Renault Captur E-Tech Plug-in i Renault Clio E-Tech

Francuski producent pokazał dwa hybrydowe modele: Renault Clio E-Tech i Renault Captur E-Tech Plug-In. Poznaj szczegóły.

W ubiegłym roku poznaliśmy kolejne generacje Renault Clio oraz Captur. Podczas trwającego jeszcze salonu samochodowego w Brukseli, francuski koncern zaprezentował swoje dwa nowe auta w wersjach hybrydowych. To ważny krok w kierunku elektryfikacji gamy modelowej. Wkrótce do oferty dołączy również Megane E-Tech Plug-In. Przyjrzyjmy się bliżej hybrydowym Clio i Capturowi.

Renault Clio E-Tech – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Hybrydowe Clio jest wyposażone w wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, połączony z rozrusznikoalternatorem HSG (High-Voltage Starter Generator) oraz jednostką elektryczną. Ten zespół napędowy waży zaledwie 10 kg więcej niż montowany w tym modelu turbodiesel 1.5 dCi. Moc wynosząca 140 KM jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni biegów typu MMT ze sprzęgłem kłowym. Francuski producent chwali się elastycznością swojej hybrydy – przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje 6,9 sekundy.

Renault Clio E-Tech

Energia, odzyskiwana podczas zwalniania i hamowania rekuperacyjnego, trafia do akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,2 kWh (230 V). Clio E-Tech może poruszać się po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy. Zużycie paliwa może być wtedy o 40% niższe w porównaniu do wersji z silnikiem spalinowym. Według zapowiedzi producenta, ten hybrydowy „maluch” emituje mniej niż 100 g CO2 na 1 km. Jadąc wyłącznie „na prądzie” może rozpędzić się do 70-75 km/h.

Renault Clio E-Tech

Z zewnątrz Clio E-Tech poznamy po zmienionym tylnym zderzaku oraz emblematom „E-Tech Hybrid” na środkowym słupku i pokrywie bagażnika. W kabinie również znajdziemy dodatkowe oznaczenia nowej wersji oraz system multimedialny dostosowany do potrzeb napędu hybrydowego, pozwalając m.in. sprawdzenie stanu baterii. Przycisk „Stop&Start”, znajdujący się na konsoli środkowej, został zastąpiony przyciskiem „EV”, który umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym.

Renault Clio V 1.0 TCe 100 Intens – test

Renault Captur E-Tech Plug-In – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Francuski crossover otrzymał bardziej zaawansowany układ napędowy – jest hybrydą typu plug-in, czyli z możliwością ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła. Benzynowe 1.6, współpracujące z rozrusznikoalternatorem i silnikiem elektrycznym w tym modelu osiąga 160 KM. Tak jak Clio, hybrydowy Captur został wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów.

Renault Captur E-Tech Plug-in

„Elektrony” są magazynowane w baterii o pojemności 9,8 kWh (400 V). Dzięki zastosowaniu większego akumulatora, crossover Renault w trybie elektrycznym może przejechać do 50 kilometrów z maksymalną prędkością 135 km/h w cyklu mieszanym oraz 65 kilometrów w cyklu miejskim. Spodziewane zużycie paliwa jest na wyjątkowo niskim poziomie. Nowy Captur E-Tech Plug-In w cyklu mieszanym ma spalać jedynie 1,5 l benzyny na 100 km i emitować 32 g CO2/km (zgodnie z protokołem WLTP).

Renault Captur E-Tech Plug-in

W odróżnieniu od spalinowych wersji, w hybrydowym Capturze na prawym tylnym błotniku znajdziemy gniazdo do ładowania, a wlew paliwa – na lewym. Pomimo wyposażenia auta w sporą baterię, nie ucierpiała na tym przestronność wnętrza.

Dzięki systemowi Multi-Sense kierowca będzie mógł wybrać odpowiedni tryb jazdy. „Pure” został zoptymalizowany pod kątem częstego korzystania z jednostki elektrycznej, z kolei „e-Save” ogranicza pracę silnika elektrycznego i zmniejsza obciążenie akumulatora trakcyjnego. Tryb „Sport” pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości Captura E-Tech Plug-In.

Nowe Renault Captur. Opis wersji i cennik

Francuski producent nie ujawnił jeszcze polskich cen nowych hybrydowych modeli. Wiadomo jednak, że będą one dostępne w droższych wersjach wyposażenia.

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here