Współpraca reklamowaSkoda notuje solidne wyniki. Octavia bestsellerem, Enyaq popularniejszy od Scali

Skoda notuje solidne wyniki. Octavia bestsellerem, Enyaq popularniejszy od Scali

Skoda jest obecnie czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie, a jej wyniki wspiera zmodernizowana oferta modeli z szeroką gamą napędów do wyboru. W pierwszym półroczu w Polsce producent odnotował duży wzrost liczby dostaw do klientów – w porównaniu do pierwszego półrocza 2023 r. o 17,17%.

W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku Skoda Auto osiągnęła solidne wyniki sprzedażowe i finansowe, z zyskiem operacyjnym w wysokości 1,149 mld euro (+26,1%) i marżą operacyjną na poziomie 8,4% (2023: 6,6%). Przychody ze sprzedaży wyniosły 13,652 mld euro, pozostając na poziomie porównywalnym z pierwszą połową 2023 roku (-0,7%).

Wzrost zysku operacyjnego wynika w dużej mierze z większej różnorodności sprzedanych samochodów, korzystnych efektów kursowych oraz konsekwentnej realizacji programu Next Level Efficiency+. Od stycznia do czerwca producent dostarczył klientom 448 600 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Octavia ponownie okazała się bestsellerem marki (121 300 egzemplarzy), ze wzrostem dostaw o 24,1%, a w pełni elektryczny Enyaq pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów BEV na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy. Od stycznia do czerwca znalazł 29 400 nabywców.

Ranking popularności nowych modeli Skody na świecie w I półroczu 2024 r.

  1. Octavia: 121 300 szt.
  2. Kamiq: 61 100 szt.
  3. Fabia: 56 800 szt.
  4. Karoq: 53 000 szt.
  5. Kodiaq: 51 100 szt.
  6. Superb: 30 600 szt.
  7. Enyaq: 29 400 szt.
  8. Scala: 29 100 szt.
  9. Kushaq: 8400 szt.
  10. Slavia: 7800 szt.

W ostatnich miesiącach producent zaktualizował swoją szeroką ofertę, w tym modele spalinowe (ICE), hybrydy plug-in, miękkie hybrydy oraz modele w pełni elektryczne. Po raz pierwszy Skoda awansowała na czwarte miejsce na liście najlepiej sprzedających się marek w Europie, co dowodzi, że zrównoważona strategia firmy trafia w gust klientów. Jesienią Škoda Auto wprowadzi w pełni elektryczny model Elroq w kategorii kompaktowych SUV-ów, największym pod względem wolumenu segmencie w Europie.

Škoda Auto wchodzi w drugą połowę roku z wielkim impetem. Cieszy mnie, że klienci pozytywnie odpowiadają na zaktualizowaną, najbardziej zróżnicowaną ofertę produktów w naszej historii. Przygotowujemy się do dalszego poszerzenia naszej w pełni elektrycznej gamy modeli w październiku, gdy zaprezentujemy kompaktowy SUV Škoda Elroq. Pracownicy Škody wytrwale pracowali, aby uczynić naszą firmę jeszcze bardziej konkurencyjną, czego odbicie widzimy w marży operacyjnej wynoszącej 8,4%. Osiągnęliśmy zakładane cele. Z uwagą śledzimy pojawiające się wyzwania na tym dynamicznym rynku, a nasze wyniki za pierwszą połowę roku pozwalają nam z ostrożnym optymizmem patrzeć w przyszłość, w którą wkraczamy z dobrze uzasadnioną pewnością siebie – mówi Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto.

Silna pozycja finansowa i koncentracja na potrzebach klientów

Strategia Škody koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów. Z najszerszą i najmłodszą ofertą modeli w historii marka oferuje nowoczesne napędy spalinowe (ICE), miękkie hybrydy (ang. mild hybrid), nową generację hybrydowych napędów plug-in, która zwiększyła zasięg Superba i Kodiaqa w trybie w pełni elektrycznym do ponad 100 km, a także auta w pełni elektryczne.

Historyczny kamień milowy: Skoda jest czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie

W ramach swojej strategii Next Level 2030, Škoda Auto postawiła sobie ambitny cel, aby znaleźć się w gronie pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Cel udało się zrealizować z nawiązką: w pierwszej połowie 2024 roku Skoda osiągnęła swoją najlepszą pozycję na europejskim rynku i jest obecnie czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie. Sukces można przypisać konsekwentnemu skupieniu się na specyficznych potrzebach klientów w każdym regionie. Najlepiej prosperującymi rynkami były Niemcy (91 100 pojazdów; +13 800), Polska (30 358; +4448), Francja (21 500; +3800) i Wielka Brytania (37 600; +3400). Znaczący wzrost osiągnięto w krajach Europy Południowej, takich jak Chorwacja (5500; +2100), Hiszpania (17 500; +1900) i Włochy (19 300; +1800). Również w Turcji (18 800; +1300) odnotowano znaczący wzrost.

Dynamiczny rozwój na polskim rynku

Jednym z rynków, na którym w pierwszym półroczu 2024 roku Skoda rozwijała się szczególnie dynamicznie, jest Polska. Liczba zarejestrowanych pojazdów w naszym kraju osiągnęła poziom 30 358 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 17,17% w porównaniu z identycznym okresem w 2023 r. Najchętniej kupowanym modelem marki okazała się Skoda Octavia, liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła w omawianym okresie o 47,04% (3619 sztuk).

– Skoda systematycznie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku – od zawsze szczególnie ważnym dla naszej marki zarówno w lokalnej, jak i globalnej skali. Po uregulowaniu dostępności naszych modeli mogliśmy zacząć wykorzystywać pełen potencjał, jaki zapewnia nasza kompleksowo odnowiona gama modelowa – a to dopiero początek. Mamy wszechstronną ofertę udanych samochodów, dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb, które są doceniane zarówno przez naszych klientów, jak i ekspertów. Bardzo się cieszę, że Polacy doceniają nasze nowości zarówno w segmencie SUV-ów, jak i bestsellerową Octavię czy nowego Superba. Każdy z tych modeli ma kompetencje, by być liderem w swojej klasie, i łączy przystępną, elastyczną ofertę cenową z innowacyjnymi elementami wyposażenia. W skrócie, Skoda jest przygotowana na wyzwania rynku, takie jak dywersyfikacja źródeł napędu (ICE, BEV, PHEV), dlatego ze spokojem patrzę w przyszłość – i dziękuję polskim klientom za zaufanie, a tych, którzy nie mieli jeszcze okazji przekonać się o atrakcyjności naszego obecnego portfolio, zapraszam do salonów – powiedział Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda w Polsce.

Kontynuacja elektryfikacji i większa dostępność: w pełni elektryczny Elroq, nowy Enyaq, Skoda Epiq oraz projekt „małego BEV-a”

W niedalekiej przyszłości Skoda zamierza rozszerzyć swoją gamę pojazdów elektrycznych. Tej jesieni marka wprowadzi nowy model Elroq, kompaktowego SUV-a, który celuje w największy pod względem wolumenu segment rynku w Europie. Będzie on pierwszym modelem Skody, który wprowadzi język projektowania Modern Solid, a jego zasięg w cyklu mieszanym WLTP ma przekraczać 560 km.

Tej wiosny Skoda zaprezentowała model Epiq, czyli samochód koncepcyjny torujący drogę dla kolejnego modelu z sześciu pojazdów elektrycznych, które marka planuje wprowadzić w nadchodzących latach. Dodatkowo w przyszłym roku Enyaq, pierwszy elektryczny SUV Skody, ma pojawić się w całkowicie zmodernizowanym stylu.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji