM150 KM
Maks. moment160 Nm240 Nm270 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,8 s8,9 s12,2 s9,7 s
Prędkość maks.185 km/h202 km/h183 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa6,9 l/100 km7,1 l/100 km5,0 l/100 km5,6 l/100 km
Peugeot 3008 I – plusy i minusy

 +  przyjazne dla rodziny wnętrze, udane turbodiesle, porządne (jak na francuskie auto) wykończenie
 –  kiepskie silniki benzynowe, dyskusyjna stylistyka, drobne usterki elektroniki

Opinie o używanym Peugeocie 3008 I (2009-2016)

Peugeot 3008

3. Hyundai ix35

Lata produkcji: 2010-2016
Ceny: od 29 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2011 

Hyundai ix35

Hyundai odciął grubą kreską rozdział z topornie wykonanym Tusconem pierwszej generacji i zaprezentował prawdziwie „europejskiego” SUV-a ix35. Pod nowoczesną karoserią kryło się lepiej wykończone wnętrze, które dopiero po latach zaczęło odsłaniać swoje wady, m.in. poprzez rozrywającą się tapicerkę foteli czy postukiwania z okolic deski rozdzielczej. Od strony mechanicznej temu modelowi nie można jednak wiele zarzucić. Silniki Hyundaia ix35 nie mają typowych wad konstrukcyjnych, ale dobór jednostki napędowej lepiej dokładnie przemyśleć. Słabsze warianty (1.6 GDI/1.7 CRDi) średnio sprawdzają się w trasach i nie zestawiano ich z napędem 4×4, mocniejsze z kolei albo dużo palą (2.0 MPI/GDI), albo poprzez swoją charakterystykę narażają na szwank niektóre podzespoły, np. wysoki moment obrotowy 2.0 CRDi przyspiesza zużycie sprzęgła. Co by nie mówić, Hyundai ix35 należy do grona najmłodszych i najnowocześniejszych SUV-ów, jakie można kupić za 30 tys. zł. I tym punktuje.

Hyundai ix35 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.6 GDI2.0 MPI1.7 CRDi2.0 CRDi
Pojemność1591 cm³1998 cm³1685 cm³1995 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc135 KM163 KM116 KM136 KM
Maks. moment167 Nm194 Nm260 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,1 s10,4 s12,4 s10,8 s
Prędkość maks.178 km/h184 km/h173 km/h182 km/h
Śr. zużycie paliwa6,4 l/100 km7,5 l/100 km5,2 l/100 km5,7 l/100 km
Hyundai ix35 – plusy i minusy

 +  atrakcyjna stylizacja, bogate wyposażenie, obecność (pomimo młodego wieku) prostych jednostek napędowych
 –  ograniczona przydatność poza asfaltem, przeciętna trwałość zawieszenia, wysokie spalanie benzynowych 2.0

Opinie o używanym Hyundaiu ix35 (2010-2016)

Hyundai ix35

2. Honda CR-V III

Lata produkcji: 2006-2012
Ceny: od 24 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2008 

Honda CR-V

Hondy nie zachęcają cenami już w salonach, ale prawdziwą różnicę finansową na tle rywali widać dopiero po upływie lat. Używana Honda CR-V jest jednym z najdroższych kompaktowych SUV-ów. Za przyjęte przez nas 30 tys. zł kupimy kilkunastoletni egzemplarz z początku produkcji. Nie brzmi to interesująco, ale japoński samochód broni się przede wszystkim przemyślanym projektem wnętrza (z przesuwaną kanapą i płaską podłogą z tyłu) i ogromnym bagażnikiem o pojemności nawet 556 l. Oprócz tego można liczyć na długą listę wyposażenia i obecność napędu 4×4, który co prawda sprawnością działania nie należy do czołówki, ale dla przeciętnego użytkownika powinien wystarczyć. Co ciekawe, w ogłoszeniach większą popularnością cieszą się benzynowe CR-V. Napędza je silnik 2.0 i-VTEC: w amerykańskich odmianach montowano z kolei 2.4 i-VTEC z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli chcemy diesla, musimy nastawić się na pojemność 2.2. Wszystkie jednostki uchodzą za wzory trwałości i całkiem rozsądnie obchodzą się z paliwem. Kluczową sprawą jest znalezienie na bieżąco serwisowanego auta, co w przypadku Hondy CR-V nie zawsze jest takie proste – naprawia się je drożej od rywali z Europy. Ale za to o wiele rzadziej.

