W pierwszym miesiącu tego roku najpopularniejszym autem z segmentu premium okazało się Audi Q5. Sprawdź szczegółowe dane.
W styczniu 2022 roku sprzedano w Polsce 5399 nowych aut segmentu premium. To o 25,42% (-1840 szt.) mniej niż w grudniu ubiegłego roku oraz o 13,91% (-872 szt.) mniej niż przed rokiem. Powodem takiego stanu rzeczy jest oczywiście przedłużająca się pandemia COVID-19 i niedobory półprzewodników, co wydłuża okres oczekiwania na zamówione auto i sprawia, że dostawy do salonów są nieregularne. Poniżej prezentujemy szczegółowe dane.
Top 5 najpopularniejsze marki klasy premium w styczniu 2022 roku:
Top 15 najchętniej kupowane modele segmentu premium w styczniu 2022 roku:
- Audi Q5 (305 szt.)
- BMW serii 3 (287 szt.)
- BMW X3 (233 szt.)
- Audi Q3 (218 szt.)
- BMW serii 5 (202 szt.)
- BMW serii 1 (194 szt.)
- Volvo XC60 (167 szt.)
- Audi A6 (165 szt.)
- BMW X1 (159 szt.)
- Mercedes GLE (153 szt.)
- Mercedes klasy E (132 szt.)
- Volvo XC40 (129 szt.)
- Audi A3 (118 szt.)
- Alfa Romeo Stelvio (117 szt.)
- Mini Cooper (108 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku
Źródło: IBRM Samar