SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG

W ciągu 6 miesięcy „nasza” redakcyjna Skoda Fabia 1.0 TSI DSG przejechała ponad 40 tys. km. Czas na raport końcowy z testu.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 KM DSG w wersji wyposażenia Comfort (model po face liftingu)
trafiła do redakcji pod koniec 2018 r. z przebiegiem nieco ponad 1,6 tys. km. W ciągu 6 miesięcy pokonała 40 115 km, co daje dzienny przebieg blisko 223 km. Jak na auto miejskie to imponujący wynik.

Podczas 77 tankowań do baku nalano łącznie 3096 l paliwa. Biorąc pod uwagę intensywną eksploatację (kilkunastu kierowców, częste szybko pokonywane trasy z dużym obciążeniem), średnie zużycie paliwa, które w teście wyniosło 7,7 l/100 km, należy uznać za akceptowalne. Podczas spokojnej jazdy poza miastem można bez problemu uzyskać spalanie na poziomie 5 l/100 km.

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG
Turbodoładowany benzynowy 3-cylindrowy silnik 1.0 połączony z 7-biegową skrzynią DSG to udane źródło napędu dla Fabii.

W trakcie całego testu nigdy nie wystąpiła nawet najmniejsza awaria. Fabia odwiedzała serwis jedynie na zaplanowane wymiany opon i przegląd po 30 tys. km. Inną sprawą jest naprawa blacharska, która wynikała z uszkodzenia auta przez nieostrożnego kierowcę innego pojazdu.

Fabia w najmocniejszej wersji silnikowej przekonuje dobrymi osiągami. Przyspieszenia
także powyżej 100 km/h są w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy po każdego rodzaju drogach. Minusem jest powolna reakcja na dodanie gazu przy ruszaniu.
W efekcie szybkie włączanie się do ruchu bywa uciążliwe. Skrzynia biegów generalnie znakomicie współpracuje z małym silnikiem, ale czasami zbyt mocno szarpie podczas
gwałtowniejszego przyspieszania.

Automatyczna skrzynia DSG jest dostępna tylko do Fabii z silnikiem 1.0 o mocy 110 KM. Jej dokupienie winduje więc cenę auta do minimum 59 500 zł (wersja Active).

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG
Czytelne wskaźniki, bardzo dobra ergonomia i wygodna pozycja za kierownicą. Plastik są twarde, ale porządnie zmontowane.

Sporo pozytywnych uwag w książce testu znalazło się w dziale „wnętrze”. Podkreślano, że jak na nieduże auto przestronność jest więcej niż wystarczająca, fotele wygodne, a bagażnik pozytywnie zaskakuje wielkością, ustawnością i praktycznymi rozwiązaniami.
Krytyczne uwagi kierowców testowych dotyczyły za to świateł o niewystarczającym zasięgu.

Trzeba podkreślić, że jak ognia należy unikać kupowania do Fabii felg o dużych rozmiarach. Na oponach 215/35 R18, w które wyposażono „nasz” egzemplarz, komfort jazdy jest
umowny (wstrząsy na nierównościach są bardzo wyraźnie odczuwalne), niewiele
lepiej sytuacja przedstawia się na ogumieniu 215/40 R17. Można śmiało przyjąć, że optymalnym rozwiązaniem dla tego miejskiego auta są seryjne „piętnastki” (185/60). Fabia
i tak prowadzi się pewnie i stabilnie, a wygoda jazdy jest nieporównywalnie większa.

Skoda Fabia 1.0 TSI DSG 2018 – test długodystansowy: usterki, przeglądy, koszty

PRZEBIEG 4823 i 29 918 km
Testowa Fabia jest wyposażona w opony letnie 215/35 R18. Gdy trzeba było założyć zimowe, okazało się, że w takim rozmiarze nie są dostępne. W efekcie do auta trafiły 17-calowe felgi z ogumieniem Brigdestone 215/40.

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG

PRZEBIEG 17 948 km
Podczas półrocznego testu przytrafiła się tylko jedna nieprzewidziana sytuacja, ale za to mająca spore negatywne skutki. Nieuważny kierowca innego auta uszkodził Fabię na parkingu pod myjnią, czego efektem była konieczność naprawy blacharskiej. Trwała ona aż trzy tygodnie i kosztowała 15 953 zł.

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG
Wymieniono zderzaki, maskę, grill, reflektory oraz czujniki cofania.

PRZEBIEG 29 918 km
Podczas całego testu Skoda Fabia tylko raz musiała odbyć planową wizytę serwisową. Podczas przeglądu przy przebiegu 30 tysięcy kilometrów wymieniono olej (Castrol Edge 5W-30) z filtrem, a także filtry powietrza oraz kabinowy. Koszt przeglądu to 1049 zł (488 zł
zapłaciliśmy za materiały, a 561 zł za robociznę). Mimo intensywnej eksploatacji nie trzeba było wymieniać elementów układu hamulcowego.

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG

PRZEBIEG 40 189 km
Tak jak w przypadku każdego samochodu biorącego udział w teście długodystansowym, na hamowni zweryfikowaliśmy parametry silnika. Trzycylindrowa jednostka 1.0 turbo legitymuje się mocą 112,9 KM i maksymalnym momentem obrotowym 196 Nm (wartości fabryczne: 110 KM oraz 200 Nm).

SKODA Fabia III FL Style 1.0TSI 110KM 7AT DSG

CENY MODELU 1.0 TSI DSG STYLE
Podstawowa (aktualna) 65 800 zł
Podstawowa (na początku testu) 64 500 zł
Egzemplarz w teście (na początku testu) 90 950 zł

WYDATKI
Paliwo (śr. cena 1 l Pb 95 – 5,26 zł) 16 294 zł
Koła zimowe 17’’ + wymiana 3800 zł
Ubezpieczenie (w Warszawie, maks. zniżki) 1768 zł
Przeglądy w ASO + naprawy 1049 zł
Inne koszty (mycie, olej itp.) 360 zł
Razem wydatki 23 271 zł
Koszt pokonania 1 km 0,58 zł

Wizyta w stacji diagnostycznej Dekra

Na koniec testu Skoda Fabia przeszła kompleksowe badanie na stacji kontroli pojazdów Dekra. Jedynym stwierdzonym uchybieniem było niewłaściwe ustawienie świateł, które skorygowano. Układ hamulcowy wykazuje się odpowiednią sprawnością, podobnie jak amortyzatory. W układzie kierowniczym nie stwierdzono luzów. Analiza spalin nie wykazała żadnych nieprawidłowości.

Skoda Fabia 1.0 TSI DSG – dane techniczne

Silnik benzynowy, turbo, R3, 999 cm3, 110 KM, 200 Nm
Napęd na koła przednie, skrzynia automatyczna, 7-biegowa (DSG)

Osiągi fabryczne
0-100 km/h: 10,1 s
prędkość maks.: 194 km/h

Zużycie paliwa
śr. fabryczne: 4,7 l/100 km
śr. testowe: 7,7 l/100 km

Przebieg
całkowity: 41 764 km
w teście: 40 115 km

Oceny czytelników
[Głosów: 13 Średnia: 3.9]

2 KOMENTARZE

  1. Czy w wersji Active jest dostępny silnik 1.0 TSI 110km?
    Co to za wersja wyposażenia Comfort?
    Może chodziło o wersję Style z pakietem Comfort?

    Pozdrawiam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here