salon skoda

34 672 nowe zarejestrowane samochody osobowe – to wynik, z jakim Skoda kończy pierwsze półrocze 2019 roku w Polsce. Sukces marki w tym okresie to m.in. efekt wysokiej sprzedaży Octavii i Fabii, najczęściej wybieranych przez Polaków nowych aut, oraz rosnącej popularności SUV-ów Karoq i Kodiaq.

Pierwsze półrocze 2019 roku Skoda zamyka ze świetnymi wynikami dwóch bestsellerowych modeli. Najchętniej wybieranym przez Polaków autem była Octavia, której na rynek trafiły 10 334 egzemplarze. Kolejne miejsce na podium zajęła nowa Fabia. Dostarczono ją do klientów w liczbie 9 269 sztuk. W 2018 roku ten miejski model zyskał bardziej wyraziste oblicze, a przy okazji wzbogacił się o nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa (czytaj więcej: Skoda Fabia 1.0 TSI po liftingu – test).

W drugiej połowie 2019 roku Skoda będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. Jej gamę wzbogaci kolejny SUV – tym razem miejski model Kamiq – oraz odnowiony Superb. Dopiero co do salonów trafiła nowa kompaktowa Scala.

Skoda Scala
Skoda Scala

Z kolei przyszłym roku swoją premierę będzie świętowała nowa Octavia.

Z przyjemnością podsumowujemy pierwsze półrocze 2019 roku, w którym kolejny raz z rzędu zostaliśmy liderem rynku. Nie byłoby to możliwe bez zaufania, którym od lat darzą nas Polacy. Cieszę się, że odpowiadamy na zmieniające się potrzeby konsumentów i trafiamy do nich z naszą ofertą. Osiągnięte przez nas wyniki dowodzą, że kierunek który obraliśmy jest właściwy. Podkreśla to pozytywny odbiór nowej Skody Fabii, Ocatavii czy modeli z rodziny SUV-ów. Jesteśmy przekonani, że nowości, które wkrótce uzupełnią nasze portfolio produktowe oraz modele z napędem hybrydowym i elektrycznym, pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze rezultaty – podsumowuje Tomasz Porawski, dyrektor Skody w Polsce. I dodaje: – Skoda jest liderem rynku, który nie spoczywa na laurach. Aktywnie wprowadzamy nowe modele, a także, odważnie patrząc w przyszłość, poszerzamy naszą ofertę o napędy nisko- i bezemisyjne. W ten sposób jesteśmy blisko klienta i tworzymy dla niego całościową ofertę.

Tomasz Porawski miał tu na myśli nowe Skody na prąd, o których pisaliśmy niedawno na łamach Wyboru Kierowców – Superba iV z hybrydowym napędem plug-in, który pozwoli na pokonanie dystansu 55 km tylko „na prądzie” (dane WLTP), oraz całkowicie elektryczne Citigo-e iV (więcej informacji). Oba warianty wejdą do sprzedaży na początku 2020 roku.

TOP 10 polskiego rynku nowych aut: marki samochodów
(styczeń-czerwiec 2019 roku)

1. Skoda: 34 673 szt.
2. Toyota: 31 332 szt.
3. Volkswagen: 27 300 szt.
4. Opel: 17 747 szt.
5. Dacia: 17 526 szt.
6. Ford: 14 862 szt.
7. Renault: 14 497 szt.
8. Kia: 14 377 szt.
9. Hyundai: 12 273 szt.
10. BMW: 9757 szt.

Poniżej publikujemy dodatkowe wyniki sprzedażowe polskiego rynku motoryzacyjnego w okresie styczeń-czerwiec 2019 roku, w postaci interaktywnej infografiki przygotowanej przez instytut badawczy Samar.

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 4.5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here