Honda CR-V III – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik2.0 i-VTEC2.4 i-VTEC2.2 i-CTDi2.2 i-DTEC
Pojemność1997 cm³2354 cm³2204 cm³2199 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc150 KM166 KM140 KM150 KM
Maks. moment192 Nm220 Nm340 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s10,0 s10,3 s9,6 s
Prędkość maks.190 km/h180 km/h187 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa8,1 l/100 km9,2 l/100 km6,5 l/100 km6,5 l/100 km
Honda CR-V III – plusy i minusy

 +  pojemna kabina, dopracowane silniki, wysoki komfort jazdy
 –  wyższe koszty napraw/serwisowania, ryzyko kradzieży, wyśrubowane ceny rynkowe

Opinie o używanej Hondzie CR-V III (2006-2012)

Honda CR-V

1. Nissan Qashqai I

Lata produkcji: 2007-2013
Ceny: od 18 tys. zł

Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2008-2011 

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai z miejsca stał się hitem. Po latach przekonuje do siebie tymi samymi zaletami co w salonie. Ma całkiem pokaźny prześwit, zgrabne nadwozie z obszernymi dwoma rzędami siedzeń (trzeci – awaryjny – występował w Qashqaiu +2) i opcjonalnym napędem 4×4. Takie samochody są jednak graczami drugiego planu, bowiem można go było zestawić tylko z mocniejszymi silnikami, tj. dwulitrowymi (2.0 benz. i 2.0 dCi), a także wprowadzonym po liftingu 1.6 dCi. Warto ich poszukać, bo w tym modelu uchodzą za najtrwalsze i gwarantują przyzwoitą dynamikę. Osoby szukające jak najprostszego konstrukcyjnie auta powinny wybrać benzynowego 1.6 z obligatoryjnie napędzaną przednią osią. Z superoszczędnymi 1.5 dCi lepiej dać sobie spokój, bo wciąż nie są wolne od problemów z obracającymi się panewkami. Nowy właściciel Qashqaia powinien wiedzieć, że do newralgicznych części zalicza się przednie amortyzatory oraz rdzewiejące na potęgę tylne wahacze. Przy okazji warto sprawdzić, czy interesujący nas egzemplarz brał udział w licznych przyznawanych dla tego modelu akcjach serwisowych. Mimo wszystko Qashqai jest na tyle znanym autem, że mechanicy niemal znają go na wylot, a pokrewieństwo z Renault korzystnie wpływa na dostępność zamienników.

Nissan Qashqai I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.6 16V2.0 16V1.5 dCi2.0 dCi
Pojemność1598 cm³1997 cm³1461 cm³1994 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc114 KM142 KM110 KM150 KM
Maks. moment156 Nm196 Nm240 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,0 s10,1 s12,2 s10,5 s
Prędkość maks.175 km/h182 km/h177 km/h191 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km8,2 l/100 km5,2 l/100 km6,6 l/100 km
Nissan Qashqai I – plusy i minusy

 +  olbrzymia popularność w ogłoszeniach, przestronniejsze względem kompaktów wnętrze, spory wybór części zamiennych
 –  „czarna owca” w gamie silnikowej (1.5 dCi), przeciętne wykończenie wnętrza, zaledwie akceptowalna trwałość ogólna

Opinie o używanym Nissanie Qashqai I (2006-2013)

Nissan Qashqai

Polecamy uwadze inne nasze zestawienia samochodów używanych:

10 używanych samochodów hybrydowych z Japonii

10 używanych samochodów dla starszego kierowcy

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here