NowościCennikiSkoda Octavia (2024). Opis wersji i cennik

Skoda Octavia (2024). Opis wersji i cennik

Skoda Octavia 4. generacji zadebiutowała w listopadzie 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 100 200 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Skoda Octavia w swoim najnowszym, czwartym wcieleniu została oficjalnie pokazana w listopadzie 2019 roku. Aktualna odsłona czeskiego przeboju ma szereg atutów, do których należą przestronne i funkcjonalne wnętrze, pojemny bagażnik, nowoczesne multimedia, a także wysoki poziom bezpieczeństwa. Klienci otrzymują szeroki wybór wersji silnikowych oraz możliwość zakupu atrakcyjnie wycenionych pakietów wyposażenia dodatkowego. Ponadto w gamie modelu znajdziemy również sportowy wariant RS oraz uterenowioną odmianę Scout.

Skoda Octavia - tył

Skoda Octavia (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Skoda Octavia mierzy 468,9 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 147,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,6 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 600 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1555 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 450-1405 l.

Skoda Octavia Combi mierzy 468,9 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 146,8 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,6 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 640 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 490-1555 l.

Skoda Octavia (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 5 jednostek benzynowych i 3 wysokoprężne oraz hybrydę plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Skody Octavia w wersji liftback, w nawiasach podane osiągi modelu Octavia Combi (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 (10,9) s, prędkość maksymalna: 208 (202) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,7 (5,2-5,8) l/100 km
  • 1.5 TSI ACT (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 231 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,9 (5,5-6,0) l/100 km
  • 2.0 TSI 4×4 (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 239 (231) km/h, średnie zużycie paliwa: 7,1-7,3 (7,2-7,5) l/100 km
Skoda Octavia (2020)
Silnik 1.5 TSI

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 TSI e-Tec Mild Hybrid (110 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 (10,6) s, prędkość maksymalna: 208 (201) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,6 (5,2-5,7) l/100 km
  • 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 (8,6) s, prędkość maksymalna: 230 (224) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,8 (5,4-5,9) l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI SCR (115 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 (10,4) s, prędkość maksymalna: 212 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,1-4,5 (4,2-4,6) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR (115 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (10,8) s, prędkość maksymalna: 211 (205) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,4-4,7 (4,5-4,8) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR (150 KM, 340 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 (8,8) s, prędkość maksymalna: 231 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,2-4,6 (4,3-4,7) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 (8,8) s, prędkość maksymalna: 229 (223) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,4-4,7 (4,5-4,8) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR 4×4 (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,5) s, prędkość maksymalna: 222 (218) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,4 (5,1-5,5) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR 4×4 (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 (6,7) s, prędkość maksymalna: 241 (236) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 (5,6-5,9) l/100 km
Skoda Octavia (2020)
Silnik 2.0 TDI

Napęd hybrydowy:

  • 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid (204 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 (7,8) s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,1 (1,1-1,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 70 km
Skoda Octavia iV - silnik
Silnik 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid

Nowa Skoda Octavia (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TSI/110 KM (Active i Ambition) oraz 1.5 TSI/150 KM (Style i Sportline). W wersji wyposażenia Ambition 150-konny wariant został wyceniony na 115 100 zł. Odmiana 1.0 TSI e-Tec/110 KM kosztuje 115 900 zł (Ambition), a 1.5 TSI e-Tec/150 KM – odpowiednio: 122 500 zł (Ambition), 132 200 zł (Style) oraz 142 850 zł (Sportline). Najmocniejszy wariant benzynowy 2.0 TSI/190 KM został wyceniony na: 148 750 zł (Style) oraz 159 700 zł (Sportline). Wysokoprężna odmiana 2.0 TDI/115 KM kosztuje odpowiednio: 115 550 zł (Active) oraz 121 800 zł (Ambition), a dopłata do przekładni dwusprzęgłowej DSG wynosi 8000 zł (Ambition). Wariant 2.0 TDI/150 KM został wyceniony na: 127 700 zł (Ambition), 137 500 zł (Style) oraz 148 450 zł (Sportline), a dopłata do skrzyni DSG wynosi 8000 zł (wszystkie wersje wyposażenia). Odmiana 2.0 TDI/150 KM z napędem 4×4 kosztuje odpowiednio: 145 700 zł (Ambition), 155 500 zł (Style) oraz 166 450 zł (Sportline). Najmocniejszy wariant wysokoprężny 2.0 TDI/200 KM został wyceniony na: 163 300 zł (Style) oraz 174 250 zł (Sportline). Hybrydowa odmiana 1.4 TSI iV/204 KM kosztuje odpowiednio: 161 100 zł (Style) oraz 170 700 zł (Sportline). Dopłata do modelu Octavia Combi wynosi 3650-4000 zł (zależnie od wybranej jednostki napędowej i wersji wyposażenia). Skoda Octavia jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 60 000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów.

