NowościSkoda Karoq po liftingu – informacje i zdjęcia

Skoda Karoq po liftingu – informacje i zdjęcia

Skoda Karoq – kompaktowy SUV – po 4 latach produkcji debiutuje w wersji po liftingu. Korekty objęły zarówno stronę wizualną, jak i techniczną.

Karoq należy do najpopularniejszych modeli Skody. Jak dotąd znalazł ponad 0,5 mln nabywców, a w Europie utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych kompaktowych SUV-ów. W 2020 r. i pierwszej połowie 2021 r. był także drugim najlepiej sprzedającym się modelem Skody. Teraz, po 4 latach od debiutu, czas na modernizację.

Z wyglądu Karoq po liftingu nieco wysmuklał i upodobnił się do odnowionego niedawno Kodiaqa. Za sprawą nowego grilla i wlotu powietrza rozciągającego się niemal przez cały zderzak przedni pas wydaje się optycznie szerszy. Podobny efekt uzyskano z tyłu, w czym zasługa nowych lamp (opcjonalnie z tzw. dynamicznymi kierunkowskazami).

Nowy jest nie tylko kształt reflektorów, ale i ich wypełnienie – Karoq po liftingu będzie po raz pierwszy oferowany z matrycowymi lampami LED. Lista odcieni lakieru łącznie będzie obejmować 9 pozycji wzbogaci się o dwie nowości: pomarańczowy Phoenix orange metallic oraz szary Graphite grey metallic.

skoda_karoq_lifting_2021_02
Z tyłu odnowionego Karoqa uwagę zwracają smuklejsze lampy, w opcji z dynamicznymi kierunkowskazami.

Przy okazji poprawiono aerodynamikę. Skoda deklaruje, że Karoq jest jednym z najlepszych pod tym względem modeli w segmencie. To zasługa wydłużonego tylnego spojlera dachowego, kurtyn powietrznych w przednim zderzaku, zoptymalizowanej osłony zbiornika paliwa oraz zoptymalizowanych obręczy kół; do wyboru są nawet dwa wzory tzw. aeroobręczy z plastikowymi osłonami, które poprawiają przepływ powietrza. Efekt: nawet o ponad 9% mniejszy współczynnik oporu powietrza (od 0,30).

Skoda Karoq po liftingu (2021) - bok
Drobne korekty znacząco poprawiły aerodynamikę Karoqa – co może obniżyć zużycie paliwa podczas szybszej jazdy.

Wystrój kokpitu praktycznie się nie zmienił, zmieniły się za to dostępne materiały wykończeniowe – na bardziej przyjazne środowisku. Ponadto do wyboru jest teraz tapicerka ECO, produkowana z wykorzystaniem materiałów „wege”, pochodzących z recyklingu. Uwagę zawraca też znana z innych nowości Skody, poręczna dwuramienna kierownica z pojemnościowym wykrywaniem dotyku dłoni. Każdy Karoq seryjnie otrzyma teraz wirtualny kokpit, czyli cyfrowe zegary (w wersji 8″; wariant 10,25″ będzie dostępny na życzenie).

skoda_karoq_lifting_2021_04
Klasyczny, uporządkowany kokpit wzbogacił się m.in. o nową kierownicę.

Przy okazji lista opcji wzbogaciła się o kilka praktycznych detali, takich jak elektrycznie sterowany fotel pasażera z pamięcią ustawień. Przestronna kabina (efekt dość pudełkowatego nadwozia), duża elastyczność, jeśli chodzi o konfigurację foteli (np. przesuwane tylne siedzenia) oraz duży bagażnik pozostały bez zmian.

W gamie silnikowej do wyboru jest pięć jednostek, wszystkie z rodziny EVO. Benzynowe silniki – 1.0 TSI 115 KM, 1.5 TSI 150 KM (z systemem dezaktywacji cylindrów) i 2.0 TSI 190 KM – zaopatrzono w rozwiązanie ograniczające tarcie wewnętrzne. Poza tym dostępny jest turbodiesel 2.0 TDI (115 lub 150 KM) z przeprojektowanym pod kątem ograniczenia zużycia paliwa wałem korbowym i zoptymalizowanym układem oczyszczania spalin. Wybrane wersje są oferowane z napędem 4×4 i skrzynią DSG.

Tak jak przed liftingiem lista dodatków z zakresu aktywnego bezpieczeństwa obejmuje m.in. system wspomagający Travel Assist, który łączy funkcjonalności 5-8 systemów, w tym adaptacyjnego, predykcyjnego tempomatu (współpracując z nawigacją, ogranicza prędkość zawczasu) i asystenta pasa ruchu (utrzymuje pojazd pośrodku pasa). Nowości: udoskonalona wersja systemu rozpoznawania znaków drogowych (nowa kamera), nadzór pasa ruchu rozpoznający teraz roboty drogowe i wszystkie oznaczenia poziome oraz dodatkowe, tylne czujniki proaktywnej ochrony podróżujących, która w razie wykrycia ryzyka kolizji domyka okna, napina pasy i włącza światła awaryjne.

Miejsce na szczycie gamy zajmuje Karoq Sportline ze 190-konnym silnikiem 2.0 TSI, napędem obu osi, skrzynią DSG, czarnymi akcentami nadwozia, efektownymi obręczami o średnicy nawet 20″, trójramienną kierownicą i sportowymi fotelami pokrytymi specjalną, „oddychającą” tapicerką ThermoFlux.

Polskie ceny Skody Karoq po liftingu poznamy niebawem. Ceny wersji sprzed liftingu startowały od 97 100 zł.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji