Kto nie może doczekać się na Skodę Kodiaq RS, może „pocieszyć się” tuningiem słabszych wersji. Niemiecka firma ABT ma w swojej ofercie pakiety wzmacniające zarówno dla benzynowych wersji TSI, jak i wysokoprężnych TDI.
Największy SUV Skody jest aktualnie dostępny z benzynowymi jednostkami o mocy do 180 KM (wariant 2.0 TSI) oraz dieslami rozwijającymi maksymalnie 190 KM (mocniejsza wersja 2.0 TDI). Producent zapowiedział już premierę modelu w odmianie RS, zasilanej 240-konnym dieslem 2.0 biturbo (jej debiut nastąpi podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu) – ale posiadacze słabszych wersji mogą skorzystać z oferty tunera ABT Sportsline.
Więcej informacji: nietypowy rekord nowej Skody Kodiaq RS na Nurburgringu.
Firma proponuje wzmocnienie wybranych silników poprzez wgranie nowego oprogramowania. Zmiany są następujące:
- w przypadku słabszego diesla 2.0 TDI moc wzrasta ze 150 do 180 KM, a maksymalny moment obrotowy – z 340 do 380 Nm;
- w przypadku mocniejszego diesla 2.0 TDI moc wzrasta ze 190 do 215 KM, a maksymalny moment obrotowy – z 400 do 440 Nm;
- w przypadku topowego silnika benzynowego 2.0 TSI moc wzrasta ze 180 do 216 KM, a maksymalny moment obrotowy – z 320 do 360 Nm.
Oczywiście pakiety wpływają na poprawę osiągów. Przykładowo, mocniejszy diesel 2.0 TDI po tuningu (215 KM) przyspiesza do „setki” w 8,4 s (fabrycznie: 8,6 s), a jego prędkość maksymalna wzrasta z 209 do 214 km/h.
Ceny modyfikacji oscylują wokół 1000 euro. Na swoje pakiety ABT Sportsline oferuje 2-letnią gwarancję (ograniczoną przebiegiem 100 tys. km).
Skoda Kodiaq i rywale: porównanie 5 SUV-ów
Poza tym ABT Sportsline oferuje posiadaczom Kodiaqa akcesoryjne obręcze kół z lekkich stopów, o średnicy od 18 do 21 cali. Koła wyróżniają się zróżnicowaną kolorystyką (m.in. czarne, grafitowe) i wykończeniem (np. matowym lub polerowanym). Niektóre modele łączą się z „dystansami”, poszerzającymi fabryczny rozstaw kół.