Pandemia koronawirusa także w Polsce wpływa negatywnie na rynek nowych samochodów. Poznaj szczegółowe dane.
Trwająca od miesięcy rywalizacja między Toyotą Corolla a Skodą Octavia w marcu zeszła na dalszy plan. Z powodu epidemii COVID-19 fabryki zawiesiły produkcję, a salony dealerskie działają w ograniczonym zakresie lub są zamknięte, a sprzedaż nowych aut przenosi się do Internetu. Jednak to nie wystarcza, by w obecnym kryzysie zachęcić ludzi do kupowania samochodów i nie należy się temu dziwić. Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki sprzedaży nowych samochodów w marcu.
W marcu 2020 r. sprzedano w Polsce 29 657 aut osobowych. To aż o 40,83% (-20 463 sztuk) mniej niż przed rokiem. To także o 22,99% (-8 855 szt.) mniej niż w lutym 2020 r. Od początku roku w naszym kraju zarejestrowano 107 641 samochodów osobowych, czyli o 23,01% (-32 163 szt.) mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r.
W marcu 2020 r. wśród najchętniej kupowanych modeli znalazły się:
- Toyota Corolla (1597 szt.)
- Skoda Octavia (1278 szt.)
- Skoda Fabia (1033 szt.)
- Toyota Yaris (1005 szt.)
- Dacia Duster (907 szt.)
- Skoda Superb (733 szt.)
- Toyota C-HR (702 szt.)
- Renault Clio (673 szt.)
- Volkswagen Golf (606 szt.)
- Toyota RAV4 (569 szt.)
Zobacz również:
- Sprzedaż aut w Polsce – PODSUMOWANIE 2019 r.
- Sprzedaż aut w Polsce – styczeń 2020 r.
- Sprzedaż aut w Polsce – luty 2020 r.
Źródło: IBRM Samar