Skoda Enyaq iV jest pierwszym elektrycznym SUV-em w gamie czeskiego producenta. Ceny tego modelu zaczynają się od 212 250 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Premiera Skody Enyaq iV miała miejsce we wrześniu 2020 roku, a w styczniu 2022 roku przedstawiono Skodę Enyaq Coupe iV z modnie obniżającą się linią dachu. Ten elektryczny SUV bazuje na modułowej platformie MEB, z której korzysta również m.in. Volkswagen ID.3. Opisywany model w obu wersjach nadwoziowych wygląda atrakcyjnie i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, a także oferuje przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik. Aktualnie w ofercie znajdziemy cztery wersje silnikowe – dwie tylnonapędowe (179 KM i 204 KM), wariant 80x z napędem na obie osie (265 KM) oraz topową odmianę RS (299 KM), której poświęcimy osobny artykuł.

Skoda Enyaq iV (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Skoda Enyaq iV mierzy 464,9 cm długości, 187,9 cm szerokości (214,8 cm z lusterkami) i 161,6 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 276,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 585 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1710 l.
Skoda Enyaq Coupe iV mierzy 465,3 cm długości, 187,9 cm szerokości (214,8 cm z lusterkami) i 161,7 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 276,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 570 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1610 l.
Skoda Enyaq iV (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg
Skoda Enyaq iV jest aktualnie dostępna w trzech wersjach silnikowych. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Napęd elektryczny:
- Enyaq iV 60 (179 KM, 310 Nm) z akumulatorem o pojemności 58 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 16,0-17,0 kWh/100 km, zasięg: do 396 km
- Enyaq iV 80 (204 KM, 310 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 15,8-17,0 kWh/100 km, zasięg: do 544 km
- Enyaq iV 80x (265 KM, 425 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 16,7-17,8 kWh/100 km, zasięg: do 521 km

Nowa Skoda Enyaq iV (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut ze 179-konnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o użytecznej pojemności 58 kWh (Enyaq, Clever i Plus) oraz z 204-konnym silnikiem i baterią 77 kWh (Advanced i Maxx). W pozostałych wersjach wyposażenia 204-konny wariant kosztuje odpowiednio: 239 500 zł (Enyaq), 255 200 zł (Clever) oraz 266 050 zł (Plus). Najmocniejsza odmiana 80x została wyceniona na: 249 950 zł (Enyaq), 265 650 zł (Clever), 276 500 zł (Plus), 287 900 zł (Advanced) oraz 298 900 zł (Maxx). Skoda Enyaq Coupe iV 80 kosztuje odpowiednio: 249 950 zł (Enyaq), 266 250 zł (Clever), 277 100 zł (Plus), 288 500 zł (Advanced) oraz 299 500 zł (Maxx). Skoda Enyaq iV jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 60 000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów.
Enyaq – od 212 250 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS
- CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznym, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
- ABS, EBD, RBC, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, MKB, XDS+
- Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Lane Assist – asystent pasa ruchu
- Turn Assist – asystent skrętu
- Tempomat
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Połączenia alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
- Czujniki parkowania z przodu i tyłu
- Kamera cofania
- Immobilizer
- KESSY GO – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
- Funkcja COMING AND LEAVING HOME
- LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
- Reflektory główne LED Basic
- Światła do jazdy dziennej
- Tylne światła LED Basic
- Chromowana ramka grilla
- Dach panoramiczny (dla modelu Enyaq Coupe iV)
- 2-ramienna skórzana kierownica
- Dekor Alu Brushed
- Tapicerka materiałowa
- Fotele przednie regulowane na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Dywaniki tekstylne (dwa z przodu i dwa z tyłu)
- Parasolka w schowku drzwi kierowcy
- Schowki na bokach przestrzeni bagażowej
- Oświetlenie Ambiente (oświetlenie drzwi od wewnątrz oraz przestrzeni na nogi)
- Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
- Dwa gniazda USB-C z przodu
- Cyfrowy zestaw wskaźników
- 13-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu infotainment
- System nawigacji
- Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
- Bluetooth, obsługa głosowa
- DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- 8 głośników
- Kabel do ładowania z gniazda 400V / 16A oraz domowego 230V / 10A
- Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
- Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
- Możliwość ładowania prądem stałym do 120 kW (dla wersji 60) lub do 135 kW (dla wersji 80/80x)
Clever – od 227 950 zł, obejmuje wyposażenie wersji Enyaq oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS
- CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
- SIDE ASSIST – funkcja monitorowania martwego pola
- CREW PROTECT ASSIST – aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu
- DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL
- DRIVE MODE SELECT – wybór profilu jazdy
- Alarm
- KESSY FULL – system bezkluczykowego dostępu do samochodu
- Wycieraczka tylnej szyby (dla modelu Enyaq Coupe iV)
- SUNSET – tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia
- 2-ramienna skórzana podgrzewana kierownica z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji
- Podgrzewane fotele przednie
- Rolety szyb bocznych z tyłu
- Gniazdo 230V
- Dwa gniazda USB-C z tyłu
- Indukcyjna ładowarka smartfona, PHONE BOX

Plus – od 238 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Clever oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS
- TRAVEL ASSIST z EMERGENCY ASSIST
- Bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Reflektory Full LED Matrix
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Tylne światła Full LED
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią i regulacją pod lędźwie

Advanced – od 277 450 zł, obejmuje wyposażenie wersji Plus oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS
- Crystal Face – podświetlany grill
- Podgrzewana przednia szyba
- Podgrzewane zewnętrzne miejsca tylnej kanapy
- Wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Soundsystem CANTON

Maxx – od 288 450 zł, obejmuje wyposażenie wersji Advanced oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS
- Zawieszenie adaptacyjne DCC
- Progresywny układ kierowniczy
- Boczne poduszki bezpieczeństwa – tył
- Kamera AREA VIEW 360 stopni
- Park Assist
- 3-ramienna sportowa skórzana podgrzewana kierownica z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji
- Elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią i regulacją pod lędźwie
- Funkcja masażu dla fotela kierowcy
Więcej na temat Skody Enyaq iV:
Skoda Enyaq iV 80 – pierwsza jazda
Skoda Enyaq Sportline iV 80x – pierwsza jazda
Skoda Enyaq Coupe iV – pierwsza jazda
co.tu komentowac. za wersje ktora ledwo moze sie przez chwile rozpedzic do 180km/ h z przyspieszeniem ponad 6.5s 0-100 skoda chce +300 tys pln.jak dla mnie aktualne ceny samochodow elektrycznych to zart roku, jeszcze 3-4 lata temu za+300 tys bez problemu mozna bylo kupic nowy luksusowy samochod marki premium z super wyposazeniem i bajecznym silnikiem.