Używane Subaru XV I (2012-2017) – OPINIE

Wjedzie dalej niż konkurenci, ale odbiega od nich wykończeniem. Oto opinie o Subaru XV, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Subaru modelem XV chciał zdobyć klientów, dla których Forester i Outback były zbyt duże. Do nowego crossovera zaprojektował atrakcyjną stylistycznie karoserię i osadził ją na wysokim podwoziu. Dzięki temu samochód uzyskał prześwit liczący 22 cm i dobrze radził sobie nie tylko z miejskimi krawężnikami, ale i w lekkim terenie. Wszystkie XV producent wyposażył w napęd na cztery koła, poprawiający prowadzenie w zakrętach także w trudnych warunkach drogowych. Użytkownicy narzekają jednak na twardo zestrojone jak na SUV-a zawieszenie. Nie najlepszej jakości są także plastiki użyte do wykończenia wnętrza. Wyglądają tanio i szybko zaczynają trzeszczeć. Właściciele XV wytykają to na każdym kroku, zwłaszcza że XV jako nowy nie był tani. Używane również trzymają cenę z uwagi na markę.

Unikaj Diesla

XV-a można było kupić ze 114-konnym silnikiem 1.6 i 150-konnym 2.0. Dopiero drugi zapewnia niewielkiemu Subaru z miarę przyzwoite osiągi i w codziennej eksploatacji nie sprawia problemów. Nie polecamy Diesla z uwagi na kłopotliwy rozrząd. Ma on co prawda lepsze osiągi, ale brakuje mu mocy w dolnym zakresie obrotów. Tylko „benzyniaki” dostępne były z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która nie opóźnia pracy silnika i nie drażni przeciąganiem biegów.

Subaru XV – opinie użytkowników

Zalety

„Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny, a obiektyw umiejscowiono w takim miejscu, że się nie brudzi”

„Dzięki napędowi na cztery koła auto dobrze trzyma się drogi, a kierowca czuje się bezpiecznie niezależnie od warunków pogodowych”

„W środku wygodnie. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu, także nad głowami”

„Duży prześwit przydaje się w mieście i w lekkim terenie”

Wady

„Diesel lubi wysokie obroty – na niskich jest mało elastyczny i brakuje mu werwy”

„Plastikowe elementy wnętrza trzeszczą na nierównościach, stuki dochodzą także z okolic tylnej klapy”

„Bardzo twarde zawieszenie, przez co samochód podskakuje na dołach”

„Serwis nie reaguje na zgłaszane usterki, a przeglądy są bardzo drogie”

Subaru XV – podsumowanie

W Subaru XV nic nie będzie tanie – ani jego zakup, ani ceny części, ani koszty spalanego paliwa. To dobra oferta dla miłośników marki lub osób chcących mieć innego SUV-a niż większość kierowców. I przy okazji mieszkających z dala od utwardzonej drogi.

Subaru XV (od 2012 r.) dane techniczne

Subaru XV wymiary

Dł./szer./wys.445/178/161 cm
Rozstaw osi263 cm
Pojemność bagażnika340-1230 l

Subaru XV silniki

Silnik1.6i2.0i2.0D
Pojemność1600 ccm1995 ccm1998 ccm
Paliwobenz.benz.turbodiesel
Maks. moc114 KM150 KM147 KM
Maks. moment150 Nm196 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,1 s10,5 s9,3 s
Prędkość maks.179 km/h187 km/h198 km/h
Śr. zużycie paliwa6,5 l/100 km7,0 l/100 km5,4 l/100 km

Subaru XV opinie użytkowników

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]