Skoda Octavia - deska rozdzielcza

Active – od 100 200 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich TWISTER AERO
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Klimatyzacja manualna
  • Czołowe poduszki bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu, poduszka kolanowa kierowcy
  • Kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne z przodu
  • Centralna poduszka powietrzna
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
  • Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach z tyłu oraz na fotelu pasażera z przodu
  • ESP Z ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, TSA, XDS+
  • HILL HOLD CONTROL – wspomaganie ruszania pod wzniesienia
  • MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny
  • FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz Collision Avoidance Assist
  • LANE ASSIST – asystent pasa ruchu
  • DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenie kierowcy
  • TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
  • Połączenie alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy
  • Zdalnie sterowany centralny zamek
  • KESSY GO – system bezkluczykowego uruchamiania silnika
  • Skrobaczka do szyb (w pokrywie wlewu paliwa)
  • Reflektory główne LED Basic
  • Chromowana ramka grilla
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Klamki w kolorze nadwozia
  • Listwy wokół szyb w kolorze czarnym, matowe
  • Relingi dachowe – czarne (dla wersji Combi)
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO (dla wersji Combi)
  • 2-ramienna wielofunkcyjna kierownica z tworzywa sztucznego
  • Fotele przednie regulowane na wysokość
  • Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone
  • Trzy zagłówki tylne
  • Uchwyt na kwity parkingowe
  • Schowek na okulary
  • Cztery składane uchwyty w podsufitce
  • Haczyki na torby w przestrzeni bagażowej
  • Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową (dla wersji Liftback)
  • Zwijana roleta nad przestrzenią bagażową (dla wersji Combi)
  • 2 lampki do czytania z przodu i oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
  • Oświetlenie części bagażowej
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Gniazdo 12V w bagażniku
  • Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi Dot
  • Radio SWING (8,25-calowy ekran dotykowy, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych)
  • Funkcja SmartLink (Android Auto / Apple CarPlay)
  • Bluetooth
  • DAB+ (cyfrowy odbiór stacji radiowych)

Ambition – od 106 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich ROTARE AERO
  • CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z regulacją elektroniczną
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Czujniki parkowania z tyłu z MANOEUVRE ASSIST
  • Kamera cofania
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
  • Tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami
  • 2-ramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (dla DSG z manetkami)
  • Dekor AMBITION
  • Fotele przednie regulowane na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
  • Podłokietnik z przodu i z tyłu
  • Parasolka w schowku drzwi kierowcy
  • Zestaw siatek oraz elementy mocujące (cargo) w komorze bagażnika
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności
  • Funkcja SmartLink (Android Auto / Apple CarPlay) z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • 8 głośników

Style – od 124 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Ambition oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PERSEUS
  • Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu z MANOEUVRE ASSIST
  • KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • AUTO LIGHT ASSIST – automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych
  • Reflektory główne LED Top Matrix
  • PAKIET CHROM – chromowane listwy wokół szyb bocznych oraz chromowana listwa zderzaka przedniego
  • Relingi dachowe – srebrne (dla wersji Combi)
  • SUNSET – przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika
  • Dekor STYLE
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Elektrycznie składane, podgrzewane lusterka boczne, automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
  • Virtual Cockpit – cyfrowy zestaw wskaźników
  • Radio BOLERO (10-calowy ekran dotykowy, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych)
Skoda Octavia iV - gniazdo ładowania
W hybrydowej wersji iV gniazdo ładowania zostało umieszczone w lewym przednim błotniku.

Sportline – od 135 850 zł, obejmuje wyposażenie wersji Ambition oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PERSEUS, antracytowe
  • Zawieszenie sportowe (niedostępne dla wersji iV)
  • Progresywny układ kierowniczy (nie dotyczy wersji e-TEC)
  • Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu z MANOEUVRE ASSIST
  • KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • AUTO LIGHT ASSIST – automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych
  • Reflektory główne LED Top Matrix
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym, lakierowane
  • Tylny spojler (w kolorze czarnym dla wersji Liftback, w kolorze nadwozia dla wersji Combi)
  • SUNSET – przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika
  • 3-ramienna skórzana sportowa kierownica (dla DSG z manetkami)
  • Dekor PIANO BLACK
  • Sportowe fotele pokryte tkaniną Thermoflux
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Składane oparcie tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Elektrycznie składane, podgrzewane lusterka boczne, automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
  • Virtual Cockpit – cyfrowy zestaw wskaźników
  • Radio BOLERO (10-calowy ekran dotykowy, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych)

Więcej na temat Skody Octavia:

Używana Skoda Octavia IV – opinie, typowe usterki

Skoda Octavia – pierwsza jazda

Skoda Octavia 1.5 TSI e-Tec – nasz test

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI – nasz test

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG – nasz test

Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG – nasz test

Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

5 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji