Renault Megane RS Trophy (2019)

Okrągłe 300 KM – tyle rozwija wzmocniona wersja Renault Megane RS z przydomkiem „Trophy”. To o 20 KM więcej od bazowej. Zapowiada się nowy rekord wśród przednionapędowych aut na Nurburgringu?

Jesienią ub. r. Renault zaprezentowało nowe wcielenie Renault Megane RS z 1.8-litrowym silnikiem turbo o mocy 280 KM, przekazującym siłę napędową na koła przednie.
Teraz do oferty dołącza mocniejszy wariant Trophy, w którym ta sama jednostka generuje okrągłe 300 KM, czyli o 20 KM więcej od bazowej. W wersji z 6-stopniową przekładnią manualną maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm, a w odmianie z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC – 420 Nm. W obu przypadkach oznacza przyrost o 30 Nm. Aby wzmocnić silnik, inżynierowie zmodyfikowali m.in. układy turbodoładowania (zastosowano ceramiczne – lekkie i wytrzymałe – ułożyskowanie turbiny) oraz wydech (teraz z aktywną klapą w tłumiku).

W sprincie od 0 do 100 km/h Megane RS Trophy osiąga czas 5,7 s – to wynik o 0,1 s lepszy od modelu o mocy 280 KM.

Zmiany przeprowadzone na potrzeby wersji Trophy nie ograniczają się jednak wyłącznie do mocniejszego silnika. Samochód seryjnie otrzymuje:

  • utwardzone zawieszenie Cup (sztywność sprężyn wzrosła o 25%, amortyzatorów – o 30%, a stabilizatorów – o 10%);
  • mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen (tzw. szperę);
  • 19-calowe obręcze ze sportowym ogumieniem Bridgestone Potenza S001;
  • wzmocnione hamulce z bimetalowymi przednimi tarczami, które są o 1,8 kg lżejsze od standardowych i mają czerwone zaciski sygnowane przez Brembo;
  • poprawiający zwrotność układ czterech kół skrętnych 4Control.

Z zewnątrz Megane RS Trophy wyróżnia się m.in. spojlerem przedniego zderzaka utrzymanym w stylizacji inspirowanej wyglądem bolidów Formuły 1 oraz dostępnym na życzenie lakierem Liquid Yellow, zarezerwowanym dla modeli Renault Sport z linii Trophy. W kabinie – kubełkowymi fotelami Recaro obszytymi Alcantarą (opcja). Ich atutem jest nie tylko wydatniejsze wyprofilowanie, ale i niższe mocowanie (-2 cm względem standardowych siedzeń).

Renault podkreśla, że w pracach nad nowym Megane RS Trophy brał udział kierowca F1 i ambasador marki Nico Hulkenberg, który ma na koncie m.in. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w sezonie 2015.

Zbieranie zamówień na Megane RS Trophy rozpocznie się jesienią br., a pierwsze auta trafią do klientów zimą.

Niewykluczone, że w najbliższym czasie Renault przystąpi do próby pobicia rekordu czasu przejazdu północnej pętli toru Nurburgring. Poprzednia generacja Megane RS przez pewien czas była tam najszybszym autem z przednim napędem. Teraz tytuł ten należy do Hondy Civic Type R (7 min i 43,8 s).