Zmiana loga firmy to zawsze duże wydarzenie. W przypadku Skody ma ono wyjątkową moc – czeska firma odchodzi od charakterystycznej uskrzydlonej strzały.
Logo jest jedną z najcenniejszych składowej każdej marki o ugruntowanej pozycji. Dzięki niemu produkty są rozpoznawalne i budzą emocje. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem odświeżania znaków rozpoznawczych wielu firm. Zwykle loga były upraszczane, co w założeniach ma poprawić ich czytelność – zwłaszcza w internecie czy mediach społecznościowych, które już niepodzielnie rządzą światem i stają się wiodącą platformą do komunikacji czy prezentowania reklam.
Warto wiedzieć: Logo Skody – co przedstawia i jak ewoluowało
Dotychczas używane logo Skody w postaci uskrzydlonej strzały było w użyciu od 1925 r. Oczywiście na przestrzeni lat ewoluowało, zmieniając kolor z niebieskiego na zielony i srebrny, otrzymując różne obramowania, dopisek Skoda Auto czy efekty trójwymiarowości. Charakterystyczny element graficzny zdobił jednak atrapy chłodnic, klapy bagażników, kapsle felg, kołpaki czy kierownice czeskich aut.
Nowe logo Skody – główne zmiany
Uznano jednak, że czas na zmiany. Nowe logo Skody zadebiutowało wraz z modelem Vision 7S. Ma w postać nazwy firmy zapisanej literami bez trójwymiarowości.
Symbol skrzydlatej strzały ma być teraz używany rzadziej, bo według badań napis – stosowany już od kilku lat na tylnych klapach samochodów marki Skoda (tyle że zapisywany inną czcionką) – jest łatwiej rozpoznawalny. Według projektantów taka zredukowana interpretacja znaków graficznych stanowi odpowiedź na czasy elektromobilności i cyfryzacji.
Duży nacisk położono na weryfikację, czy elementy graficzne będą dobrze wyglądały na urządzeniach multimedialnych. W ramach prac nad nowym logo przeprowadzono ankiety wśród 2200 osób z Czech, Niemiec, Włoch, Norwegii, Indii oraz Izraela oceniało łącznie 165 projektów.
Charakterystyczna uskrzydlona strzała nie zostanie całkowicie wycofana z użycia. Element został uproszczony graficznie, otrzymał zieloną kolorystykę , nawiązującą do elektromobilności i zrównoważonego rozwoju marki, ale raczej będzie używany niezależnie od napisu Skoda.
Nowe logo Skody zadebiutowało na prototypie Vision 7S. Więcej na jego temat piszemy tutaj