NowościAktualnościSkoda Scala – informacje i zdjęcia

Skoda Scala – informacje i zdjęcia

Skoda Scala zastępuje Rapida. Nudny design to już przeszłość, bo Scala ma przyciągać klientów poszukujących nie tylko auta praktycznego, ale także atrakcyjnego wizualnie.

Skoda zawsze stawiała na stonowany wygląd i pomysłowe rozwiązania, ułatwiające codzienne życie z autem. Dokładnie taki jest Rapid – zero emocji, maksimum substancji. Od Superba drugiej generacji, a także obu SUV-ów – Kodiaqa i Karoqa – rozpoczęła się jednak w pewnym sensie rewolucja w czeskiej marce. Wygoda użytkowania pozostała na niezrównanym poziomie, ale do głosu w coraz większym stopniu dochodzą emocje. I doskonałym tego potwierdzeniem jest właśnie Scala, która jest następcą Rapida (de facto jego odmiany hatchback, bo liftback nie będzie już produkowany). Świadczy o tym przede wszystkim jej wygląd, znacznie bardziej dynamiczny i przyciągający uwagę ciekawymi detalami.

Skoda Scala
Seryjnie diodowe są światła mijania, a za dopłatą także długie.

Skoda Scala – wymiary

Design to jedno, ale Scala radykalnie zmieniła się w porównaniu z Rapidem także pod względem technicznym. Przede wszystkim jest zbudowana na nowej, modularnej płycie podłogowej – MQB (wariant A0), a nie jej poprzedniczce – PQ. Nowy model ma także zdecydowanie lepsze proporcje – przy wzroście długości o 6 cm (z 430 na 436 cm) i rozstawu osi o 5 cm (do 265 cm) szerokość zwiększono aż o 9 cm (do 179 cm). Znacznie pojemniejszy jest bagażnik – zamiast 415 pomieści 467 l. Jak na kompakt to znakomity wynik. W Scali zastosowano bardzo dużo drobnych praktycznych rozwiązań, m.in. uchwyt na bilety parkingowe, skrobaczkę do lodu, parasolkę, składane oparcie fotela pasażera, haczyki na torby i siatki w w bagażniku, bezkorkowy wlew paliwa, elektrycznie obsługiwane pokrywę bagażnika i hak holowniczy.

Skoda Scala
Po raz pierwszy w aucie czeskiej marki na pokrywie bagażnika zamiast znaczka widnieje duży napis Skoda.

Skoda Scala – silniki

Do napędu przewidziano silniki benzynowe turbo: 1.0 TSI R3 (95 KM i 115 KM) oraz 1.5 TSI R4 (150 KM). Jedyny diesel to 1.6 TDI (115 KM). Tylko najsłabsza jednostka jest połączona z 5-biegową skrzynią manualną. Pozostałe współpracują seryjnie z przekładnią 6-biegową lub – opcjonalnie – 7-biegowym DSG.

W układzie jezdnym zastosowano koła 15-, 16- 17- lub 18-calowe, a standardowe zawieszenie można będzie za dopłatą zastąpić obniżonym o 15 mm, z regulowaną charakterystyką tłumienia. Kierowca będzie mógł wybierać między dwoma ustawieniami – zwykłym i usztywnionym sportowym.

Kokpit zdecydowanie zyskał na wyglądzie. Scala może mieć cyfrowe wskaźniki i centralny ekran dotykowy o przekątnej maksymalnie 9,2 cala (bazowo – 6,5-calowy). Wśród opcji znajdzie się m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonów i ogrzewana przednia szyba. Dzięki aplikacji Skoda Connect auto można otworzyć i zamknąć zdalnie, za pomocą smartfona.

Skoda Scala – bezpieczeństwo, wyposażenie

Scala przekonuje bogatym wyposażeniem (seryjnym i opcjonalnym) w systemy bezpieczeństwa – tak biernego (do 9 airbagów, hamulec pokolizyjny), jak i czynnego. Do tych ostatnich należą m.in. asystenci pasa ruchu, martwego pola i wyjeżdżania z miejsca parkingowego (ostrzega o zbliżających się z boku pojazdach), adaptacyjny tempomat oraz układy ostrzegający kierowcę o nadmiernym zmęczeniu i awaryjnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji.

Scalę będzie można kupić w Polsce wiosną przyszłego roku.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji