Skoda Enyaq iV - przód

Skoda Enyaq iV to pierwszy SUV z napędem elektrycznym w gamie czeskiej marki. Ceny tego modelu zaczynają się od 189 300 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Premiera Skody Enyaq iV miała miejsce we wrześniu 2020 roku, a na początku 2021 roku ten elektryczny SUV trafił do sprzedaży w Polsce. Opisywane auto bazuje na modułowej platformie MEB, z której korzysta również m.in. Volkswagen ID.3. Nowy model Skody nie tylko atrakcyjnie wygląda, ale także zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i oferuje przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik. Aktualnie w ofercie znajdziemy trzy wersje silnikowe – dwie tylnonapędowe (179 KM i 204 KM) oraz wariant 80x z napędem na obie osie (265 KM).

Skoda Enyaq iV - tył

Skoda Enyaq iV (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Skoda Enyaq iV mierzy 464,9 cm długości (465,3 cm w wersji Sportline iV), 187,9 cm szerokości (214,7 cm z lusterkami) i 161,6 cm wysokości (160,5 cm w wersji Sportline iV). Jej rozstaw osi to 276,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 585 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1710 l.

Skoda Enyaq iV (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg

Skoda Enyaq iV jest dostępna w 3 wersjach silnikowych. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Napęd elektryczny:

  • Enyaq iV 60 (179 KM, 310 Nm) z akumulatorem o pojemności 58 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 15,9-17,1 kWh/100 km, zasięg: do 405 km
  • Enyaq iV 80 (204 KM, 310 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 16,0-18,1 kWh/100 km, zasięg: do 534 km
  • Enyaq iV 80x (265 KM, 425 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii: 17,0-18,5 kWh/100 km, zasięg: do 496 km
Skoda Enyaq iV - gniazdo ładowania
Gniazdo ładowania umieszczono w tylnym prawym błotniku.

Nowa Skoda Enyaq iV (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut ze 179-konnym silnikiem elektrycznym i baterią o użytecznej pojemności 58 kWh (Enyaq iV 60) oraz z 204-konnym silnikiem i baterią 77 kWh (Enyaq iV 80 i Enyaq Sportline iV 80). 265-konna odmiana 80x z akumulatorem 77 kWh kosztuje odpowiednio: 229 100 zł (Enyaq iV 80x) oraz 248 100 zł (Enyaq Sportline iV 80x). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją.

Skoda Enyaq iV - deska rozdzielcza

Enyaq iV 60 – od 189 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS z oponami 235/55 R19
  • CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • ABS, EBD, RBC, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, MKB, XDS+
  • Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznym, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
  • Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
  • Turn Assist – asystent skrętu
  • Lane Assist – asystent pasa ruchu
  • Tempomat
  • Połączenia alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
  • TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • KESSY GO – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
  • Immobiliser
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
  • Funkcja COMING AND LEAVING HOME
  • Reflektory główne LED Basic
  • Światła do jazdy dziennej
  • Tylne światła LED Basic
  • Chromowana ramka grilla
  • Relingi w kolorze czarnym
  • Tapicerka materiałowa
  • Dekor Alu brushed
  • 2-ramienna skórzana kierownica
  • Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
  • Podłokietnik z przodu i z tyłu
  • Dywaniki tekstylne (dwa z przodu i dwa z tyłu)
  • Parasolka w schowku drzwi kierowcy
  • Schowki na bokach przestrzeni bagażowej
  • Oświetlenie Ambient (oświetlenie drzwi od wewnątrz oraz przestrzeni na nogi)
  • Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Cyfrowy zestaw wskaźników
  • 13-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu infotainment
  • System nawigacji
  • DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
  • Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • Bluetooth, obsługa głosowa
  • 2 gniazda USB-C z przodu, gniazdo 12V
  • 8 głośników
  • Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
  • Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
  • Możliwość ładowania prądem stałym do 120 kW

Enyaq iV 80/80x – od 218 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Enyaq iV 60 oraz dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich PROTEUS z oponami 235/55 R19 (przód), 255/50 R19 (tył)
  • DRIVE MODE SELECT – wybór profilu jazdy
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Chromowane listwy okien bocznych
  • Relingi w kolorze srebrnym
  • 2-ramienna skórzana podgrzewana kierownica z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji
  • Możliwość ładowania prądem stałym do 125 kW
Skoda Enyaq iV - hak holowniczy
Hak holowniczy (składany) kosztuje 4400 zł i pozwala ciągnąć przyczepę o masie do 1200 kg.

Enyaq Sportline iV 80/80x – od 237 700 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich VEGA z oponami 235/50 R20 (przód), 255/45 R20 (tył)
  • Zawieszenie sportowe i progresywny układ kierowniczy
  • CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • ABS, EBD, RBC, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, MKB, XDS+
  • Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznym, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
  • DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
  • Turn Assist – asystent skrętu
  • Lane Assist – asystent pasa ruchu
  • Tempomat
  • Połączenia alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
  • TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
  • DRIVE MODE SELECT – wybór profilu jazdy
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
  • KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • Immobiliser
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
  • Funkcja COMING AND LEAVING HOME
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Reflektory główne Full LED Matrix
  • Światła do jazdy dziennej
  • Tylne światła Full LED
  • Sportowe zderzaki
  • Czarne elementy stylistyczne
  • Relingi w kolorze czarnym
  • SUNSET – tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia
  • Dodatkowe wygłuszenie wnętrza i dźwiękochłonne szyby boczne
  • Kamera cofania
  • Dekor Carbon
  • Czarna podsufitka
  • 3-ramienna sportowa skórzana podgrzewana kierownica z logo Sportline z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji
  • Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami z elementami Suedii
  • Podłokietnik z przodu i z tyłu
  • Dywaniki tekstylne (dwa z przodu i dwa z tyłu)
  • Parasolka w schowku drzwi kierowcy
  • Schowki na bokach przestrzeni bagażowej
  • Oświetlenie Ambient (oświetlenie drzwi od wewnątrz, deski rozdzielczej oraz przestrzeni na nogi)
  • Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Cyfrowy zestaw wskaźników
  • 13-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu infotainment
  • System nawigacji
  • DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
  • Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • Indukcyjna ładowarka smartfona, PHONE BOX (wzmocnienie sygnału GSM)
  • Bluetooth, obsługa głosowa
  • 2 gniazda USB-C z przodu, gniazdo 12V
  • 8 głośników
  • Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
  • Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
  • Możliwość ładowania prądem stałym do 125 kW

Więcej na temat Skody Enyaq iV:

Skoda Enyaq iV – pierwszy test

Skoda Enyaq Sportline iV 80x – pierwsze wrażenia z jazdy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj