TestyTestSkoda Fabia po liftingu – pierwsza jazda

Skoda Fabia po liftingu – pierwsza jazda

  • Po blisko 4 latach od debiutu trzecia generacja Fabii przechodzi modernizację
  • Subtelne zmiany w wyglądzie, znacznie szersza gama wyposażenia, tylko silniki benzynowe

Fabia to obok Octavii i Rapida najpopularniejszy model Skody – w ub.r. znalazła ponad 200 tys. nabywców, z czego blisko 20 tys. w Polsce. Miejska Skoda od lat należy do najpopularniejszych modeli w naszym kraju, zarówno wśród firm, jak i klientów prywatnych.

Wiele twarzy

Z zewnątrz zmodernizowana Fabia wyróżnia się przede wszystkim odświeżonym przednim pasem z szerszym wlotem powietrza i przyciemnionymi lampami – dzięki czemu przód wydaje się optycznie szerszy. Znaczące zmiany nie były potrzebne, bo model wciąż wygląda atrakcyjnie – zwłaszcza że na życzenie dostępny jest np. z dachem w kontrastującym kolorze.

Skoda Fabia po liftingu - tył (2019)
Z tyłu Fabia po liftingu wyróżnia się m.in. lampami LED (opcja). Po raz pierwszy można zamówić obręcze 18”.

W kabinie pojawiły się nowe obicia foteli, odświeżona grafika wskaźników oraz większy ekran multimediów. Sam system jest funkcjonalny (można wzbogacić go m.in. interfejsy dla smartfonów oraz nawigację online), a przede wszystkim łatwy w obsłudze – poza ekranem służą do tego tradycyjne pokrętła i przyciski. Reszta pozostała bez zmian: miejsce kierowcy wyróżnia się dopracowaną ergonomią, przestrzeń z tyłu jest co najmniej wystarczająca, a bagażnik – obszerny.

Bardziej istotne są nowości na liście wyposażenia, przede wszystkim te z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa. Fabia po liftingu dostępna jest m.in. z diodowymi, skrętnymi reflektorami, asystentem martwego pola czy monitorowaniem tylnej strefy podczas cofania (ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z boku). Zwłaszcza dwa ostatnie elementy są przydatne podczas jazdy po większym mieście.

Tylko benzyna

Skoda wycofała z oferty Fabii po liftingu jednostki wysokoprężne – model dostępny jest teraz z czterema 3-cylindrowymi silnikami 1.0. Dwa słabsze, wolnossące, rozwijają 60 i 75 KM (bazowy wariant trafi do sprzedaży w późniejszym terminie), a dwa mocniejsze mają turbo i generują 95 oraz 110 KM. Najmocniejszy na życzenie dostępny jest z udaną, sprawną 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DSG, a standardowo – z 6-stopniową przekładnią manualną. Słabsze – tylko z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi.

Pomijając brak szóstego przełożenia, przydatnego podczas jazdy drogami szybkiego ruchu, Fabię można z powodzeniem polecić w słabszych wersjach. Silniki – jak na 3-cylindrowe – pracują kulturalnie i nie drażnią uszu swoim brzmieniem, zapewniając przyzwoitą dynamikę.

Skoda Fabia po liftingu - benzynowy silnik 1.0 TSI (2019)
3-cylindrowe benzynowe silniki pod maską Fabii odznaczają się niezłą kulturą pracy – bliżej im do doskonałej pod tym względem Fiesty niż nieco „warczącego” Citroena C3.

Zawieszenie wersji po liftingu obyło się bez zmian. Zapewnia bardzo dobry kompromis między precyzją prowadzenia i stabilnością a komfortem – pod warunkiem pozostania przy maksymalnie 16-calowych obręczach. Wtedy nie hałasuje.

Atrakcyjna oferta

Fabia po liftingu debiutuje w promocyjnej cenie 43 tys. zł, z darmowym pakietem przeglądów. Jej atutem jest atrakcyjna oferta opcji: wiele przydatnych dodatków kosztuje mniej niż 1000 zł albo można je kupić w korzystnych pakietach.

Skoda Fabia po liftingu – dane techniczne i osiągi

Dane techniczne1.0 MPI1.0 MPI*1.0 TSI1.0 TSI**
Silnikbenzynowybenzynowybenz., turbobenz., turbo
Pojemność skokowa999 cm³999 cm³999 cm³999 cm³
Układ cylindrów/zaworyR3/12R3/12R3/12R3/12
Moc maksymalna60 KM/500075 KM/620095 KM/5000110 KM/5000
Maksymalny moment obr.95 Nm/300095 Nm/3000160 Nm/1800200 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalnab.d.168 km/h184 km/h195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/hb.d.14,9 s10,8 s9,6 s
Średnie zużycie paliwab.d.4,9 l/100 km4,6 l/100 km4,7 l/100 km
Cena odnieustalona43 000 zł48 100 zł53 300 zł

*dostępny również z LPG; **dostępny także z przekładnią DSG

Skoda Fabia po liftingu – galeria zdjęć

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji