NowościAnalizaSprzedaż nowych aut w Polsce w 1. półroczu 2019 r.

Sprzedaż nowych aut w Polsce w 1. półroczu 2019 r.

Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Najczęściej wybierają Skody, ale tuż za Octavią i Fabią tym razem uplasowała się Dacia Duster.

W porównaniu z 1. półroczem 2018 roku nastąpił wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Polacy przez pierwsze 6 miesięcy bieżącego roku wyjechali z salonów 278 332 autami, czyli o 5287 więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Bez zmian kształtują się natomiast preferencje, jeśli chodzi o rodzaj napędu samochodów. Wciąż przodują auta benzynowe (72%, czyli o prawie 2% więcej niż w I-VI 2018 r.), zmalał natomiast udział diesli (do 20,4%). Hybrydy i auta na LPG odnotowały wzrost sprzedaży o odpowiednio 1% i 0,2%.

Jeśli chodzi o rejestracje nowych samochodów osobowych w Polsce, nadal znaczna ilość (ok. 2/3) jest kupowana przez firmy i osoby prowadzące działalność gospodarczą. Klienci prywatni stanowią 31,5% – to i tak wzrost o prawie 1% względem zeszłego roku.

Najwięcej samochodów, tradycyjnie już, sprzedała Skoda, choć z 3-procentowym spadkiem: nie przekroczyła tym samym ustanowionej rok temu granicy 35 tys. aut. Druga Toyota znalazła z kolei o ponad 2 tysiące więcej nabywców niż rok wcześniej, co dało jej skok o prawie 7%. Oddaliła się tym samym od trzeciego Volkswagena, który nie przekroczył nawet 28 tys. sztuk (Toyota: ponad 31 tys.). W pierwszej 20. najpopularniejszych marek w Polsce największy wzrost odnotowała Dacia. Z 8. wskoczyła na 5. miejsce i sprzedała więcej samochodów niż Ford, Renault, Kia lub Hyundai. Podobny skok sprzedaży należy do BMW (również o 38,5%; z 14. na 10. miejsce). Największą porażkę odniósł Nissan, który spadł o 8 „oczek” w dół.

Ulubionymi autami Polaków zostały ponownie Skoda Octavia i Skoda Fabia. Oba bestsellery odnotowały jednak spadek sprzedaży względem 1. półrocza zeszłego roku (zwłaszcza Fabia, na którą zdecydowało się o 920 osób mniej). Dalej z kolei zaszły spore roszady. Tuż za Skodami uplasowała się Dacia Duster: rumuńskiego SUV-a kupiło o prawie 3000 więcej (czyli o 60,1%) osób niż rok temu. Następnie ulokowały się dwie Toyoty – nowa Corolla i Yaris. Schodzący Auris zdołał jednak do tej pory znaleźć 4878 odbiorców i jeszcze znaleźć się na 9. miejscu. Zmiana generacji nie pomogła jednak Fordowi Focusowi, który spadł z 6. na 11. miejsce. Z pierwszej 20. wypadł Nissan Qashqai i Kia Sportage, a „wskoczyła” Kia Ceed i Dacia Sandero.

sprzedaz-aut-w-polsce-w-i-vi-2019

Przeczytaj także:

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji