NowościAktualnościSkoda Karoq po liftingu z bliska – lepsza aerodynamika, niższe spalanie

Skoda Karoq po liftingu z bliska – lepsza aerodynamika, niższe spalanie

Skoda odnowiła Karoqa w swoim stylu – skupiając się nie tylko na designie, ale i na użyteczności. Szereg zmian pozwolił poprawić współczynnik oporu powietrza o ponad 9%. Efekt: niższe spalanie i poziom hałasu.

W ciągu czterech lat od premiery Karoq znalazł ponad 0,5 mln nabywców. Wśród kompaktowych SUV-ów od początku wyróżniał się niespotykaną wszechstronnością: przy zwartych wymiarach (niespełna 4,4 m długości) oferował wyjątkowo przestronną kabinę z modułowymi tylnymi siedzeniami, niczym w minivanie, a także pojemny bagażnik (bazowo 521 lub 588 l) z licznymi przydatnymi akcesoriami do organizacji przestrzeni.

Skoda_Karoq_2022_tył
Odnowionego Karoqa wyróżniają smukłe przednie i tylne lampy. Wysoko poprowadzona linia dachu przekłada się na zaskakującą przestronność, a duża tylna klapa ułatwia załadunek.

Teraz w sprzedaży debiutuje odnowiony Karoq z całym pakietem zmian – od wyrafinowanego wzornictwa przez wykorzystanie we wnętrzu materiałów pochodzących z recyklingu aż po najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy oraz informacji i rozrywki. Ale to nie wszystko.

Skoda Karoq po liftingu – „wygładzony” design

Swój efektowny wygląd ze smuklejszymi reflektorami (po raz pierwszy dostępnymi w wersji matrycowej) Karoq łączy z jeszcze lepszą aerodynamiką. Dłuższy tylny spojler w kolorze nadwozia, przedni zderzak z kurtynami powietrza, aerodynamiczne osłony zbiornika paliwa i nowe obręcze kół o średnicy 17, 18 lub 19 cali z aeronakładkami pomagają zmniejszyć opór powietrza o ponad 9%. Ze współczynnikiem oporu powietrza Cd równym 0,30 nowy Karoq należy do najbardziej aerodynamicznych aut w klasie. A to sprawia, że jest jeszcze lepszym towarzyszem dalekich podróży – korzystna aerodynamika obniża zarówno zużycie paliwa w trakcie jazdy z wyższymi prędkościami (co szczególnie istotne w wysokich SUV-ach), jak i poziom hałasu w kabinie.

skoda_karoq_2022_aerodynamika
Projektanci odnowionego Karoqa skupiali się nie tylko na estetyce. Dynamicznie stylizowany przedni pas z szerokimi wlotami powietrza, zabudowa podwozia, aerodynamicznie zoptymalizowane felgi oraz nowy tylny spojler owocują wyjątkowo niskim oporem powietrza, a co za tym idzie – niższym spalaniem w trasie.

Wsparcie podczas pokonywania długich, niekiedy nużących odcinków zapewnia szeroka gama systemów asystujących. Karoq oferuje m.in. system częściowo zautomatyzowanej jazdy Travel Assist, łączący funkcje predykcyjnego tempomatu, prowadzenia wzdłuża pasa ruchu i udoskonalone rozpoznawanie znaków drogowych. Efekt: mniejsze zmęczenie kierowcy. W mieście nietrudno docenić rozbudowanego asystenta parkowania ParkAssist, a w korkach przydaje się funkcja Stop & Go, dostępna w egzemplarzach ze skrzynią DSG – może ona automatycznie zatrzymać Karoqa i ruszyć w ciągu maksymalnie 3 s.

Skoda Karoq po liftingu – efektywne napędy

Odnowiony Karoq jest oferowany z gamą ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 110 do 190 KM, z napędem na przednią lub obie osie oraz z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-stopniową skrzynią DSG. Wersje 4×4 korzystają z nowej generacji wielotarczowego sprzęgła, które łączy jeszcze szybszą reakcję z większą wydajnością.

Skoda_Karoq_2022_wnętrze
Bez eksperymentów: wzorowo rozplanowana deska rozdzielcza jest łatwa w obsłudze i oferuje liczne schowki. Ekran dotykowy tuż pod ręką, czytelne cyfrowe zegary oraz inteligentna obsługa głosowa.

Odnowiony Karoq jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Ambition, Style oraz Sportline. Już bazowa Ambition wyróżnia się bogatą seryjną specyfikacją, która obejmuje m.in. 17-calowe alufelgi, dostęp bezkluczykowy, oświetlenie LED, czujniki cofania, 2-strefową klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu i zmierzchu, system antykolizyjny FrontAssist czy elektrycznie składane lusterka. Gama silnikowa Karoqa obejmuje wersje:

  • 1.0 TSI EVO (benz.): 110 KM, skrzynia manualna, 0-100 km/h w 11,2 s, cena od 106 750 zł
  • 1.5 TSI ACT (benz.): 150 KM, skrzynia manualna lub DSG, 0-100 km/h 8,8-8,9 s, cena od 115 250 zł
  • 2.0 TSI DSG 4×4 (benz.): 190 KM, skrzynia DSG, 0-100 km/h 7,0 s, cena od 158 100 zł
  • 2.0 TDI (diesel): 115 KM, skrzynia manualna lub DSG, 0-100 km/h 10,6-11,0 s, cena od 121 550 zł
  • 2.0 TDI (diesel): 150 KM, skrzynia manualna (napęd 4×2) lub DSG (4×4), 0-100 km/h 8,7-8,9 s, cena od 129 550 zł

Szczegóły w naszym cenniku Skody Karoq na rok modelowy 2022.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji