Skrzynie zautomatyzowane
To najprostszy typ skrzyni automatycznej. Jest oparty na manualnej, ale dodano w niej zewnętrzny mechanizm przełączenia biegów i siłownik sprzęgła. Dzięki takiemu rozwiązaniu skrzynia jest prosta w budowie, co przekłada się na niższe koszty napraw i części. Zwykle też nie ma wpływu na zużycie paliwa. Niestety, biegi zmienia bardzo powoli i ma opóźnioną reakcję na kickdown.
Alfa Romeo Selespeed

Zużycie paliwa: +0,4 l/100 km
Ocena: 1/5
Dość stara skrzynia (debiut w 1999 roku), opracowana z firmą Magneti Marelli. Większości kierowców przeszkadza jej powolna praca.
Citroen/Peugeot MCP

Zużycie paliwa: +0,2 l/100 km
Ocena: 2/5
Najczęściej spotykana w C4 Picasso kolejna skrzynia tego typu po Sensodrive. Szybkość pracy mocno ograniczona.
Fiat Dualogic

Zużycie paliwa: +0,2 ;/100 km
Ocena: 2/5
Również opracowana wspólnie z Magneti Marelli… i również ospale zmieniająca biegi. Stosowana m.in. w Bravo.
Opel Easytronic

Zużycie paliwa: +0,2 l/100 km
Ocena: 2/5
Najczęściej sparowana z silnikami od 1.0 do 1.8. Także tutaj mamy do czynienia z powolnym działaniem.
Toyota MMT

Zużycie paliwa: +0,2 l/100 km
Ocena: 2/5
Oferowana w takich autach japońskiej marki jak Yaris, Corolla, Corolla Verso. Nie ma się co spodziewać pod niej sportowych doznań.
Skrzynie bezstopniowe CVT
Do jej budowy zalicza się przekładnię pasową, zmieniającą w sposób ciągły położenie poprzez rozsuwanie się stożkowych kół. Wyjątkiem jest skrzynia Toyoty, wykorzystująca bezstopniową przekładnię planetarną. Działa ona na innej zasadzie i jest bezawaryjna. Skrzynie mają niewielką masę i gabaryty, a przy tym dużą liczbę możliwych przełożeń. Nie zapewniają jednak dobrych osiągów i bywają usterkowe (oprócz Toyot).
Audi Multitronic

Zużycie paliwa: +0,2 l/100 km
Ocena: 1/5
Znajdziemy ją w A4 i A6 z przednim napędem. Jej bariera eksploatacyjna to 200 tys. km – później może już zostać „skarbonką”.
Mitsubishi CVT

Zużycie paliwa: +0,3 l/100 km
Ocena: 2/5
Skrzynia firmy Jatco, która należy do Nissana. Jest dość trwała i komfortowa, ale ogranicza osiągi.
Subaru Lineartronic

Zużycie paliwa: +0,4 l/100 km
Ocena: 2/5
Lekko podnosi zużycie paliwa i pogarsza osiągi, ale nie ma informacji o jej typowych awariach.
Toyota Hybrid

Zużycie paliwa: brak wersji manualnych
Ocena: 5/5
Konstrukcja Toyoty, w której przekładnia planetarna łączy napęd spalinowy i elektryczny. Ma też elektryczne zmienne przełożenie, co czyni ją praktycznie niezniszczalną.